Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@03:44:15 GMT

آماده باش کامل نیرو‌های امدادی و عملیاتی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۵۱۷۷

آماده باش کامل نیرو‌های امدادی و عملیاتی

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شب گذشته در حالی برگزار شد که فرمانداران شهرستان‌های استان هم از طریق ویدئو کنفرانس جلسه را دنبال می‌کردند.


مدیر کل هواشناسی استان در این جلسه با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به خراسان جنوبی از ظهر فردا تا صبح چهارشنبه گفت: اوج فعالیت این سامانه بارشی در روز‌های یکشنبه و دوشنبه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خندان رو، میانگین بارندگی‌های استان را ۱۰۵ میلی متر اعلام کرد و گفت: این بارندگی‌ها نسبت به بلند مدت ۱۰ درصد افزایش دارد.


استاندار هم با قدردانی از تلاش‌های همه دستگاه‌ها بویژه دستگاه‌های عملیاتی و امدادی، از آمادگی کامل برای مقابله با هر گونه خسارت احتمالی در پی بارندگی‌های روز‌های آینده خبر داد.


معتمدیان با اشاره به اینکه باید برای بحران‌ها برنامه ریزی دقیق انجام شود و خود را برای سخت‌ترین شرایط آماده کنیم، گفت: در این مواقع باید همه دستگا‌ها آمادگی داشته باشند تا حتی در صورت اختلال در سیستم‌های ارتباطی به بهترین نحو عمل کنند.


وی با اشاره به اینکه از ظهر فردا دستگ‌های امدادی و عملیاتی، فرماندارن، بخشداران شهرداران و دهیاران در آماده باش هستند، گفت: باید تمام ماشین آلات دستگاه‌های اجرایی در مواقع بحران در اختیار مدیریت بحران باشد و از توان ارتش و سپاه و بخش خصوصی هم استفاده شود.


میرجلیلی مدیر کل مدیریت بحران استان هم با اشاره به آمادگی ۳۰۲ تیم امدادی و عملیاتی در هفته آینده گفت:خوشبختانه در بارندگی‌های گذشته هم با آمادگی که وجود داشت کمترین خسارت را داشتیم.


مدیرکل صدا و سیمای استان نیز گفت: از ابتدای امسال تا ۱۵ فروردین بیش از ۹۹۷ دقیقه برنامه با رویکرد آموزشی و اطلاع رسانی در رادیو، ۳۳۷ دقیقه در سیما، ۷۰ دقیقه در خبر پخش و ۸۸۵ پست هم در فضای مجازی با این موضوع منتشر شده است.


نصرآبادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم از ذخیره سازی ۳۲ میلیون متر مکعب در بارندگی‌های اخیر در ۲ هزار و ۳۰۰ سازه آبخیزداری استان خبر داد و گفت: هم اکنون با همکاری آستان قدس رضوی و قرارگاه شهید ناصری اقدامات خوبی برای ساخت ساز‌های آبخیزداری در مناطق محروم استان در حال انجام است.


امامی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هم با اشاره به برخی ساخت و ساز‌ها در مسیر رودخانه‌ها خواستار بازنگری در طرح‌های تفضیلی و تشکیل کارگروه‌های ویژه برای رفع نقاط ضعف شد.


شهریاری مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مدیر کل هواشناسی در این نشست با قدردانی از اطلاع رسانی به موقع صدا و سیما گفتند: این اطلاع رسانی‌ها سبب شد تا بارندگی‌های اخیر با کمترین خسارت همراه باشد.


سایر مدیران دستگاه‌ها و فرمانداران شهرستان‌های استان هم از آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه خسارت احتمالی خبر دادند.
انتهای پیام/ب


آماده باش ۳۰۲ تیم عملیاتی در خراسان جنوبی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۵۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۹۰ درصد آبگرفتگی‌های ناشی از بارندگی در اهواز

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی شمس با اشاره به رفع ۹۰ درصد آبگرفتگی‌های شهر ناشی از بارندگی اخیر گفت: تیم‌های عملیاتی شهرداری در تلاش برای رفع مابقی آبگرفتگی‌ها هستند.   وی افزود: در حال حاضر میدان انقلاب منتهی به مسجد الرحمن، کوی گلدشت، سپیدار، خیابان الحدید، رزها، مناطق غربی و جا‌هایی که شبکه فاضلاب ندارند درگیر آبگرفتگی بوده که تا چند ساعت دیگر برطرف خواهد شد.   شمس با بیان اینکه با کار‌های انجام شده از ورود آب به داخل منازل جلوگیری شد، ادامه داد: در صورتی که امشب بارندگی جدیدی رخ ندهد، تا پایان شامگاه پنجشنبه تمام آبگرفتگی‌ها رفع و تردد خودرو‌ها به سهولت انجام می‌شود.   معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در خصوص سامانه بارشی که از اوایل روز جمعه آغاز خواهد شد، گفت: همه تمهیدات لازم برای بارندگی پیش رو اندیشیده شده و تیم‌های عملیاتی شهرداری به حالت آماده‌باش هستند.   وی می‌گوید: تمام تلاش شهرداری اهواز، کاهش مدت ماندگاری مانداب در مناطق آبگرفته است که با همکاری دیگر دستگاه‌های مربوطه، زمان باقی ماندن آن به مراتب نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.   به گفته شمس؛ بامداد امشب یک بارندگی ۲۰ تا ۳۰ میلیمتری در پیش است، همچنین فردا شب نیز موج دیگری از بارندگی‌ها پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • رفع ۹۰ درصد آبگرفتگی‌های ناشی از بارندگی در اهواز
  • رهاسازی ۳۰ خودرو گرفتار در آب بعد بارندگی امروز
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان 
  • آمادگی آتش‌نشانی اهواز برای بارندگی پیش‌رو
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان یزد
  • مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری در پی صدور هشدار هواشناسی
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی