Web Analytics Made Easy - Statcounter

به منظور گسترش و پيشرفت خدمات درمانی و بهداشتی دهان و دندان در مناطق محروم كشور و روستاها، مجلس شورای اسلامی در 23 فروردين 1360، قانون تربيت بهداشت‏كاران دهان و دندان را تصويب كرد.
در اين قانون، مجلس، وزارت بهداشت و درمان را موظف نمود كه داوطلبانی را برای تربيت در اين دوره، جذب كند و پس از دادن آموزش‏‌های لازم، با مدرک فوق ديپلم، آنان را در مناطق محروم به خدمت گمارَد تا از اين طريق، ضمن ارائه خدمات اوليه، از شيوع بيماری‌های دهان و دندان جلوگيری کرده و اصل پيشگيری را مورد نظر قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن پس و به پيشنهاد جامعه اسلامی دندان پزشكان، روز 23 فروردين به عنوان روز دندانپزشكی نامگذاری شد.

ارائه خدمت دندانپزشکان یزدی در مناطق محروم
رضا ناظمیان، نایب رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران، شاخه یزد در این زمینه در گفت‌وگو با ایکنا یزد تعداد دندانپزشکان عمومی و متخصص استان را 450 نفر اعلام کرد که 100 نفر از این تعداد را متخصصان در بخش های مختلف تشکیل می‌دهند.
وی از فعالیت 20 مرکز فعال درمانگاهی در استان خبر داد و  گرانی مواد را از مشکل اصلی در این شغل بیان کرد و افزود: در این راستا افزایش تعرفه‌ها صورت نگرفت و در صورت افزایش قطعا باعث ایجاد مشکل برای مردم خواهد شد.
نایب رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران، شاخه یزد با اشاره به اینکه دندانپزشکان استان آمادگی دارند که در صورت وجود امکانات درمناطق محروم ارائه خدمت کنند تصریح کرد: سال گذشته به مناسبت روز دندانپزشک 140 تا 150 نفر از افرادی که نیازمند بودند، درمان رایگان صورت گرفت.

معاینه رایگان یزدی‌ها در 7 نقطه شهر
علیرضا نواب اعظم، رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران، شاخه یزد نیز گفت: مردم می‌توانند روز جمعه 23 فروردين همزمان با روز دندانپزشک از ساعت هشت و نیم صبح تا 6 عصر به هفت نقطه شهر یزد مراجعه و ضمن معاینه رایگان دندان‌ها، آموزش‌های لازم در بخش دهان و دندان را فرا گیرند.
وی این نقاط را مسجد ملا اسماعیل(محل برگزاری نماز جمعه)، میدان آزادی و بوستان های کوهستان، غدیر، حسن آباد، هفت تیر و پارک بزرگ شهر اعلام کرد و افزود: 25 دندانپزشک عمومی و متخصص شامل اعضای انجمن دندانپزشکی و متخصصان این انجمن با همکاری مرکز بهداشت، کادر دانشگاه و دانشجویان سال آخر دانشگاه در قالب سه خودرو سیار و نصب چهار چادر، نسبت به معاینه دندان مراجعه کنندگان اقدام می‌کنند.
وی از همکاری خوب هلال احمر در اجرای این طرح خبر داد و یادآور شد: دندانپزشکان، ضمن معاینه رایگان دندان‌ها، آموزش‌های بهداشت دهان و دندان را ارائه و بروشورهایی در همین زمینه به مراجعه کنندگان تحویل می‌دهند.
نواب اعظم تصریح کرد: آن دسته از مراجعه کنندگانی که نیاز به درمان داشته باشند به مراکز دندانپزشکی که هزینه‌های اندکی دریافت می‌کنند مثل دانشکده دندانپزشکی و درمانگاه‌های دولتی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد یزد روز دندانپزشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۵۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود

دکتر مصری ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در جشن روز دندانپزشک که به همت انجمن دندانپزشکی استان قم  برگزار شد،گفت: با کمک انجمن دندانپزشکی استان، کمیته بهینه سازی خدمات دندانپزشکی استان دایر شده و شاهد خدمات گسترده آن هستیم.

وی افزود: در راستای توسعه مباحث دندانپزشکی، رشته دستیاری دندانپزشکی و دندانپزشکی کودکان را مد نظر داریم که به زودی در دانشگاه علوم پزشکی قم، دایر خواهد شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: کیفیت خدمات دندانپزشکی در استان قم به عنوان یک نقطه قوت برای استان است که باید همواره در این زمینه کوشیده و این جایگاه را حفظ کنیم.

 در پایان این مراسم از دندانپزشکان نمونه استان تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • ۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل