Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:04:37 GMT

سیل وفاق ملی را بیشتر کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۵۸۸۴

سیل وفاق ملی را بیشتر کرد

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: سیل با وجود تمام سختی ها و خسارات، وفاق ملی میان مردم و مسولان را بیشتر کرده است.

به گزارش ایرنا، سید ضیاء هاشمی شامگاه پنجشنبه در دیدار با استاندار لرستان در محل استانداری افزود: شرایط ایجاد شده پس از سیل فرصت مناسبی برای خدمتگزاری به مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص هرگونه همکاری رسانه ای با استان در خصوص بحران سیل اعلام آمادگی کرد و اظهار داشت: در تمامی مناطق سیلزده استان به ویژه پلدختر، دولت و دستگاههای امدادی اقدامات موثری انجام داده اند اما در این میان حضور دولت برای مردم به خوبی تبیین نشده و بسیاری از شهروندان از اقدامات موثر دولت اطلاع ندارند.
وی با اشاره به بازدید میدانی خود ازمناطق سیلزده پلدختر ادامه داد: تامین تجهیزات مختلف از جمله صدها دستگاه ماشین آلات ویژه راسی و لایروبی، امدادرسانی شبانه روزی و هماهنگی بین دستگاهی، تلاش برای بازگشایی راهها و برقراری مجدد جریان برق، گاز و آب از جمله اقدامات دولت در منطقه است که باید به خوبی و به دور از سیاه نمایی برای مردم تشریح شود.
مدیرعامل ایرنا به حضور نیروهای جهادی و مردم نهاد در پلدختر نیز اشاره کرد گفت: نیروهای دولتی و دستگاههای خدمات رسان بدون پوشش خاص و تبلیغات ویژه ای در منطقه حضور دارند که همین امر موجب شده برخی سوءاستفاده کرده و حضور دولت در مناطق سیلزده را کمرنگ جلوه دهند.
هاشمی اقدامات پیشگیرانه استان در خصوص سیل را مثبت ارزیابی کرد و افزود: تعداد کم تلفات جانی با توجه به حجم و عظمت حادثه سیل لرستان و اینکه بسیاری از این افراد به صورت مستقیم براثر سیلاب جان خود را از دست نداده اند حائز اهمیت می باشد اما در مجموع دولت در اتفاق پلدختر مظلوم واقع شده است.
وی تصریح کرد: حضور مقامات ارشدملی دولتی و سایر دستگاهها برای کمک و رسیدگی به امور سیلزدگان نشان داد بسیج ملی در لرستان شکل گرفته است.
وی تاکید کرد: ایرنا نیز در این راستا صدای مردم بوده و هست و تلاش می کند خواسته و سوالات مردم را از طریق مسئولان ملی و استانی پیگیری نماید اما برای این مهم ارائه اطلاعات کامل و مورد نیاز جامعه از سوی مسئولان ضروری است.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه، رودخانه های خرم آباد و کشکان طغیان کردند که این طغیان باعث خسارات سنگین به مردم شهرهای خرم آباد، نورآباد، درود، معمولان و پلدختر شد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط امداد رسانان استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 30 هزار میلیارد ریال است و تاکنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
مدیرعامل ایرنا به همراه هیاتی برای بازدید از مناطق سیلزده استان و بررسی عملکرد خبرگزاری جمهوری اسلامی به این منطقه سفر کرد.
7269//6060/1352

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 سيل لرستان مديرعامل ايرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۵۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد : امیدواریم همکاری و تعامل سازنده بین مجلس و دولت در این دوره بیشتر باشد.

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است.

وی افزود: ممکن است اختلاف نظر‌هایی بین آن‌ها وجود داشته باشد، اما در مجموع از جبهه انقلاب هستند.

حسینی اظهارداشت : امیدواریم همکاری و تعامل سازنده بین مجلس و دولت در این دوره بیشتر باشد.

وی افزود: مرحله دوم انتخابات در تهران بسیار مهم است، زیرا ۱۶ نفر دیگر باید انتخاب شوند.

حسنی ابراز داشت : نمایندگان تهران به دلیل وقت آزادتر، می‌توانند بیشتر روی وظایف اصلی مجلس تمرکز کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد : انتخاب هیئت رئیسه مجلس و رؤسای کمیسیون‌ها از اهمیت بالایی برخوردار استو در استان‌ها و شهرستان‌ها، انتخاب نمایندگان به دلیل تعداد کاندیدای کمتر، آسان‌تر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر
  • مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟ (اینفوگرافی)
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است