Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@16:46:08 GMT

قیمت طلا در ایران تحت تاثیر ۲ عامل است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۶۰۴۸

قیمت طلا در ایران تحت تاثیر ۲ عامل است

رویداد۲۴ سیدحجت شفایی درباره ارزیابی اش از تحولات بازار طلا در سال جاری با بیان این مطلب افزود: عمده‌ترین خریداران طلای ساخته شده در کشور، مردم استان‌های جنوبی و شمال شرقی هستند که این افراد در ابتدای سال با زیان‌های جدی از ناحیه سیل مواجه شدند.

وی ادامه داد: با وجود وعده‌های دولت درباره جبران خسارت‌های وارد شده به کشاورزان و خانه‌های مسکونی که در سیل اخیر آسیب دیده اند، اما زندگی مردم تحت تاثیر سیل قرار گرفته و حتما در خرید و سرمایه گذاری آن‌ها در طلا موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران خاطر نشان کرد: با وجود آنکه خرید و نگهداری سکه و موضوع حراج آن از سوی بانک مرکزی از آب و تاب افتاده، اما باید بپذیریم که ذائقه مردم به سمت خرید سکه، شمش و طلای آب شده به جای مصنوعات طلا رفته است و تغییر این ذائقه نیازمند زمان است.

شفایی از مردم خواست از خرید طلای آب شده خودداری کنند و افزود: مردم به جای طلای آب شده می‌توانند از طلای ساخته شده توسط تولیدکنندگان داخلی استفاده کنند که دارای فاکتور خرید بوده و سازمان استاندارد نیز بر روند تولید آن نظارت دارد.

وی همچنین اظهار داشت: قیمت طلا از ۲ عامل قیمت جهانی و نرخ ارز تاثیر می‌پذیرد و افزایش قیمت طلا در ابتدای سال نیز ناشی از این ۲ متغییر مهم بوده است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 طلا دو عامل قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۶۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز ۱۲ اردیبهشت؛ سکه ۷۰۰ هزار تومان ارزان شد

به گزارش خبرنگار مهر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت قیمت هر سکه طلای طرح جدید تا لحظه درج خبر به مبلغ ۴۱ میلیون ۵۸۵ هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته ۷۰۳ هزار تومان کاهش دارد.

هر سکه بهار آزادی نیز ۳۷ میلیون ۹۳۷ هزار تومان امروز قیمت گذاری شد.

همچنین هر قطعه نیم سکه نیز امروز به مبلغ ۲۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد که نسبت به روز گذشته ۴۰۰ هزار تومان ارزان‌تر است.

امروز همچنین هر قطعه ربع سکه ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

این گزارش حاکی است هر انس طلا امروز ۳.۳۸ درصدی به ۲۲۸۷ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳ میلیون و ۴۳۲,۳۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

کد خبر 6094135 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • هجوم برای خرید طلا
  • قیمت طلا و سکه امروز ۱۲ اردیبهشت؛ سکه ۷۰۰ هزار تومان ارزان شد
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۲ اردیبهشت ماه
  • هجوم برای خرید طلا/ چقدر طلا فروش رفت؟
  • فروش ۳ تن طلا در ۲۲ حراج/امروز چقدر شمش فروش رفت؟+قیمت
  • قیمت سکه طرح جدید امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • سعید دقیقی: 100 میلیارد از جیب مردم قزوین برای خرید پرسپولیس رفته است؛ شهرداری برای شمس آذر هزینه کند!
  • کاهشی شدن قیمت سکه و طلا
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۰ اردیبهشت؛سکه طرح قدیم هم کاهشی شد