Web Analytics Made Easy - Statcounter

سحر تاجبخش مسلمان‌ معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: فعالیت سامانه بارشی فعال در کشور به صورت رگباری است، اما احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و سیلاب احتمالی در استان‌های تحت تأثیر همچنان وجود دارد.

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سحر تاجبخش مسلمان‌  معاون وزیر راه و شهرسازی، در برنامه تلوزیونی درباره آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در حال حاضر وضعیت دمای هوا تا ۲ روز آینده رو به افزایش است که این مسأله احتمال ذوب برف و افزایش دبی طبیعی رودخانه‌ها را بالا خواهد برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاجبخش‌ از ورود سامانه بارشی جدیدی از روز جمعه به نواحی جنوبی کشور خبر داد و گفت:‌ در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه این سامانه در مناطق جنوبی کشور فعالیت می‌کند، البته موجب بارش در استان‌های خوزستان، لرستان و همچنین سایر استان‌های حاشیه‌ای زاگرس میانی نخواهد شد، اما استان‌های دیگر را درگیر بارش خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سامانه بارشی روز شنبه استان‌های بوشهر، فارس، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب اصفهان را تحت تأثیر قرار می دهد، گفت: فعالیت این سامانه روز یکشنبه گسترده تر شده و پس از عبور از استان بوشهر، موجب بارش در هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی خواهد شد.

رئیس سازمان هواشناسی‌ ادامه داد: بارش‌های مذکور به صورت رگباری بوده و قطعا مانند روزهای گذشته نخواهد بود، ولی باید بگوییم که همچنان احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و سیلاب احتمالی در این مناطق وجود دارد.

به گفته این مقام مسئول در این سه روز شاهد وزش باد در مناطق ساحلی و همچنین تلاطم دریا خواهیم بود.

تاجبخش‌ تأکید کرد: این وضعیت بارش تا جنوب استان گلستان ادامه داشته و گسترده خواهد شد، ضمن اینکه فعالیت سامانه بارشی در این منطقه نیز در سه روز آینده پیش بینی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سامانه بارشی مذکور تا روز دوشنبه در منطقه ما فعال خواهد بود، گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده فعالیت سامانه در مناطق جنوبی از جمله هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از خراسان‌های شمالی، جنوبی و رضوی بیشتر خواهد بود.

به گفته تاجبخش این سامانه روز دوشنبه از حاشیه شرقی عبور و خارج شده و از روز سه‌شنبه هفته آینده دیگر مسأله خاصی را در کشور نخواهیم دید.

وی بیان کرد: پس عبور هفته پیش رو، از آغاز هفته آینده سیستم جدیدی از نواحی شمال غربی به کشور وارد شده که جزئیات آن در روزهای آتی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: افزایش دما سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۶۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و باز هم آب‌گرفتگی خیابان‌های لرستان‌ + فیلم‌

آب‌‌گرفتگی کهنه‌حکایت خیابان‌های لرستان در بارش‌های سیل‌آساست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سامانۀ بارشی اخیر از 12اردیبهشت 1403 به مناطق غربی کشور وارد شد و هشدار نارنجی هواشناسی را برای لرستان صادر کرد.

بارش‌های هفتۀ دوم اردیبهشت در شهرهای لرستان در حالی ادامه دارد که این سامانه در نواحی غربی و جنوبی این استان از نمود بیشتری برخوردار است و  91میلی‌متر بارندگی را در رومشکان و 59میلی‌متر را در  ریمله ثبت کرده‌است.

تداوم بارندگی در لرستان/ ریزش کوه در محور «پای آستان»

احتمال طغیان روخانه‌های فصلی در لرستان با هشدار نارنجی هواشناسی اعلام شده‌است تا بار دیگر طغیان و خسارت تاب‌آوری زیرساخت‌های این استان را به‌هنگام بارش‌های سیل‌آسا در معرض هشدار قرار دهد.

ضعف پروژه‌های آبخیزداری ایجاد رواناب و خروج 12 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب آب از لرستان را در حالی به‌دنبال دارد که بارش‌های سیل‌آسا در این استان همواره با  آب‌گرفتگی آمیخته است و اختلال در تردد.

سامانۀ بارشی اخیر که هنوز در لرستان تداوم دارد آب‌گرفتگی را در خیابان‌های کوهدشت و خرم‌آباد شدت داده‌ و مصائب بارندگی در این استانِ هراسناک از سیل دوچندان شده‌ است.

.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • ورود سامانه جدید بارشی به کهگیلویه و بویراحمد/ هواشناسی هشدار زرد صادر کرد
  • هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • افزایش سطح آب رودخانه دز/ بوستان‌های ساحلی دزفول تخلیه شدند
  • تخلیه بوستان‌های ساحلی دزفول در پی افزایش دبی «دز»/ هشدار خودداری از حضور در مناطق تفریحی
  • هشدار نارنجی به کشاورزان/ گندم و غلات را به مناطق امن حمل کنید
  • بارش باران و باز هم آب‌گرفتگی خیابان‌های لرستان‌ + فیلم‌
  • هشدار هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و آبگرفتگی معابر
  • هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در استان اردبیل