Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین پیش نشست همایش نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش با عنوان «علم دینی؛ امکان‌ها و چالش‌ها» به همت پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در تالار امام مهدی (عج) این پژوهشگاه در قم برگزار شد.

ابراهیم علیپور رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام در این نشست با بیان اینکه مبحث علم دینی از مباحث مهم در چند دهه گذشته بوده است، گفت: این بحث برای تعیین ظرفیت دین در عرصه دانش و رفع محدودیت‌های آن مطرح شده و دفتر تبلیغات اسلامی نیز حدود دو سال است که روی این بحث متمرکز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های دفتر تبلیغات اسلامی و قطب بنیادهای نظری که یکی از میزهای آن مختص آموزش و پرورش است، بنا شد با همکاری این وزارت مبحث عظیمی در حوزه علم اسلامی و کاربست آن در حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت انجام شود که پیش نشست‌هایی نیز برای این همایش در نظر گرفته شده است.

این عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ادامه با بیان اینکه سه شنبه هفته آینده ششمین و آخرین پیش نشست این همایش با حضور حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا و علیرضا شجاعی زند در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد، ابراز داشت: تمام پیش نشست‌هایی که برای این همایش برگزار شده همگی با حضور پژوهشگران برجسته عرصه فلسفه و کلام بوده و نشست‌ها نیز به صورت یک طرفه نیست بلکه همه حاضران می‌توانند در مباحث مشارکت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: آثار متعددی به دبیرخانه همایش ارسال شده و در روز ۵ اردیبهشت ماه نیز اصل همایش با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در عرصه فلسفه در قم برگزار خواهد شد و ۱۲ اثر نیز در این روز رونمایی می‌شود.

علیپور با اشاره به فعالیت‌های پژوهشکده فلسفه و کلام در عرصه مبانی علم خاطرنشان کرد: از دو سال پیش مطالعاتی در پژوهشکده فلسفه و کلام در مورد الحاد مدرن انجام شده و بیش از ۸۰۰ ساعت جلسات متعدد در مشهد و تهران قم برگزار شده است.

وی اضافه کرد: از سال گذشته که استارت کار زده شد، نزدیک به ۱۰۰ کتاب که موجب القای مباحث الحادی در دین می‌شود شناسایی شد و در ادامه از بین این تعداد، ۳۰ مورد در اولویت قرار گرفتند و تا الان نیز شش کتاب ترجمه شده است.
 

کد خبر 4588227

منبع: مهر

کلیدواژه: علوم اسلامی فلسفه اسلامی علوم انسانی اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۶۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از معلمان برگزیده در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همایش تجلیل از معلمان برگزیده و فعالان بسیج فرهنگیان استان بوشهر با حضور مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور، فرمانده سپاه امام صادق‌علیه‌السلام استان بوشهر، مدیر کل آموزش و پرورش این استان و فرهنگیان در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور بعد از ظهر پنج شنبه در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شایسته است فرهنگیان بسیجی با تمام توان خود در راستای کسب رضایت مقام معظم رهبری جبهه‌ی آموزش و پرورش کشور را متحول کنند.

سجاد صدیقی با اشاره به مهم‌ترین وظایف قشر فرهنگی کشور اظهار داشت: هویت ساز، امید آفرین، تحول آفرین، تشویق و مهارت آموزی برخی از مهم‌ترین وظایف این قشر ارزشمند در جامعه محسوب می‌شود.

کد خبر 6095224

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان میرجاوه
  • رقابت داوطلبان استخدامی آموزش و پرورش و EPT در دانشگاه آزاد اسلامی
  • چرا کاربست‌های پژوهشی در جامعۀ ایران زمینه زدوده هستند؟
  • برگزاری همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع در خرم آباد
  • برگزاری نشست‌های تخصصی بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری
  • همایش تجلیل از معلمان برگزیده در بوشهر برگزار شد
  • امتحانات نهایی امسال چرا مهم‌تر است؟
  • برگزاری همایش تبیینی برگزاری امتحانات نهایی ۱۴۰۳ در مشهد 
  • گرامیداشت روز معلم با حضور استاندار لرستان در مدرسه روستایی
  • چهارمین پیش‌نشست دوازدهمین همایش فلسفۀ دین معاصر در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی