Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@20:21:26 GMT

نرخ خدمات قطارشهري در مشهد افزايش يافت

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۶۷۷۶

نرخ خدمات قطارشهري در مشهد افزايش يافت

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- مديرعامل شرکت بهره برداري قطارشهري مشهد گفت: اجراي افزايش هزار و 500 ريالي بهاي خدمات قطارشهري در اين کلانشهر از امروز 23 فروردين ماه آغاز شد.

وحيد مبين مقدم روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اين اقدام را مبتني بر مصوبه اواخر پارسال شوراي اسلامي شهر مشهد اعلام و بيان کرد: بر اين اساس بهاي خدمات خطوط يکم و دوم قطارشهري مشهد از شش هزار و 500 ريال به هشت هزار ريال افزايش يافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: بهاي تمام شده هر نفرسفر امسال با قطارشهري مشهد 24 هزار ريال است که مبلغ 16 هزار ريال آن توسط شهرداري تامين و هشت هزار ريال آن به صورت بليت از مسافران اخذ مي شود.
مديرعامل شرکت بهره برداري قطارشهري مشهد ادامه داد: برخي شهروندان تمايلي به استفاده از `من کارت` براي پرداخت متمرکز بهاي بليت قطار شهري ندارند لذا از بليت تک سفره استفاده مي‌ کنند. بهاي اين نوع بليت نيز از 10 هزار ريال به 12 هزار ريال افزايش يافته است.
وي همچنين گفت: شوراي اسلامي شهر مشهد، شرکت بهره ‌برداري قطار شهري اين کلانشهر را مکلف کرده با توجه به اتصال خطو يکم، دوم و و ايجاد شبکه مترويي، به منظور رعايت عدالت در پرداخت کرايه توسط مسافران امسال سياست کسر کرايه بليت را براساس طرحهاي نوين پرداخت و محاسبه مسافت، منطقه و يا زمان استفاده به شوراي اسلامي شهر ارائه کند تا پس از تصويب و تکميل زيرساختهاي لازم اجرايي شود.
خط يکم قطارشهري مشهد به طول 19 کيلومتر از پايانه غدير نخريسي تا وکيل آباد اسفند 1389 به بهره برداري رسيد و هم اکنون روزانه بطور ميانگين 130 هزار نفر در اين مسير جا به جا مي شوند. مسير توسعه 4.5 کيلومتري اين خط نيز از ايستگاه غدير تا فرودگاه مشهد دهه فجر سال 94 به بهره برداري رسيد.
عمليات حفاري 14.5 کيلومتر خط دوم قطار شهري مشهد نيز از منطقه رضاشهر به سوي منطقه طبرسي شمالي، پانزدهم بهمن 94 به پايان رسيد و اسفند سال 95 مرحله نخست اين خط به طول هشت کيلومتر بهره برداري شد.
اواخر اسفند 96 نيز با بهره برداري از 2 کيلومتر ديگر از مسير اين خط، ايستگاههاي سعدي و شريعتي به صورت آزمايشي بهره برداري و در سفر ارديبهشت ماه سال 97 رئيس جمهوري به مشهد اتصال اين خط با خط يکم در ايستگاه شريعتي افتتاح شد.
عمليات حفاري خط سوم قطارشهري مشهد نيز به طول 30 کيلومتر که مسير شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش مي دهد از نيمه دوم فروردين سال 95 آغاز شده است.
مطالعات احداث خط چهارم نيز به پايان رسيده و اجراي اين خط به طول 17.5 کيلومتر از انتهاي خواجه ربيع تا شهرک شهيد رجايي با 15 ايستگاه برنامه ‌ريزي شده است.
7505/1858
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۶۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد از امروز

به گزارش خبرگزاری مهر، راه آهن جمهوری اسلامی ایران از فروش فوق العاده بلیت قطار مشهد از امروز خبر داد.

‏با توجه به افزایش تقاضا در روزهای منتهی به شهادت امام جعفر صادق علیه السلام، روزانه سه رام ‎قطار فوق العاده در مسیر مشهد پیش بینی شد که از امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) ساعت ۹ صبح همزمان از سکوهای اینترنتی و حضوری قابل خریداری خواهد بود.

کد خبر 6092862 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • افزایش سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر یزد
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد از امروز
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان