Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@19:50:21 GMT

سد اکباتان همدان سر ریز کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۶۸۵۱

سد اکباتان همدان سر ریز کرد

منصور ستوده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر از سر ریز شدن سد اکباتان همدان خبر داد و اظهار داشت: رودخانه پایین دست سد اکباتان همدان پایش شده و گنجایش این حجم عبور آب را دارد.

وی با بیان اینکه از ۵ روز گذشته دریچه‌های سد اکباتان همدان باز شد، گفت: به واسطه این اقدام حدود ۱۵ هزار مترمکعب آب از سد خارج می‌شود تا هم رسوبات سد تخلیه شود و هم آب بی کیفیتی که نور و اکسیژن دریافت نمی‌کند رها شود و در ازای آن آب تمیز و با کیفیت جایگزین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان ورودی سد اکباتان را ۱۵ مترمکعب در ثانیه آب دانست و گفت: یک متر مکعب در ثانیه نیز از آب این سد برای شرب شهروندان همدان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ستوده اضافه کرد: آبی که از سد اکباتان سرریز می‌شود از طریق رودخانه از استان خارج می‌شود که در مسیر موجب تغذیه بست‌ها و دشت‌ها شده و وارد استان‌های مرکزی می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه آبگیری سد آبشینه هنوز آغاز نشده است، گفت: دریچه‌های پایین سد آبشینه نیز باز شده و حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ لیتر آب خالی می‌شود تا رسوبات تخلیه شوند و آب با کیفیتی که از سد اکباتان سر ریز کرد وارد سد آبشینه شود.

کد خبر 4588444

منبع: مهر

کلیدواژه: سد اکباتان بارش باران شرکت آب منطقه ای همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۶۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

توکل آبشناس، کم آب بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبور عسل را از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد.

او همچنین با اشاره به اینکه کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند کلزاست.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • آغاز بارش باران از چهارشنبه در استان همدان
  • دستگیری ۷ قاچاقچی چکاوک‌ها در همدان
  • برنامه های هفته کار و کارگر در همدان
  • اصلاح نژاد ۱۵ هزار راس دام سبک در استان همدان
  • تیم استقلال تحریم می‌شود؟!
  • طلایی شدن تنها سهمیه کشتی فرنگی همدان در جام تختی
  • افزایش دمای هوای همدان
  • (تصاویر) آبگیری تالاب آق گل همدان