Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NoAA) هشدار داد  در فصل بهار و طی هفته‌های پیش‌رو ایالت‌های غربی میانه این کشور با توفانهای «بی‌سابقه» و پدیده‌هایی جوی مانند گردباد انفجاری مواجه خواهند شد.

بنا به گزارش پایگاه «وُکس»، به علت بارش‌های شدید و وجود گردباد‌های انفجاری (Bomb cyclone) که موجب ذوب‌شدن برف کوه‌ها شده، سطح آب ایالت‌های غربی میانه بالا آمده و طی هفته‌های آینده این منطقه گرفتارِ توفان و سیل را با مشکلات شدیدتری روبرو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایالت‌های ایلینوی، ایندیانا، آیووا، کانزاس، میشیگان، مینه سوتا، میسوری، نبراسکا، داکوتای شمالی، اوهایو، داکوتای جنوبی، ویسکانسین در منطقه غرب میانه آمریکا قرار داردند. به نوشته پایگاه وکس، بارش‌ها و توفانهای سهمگین از هفته‌های گذشته این منطقه را درنوردیده و تاکنون شماری کشته بر جای گذاشته و دست‌کم ۳ میلیارد دلار خسارت وارد کرده است.

بارش‌های شدید  سطح آب رودخانه‌ها را بالا آورده، سد‌های در مسیر رودخانه میزوری شکسته شده و به همین علت مقامات دولتی مجبور شدند چندین شهر را تخلیه کنند. در داکوتای جنوبی نیز سیلاب جاده‌ها را مسدود کرده و ساکنان این منطقه توان عبورومرور ندارند.

«جولیان بیر رانر» از مقامات محلی، در گفتگو با خبرنگاران گفته است: «این توفان و سیلاب تاثیرات ویرانگری بر ما خواهد داشت، مردم محلی با تمام ابزار‌هایی که در دست دارند تلاش می‌کنند به هم همدیگر کمک کنند».

در ایالت نبراسکا بیش از ۲ هزار خانه و ۳۴۰ مکان تجاری تخریب شده و بیش از یک میلیارد دلار خسارت وارد شده است.

سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا پیش‌بینی کرده در فصل بهار و طی هفته‌های آینده شرایط در مناطق مرکزی این کشور به مراتب بدتر و بدتر می‌شود.

«اِد کلارک» رئیس بخش آب  سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا در شهر تاسکالوسای ایالت آلاباما، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «طی هفته‌های گذشته توفان‌ها و سیلاب‌های شدیدی داشتیم و این شرایط در در تمام طول ماه جاری (ماه مه) ادامه خواهد داشت و با افزایش بارش‌ها طی هفته‌های آینده اوضاع بسیار بدتر و وخیم‌تر خواهد شد».

وی همچنین نسبت به وقوع سیلاب‌های مخرب در فصل بهار هشدار داد و افزود: «شرایط کنونی احتمالا یک فصل بی‌سابقه از توفان‌های شدید و مخرب را شکل خواهد داد و جان بیش از ۲۰۰ میلیون نفر از مردم منطقه در خطر قرار می‌گیرد».

بنا بر گزارش‌ها، با بارش‌های ۲۰۰ درصد بیشتر از حد عادی هم‌اکنون سطح آب رودخانه‌های میسیسیپی و «رود رد شمال» بالا آمده و با آب‌ شدن سریع برف‌ها و باران‌های سنگین بهاری بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها پیامد‌هایی بسیار مخرب و گسترده خواهد داشت.

پایگاه وُکس در پایان گزارش خود علت این سیلابها و بارشهای سنگین را تغییرات آب‌وهوایی می‌داند و می‌نویسد: «این توفان‌ها و سیلاب‌های شدید حاصل از باران‌های گسترده تنها یکی از پیامد‌های ویرانگر تغییرات آب‌وهوایی است. هنگامی که دمای میانگین افزایش می‌یابد، هوا گرم می‌شود و رطوبت بالا می‌رود، با هر یک درجه سِلسیوس (سانتی‌گراد) در افزایش دما، تقریبا ۷ درصد سطح آب (رطوبت) بالا می‌رود. طی یک قرن گذشته میزان بارش‌ها افزایش یافته است. پنج سال گذشته گرمترین سال‌های اخیر بودند و کارشناسان هواشناسی بنا بر الگوی هواشناسی ال‌نینو پیش‌بینی می‌کنند سال ۲۰۱۹ یکی از گرمترین سال‌های تاکنونی خواهد بود.

انتهای پیام/

هشدار درباره وقوع توفان‌ها و سیلاب‌های شدید در ایالت‌های غرب میانه آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث طبیعی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۷۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار کشته‌شدگان سیل در برزیل به ۵۷ نفر رسید

به گزارش قدس آنلاین، آژانس حفاظت مدنی ایالت «ریو گرانده دو سول» برزیل گفت که حدود دوسوم از ۴۹۷ شهر این ایالت تحت تاثیر سیل قرار گرفته و بیش از ۳۲ هزار تن آواره شده‌اند.

طوفان و بارش شدید باران باعث رانش زمین شده و جاده‌ها و پل‌های بسیاری را از بین برده است. همچنین دو سد نیز تخریب شده‌اند.

علاوه بر این، فرودگاه «پورتو آلگره» نیز تمام پروازهایش را تعلیق کرده است.

انتظار می‌رود که در ساعت‌های آینده بارش باران در مناطقه شمالی و شمال شرقی این ایالت شدت پیدا کند. همچنین «ادواردو لیته» فرماندار ریو گرانده دو سول گفت: سطح آب رودخانه‌ها در روزهای آینده همچنان بالا خواهد ماند.

به گزارش آسوشیتدپرس، وضعیت آب‌وهوایی آمریکای جنوبی متأثر از پدیده طبیعی «ال‌نینو» است که به‌طور دوره‌ای سطح آب‌ها را گرم کرده و باعث خشکسالی در شمال و بارندگی شدید در جنوب می‌شود.

امسال این پدیده در کنار سیل‌های مکرر در جنوب، باعث خشکسالی بی‌سابقه‌ در آمازون شده است. دانشمندان معتقدند این شرایط ناشی از تغییرات آب‌وهوایی با عوامل انسانی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ببینید | فیلمی پربازدید از شدت گردباد و طوفان در ایالت نبراسکا در آمریکا
  • تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری
  • تکذیب وجود آرسنیک در آب سد تالوار همدان
  • بارش باران و جاری شدن سیلاب ۴ نفر را در مرودشت اسیر مرگ کرد
  • حاکمیت ناپایداری‌های جوی تا اواخر هفته در اردبیل
  • شمار کشته‌شدگان سیل در برزیل به ۵۷ نفر رسید
  • شمار قربانیان سیل بزریل به ۵۷ نفر افزایش یافت + تصاویر
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • تصاویر | رودخانه دز پس از بارش شدید باران
  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور