Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته سلامت دهان انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: در حال حاضر وضعیت سلامت دندان‌های کودکان زیر ۱۲ سال و تا ۱۲ سال ایران نامطلوب است و بر اساس مطالعات انجام شده در سال ۸۷ تا ۹۷ در دهان هر کودک تا ۱۲ سال ۵ دندان پوسیده وجود دارد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید جلال پور هاشمی در روز دندانپزشک افزود: آمار‌های رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حاکی از وجود ۲۰۰ میلیون دندان پوسیده در دهان ایرانی‌ها است در حالی که در آمار‌های غیر رسمی این رقم ۴۰۰ میلیون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: این آمار‌ها در مقایسه با سایر کشور‌ها بالا است و متاسفانه مشکل اساسی ما در کشور نبود فرهنگ عمومی در بین خانواده‌های ایرانی در مورد حفظ دندان‌های شیری است.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: دندان شیری مانند دندان دایمی است و باید آن را حفظ کرد، کودکانی که دندان شیری سالم ندارند ممکن است دچار عقب ماندگی رشد شوند.
پورهاشمی گفت: همچنین این کودکان چند برابر کودکان سالم آنتی بیوتیک مصرف می‌کنند و دچار کم اشتهایی و بدخلقی شده و در بزرگسالی دندان‌های دایمی ناسالم و نامرتب خواهند داشت.
این متخصص دندانپزشکی اظهار داشت: مهمترین رسالت دندانپزشکان در حوزه پیشگیری است، باید خانواده‌ها را از عواقب دندان‌های شیری ناسالم آگاه کنند و چند دقیقه را برای آگاهی بیمار از حفظ سلامت دندان‌ها و اهمیت پیشگیری صحبت کنند.
وی ادامه داد: وزارت بهداشت متولی حفظ سلامت دهان مردم است و باید بودجه را به جای درمان صرف پیشگیری کند.
وی تاکید کرد: بیمه‌ها نیز باید برای پیشگیری و حفظ سلامت دندان‌ها کمک کنند.
بر اساس مصوبه مجلس در سال ۱۳۶۰ روز ۲۳ فروردین روز دندانپزشک و هفته آخر فروردین ماه هفته دندانپزشکی نامگذاری شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کودکان ایرانی دندان خراب روز دندانپزشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۷۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حساسیت فصلی کودکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در روزشمار هفته سلامت امسال ۵ اردیبهشت روز «سلامت خانواده و فرهنگ سلامت» نامگذاری شده است.

در این روز برنامه‌های متعددی برای ارتقای سواد سلامت خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان در کشور و به ویژه در حوزه حساسیت های فصلی برگزار می‌شود.

احمد امین فرد گزارش می دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • حساسیت فصلی کودکان
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت