Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-نشست مدیران کل آموزش و پرورش مناطق مختلف استان لرستان با وزیر آموزش و پرورش بعدازظهر پنجشنبه با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، معاونان و مشاوران وی در مرکز رفاهی فرهنگیان شهر خرم‌آباد برگزار شد.

سید محمد بطحایی در این نشست با تبریک اعیاد ماه شعبانیه و خداقوت و خسته نباشید به مدیران استان گفت: «آموزش و پرورش در بحران اخیر نقش خود را به خوبی مثل همیشه ایفا کرد و من از همه شما سپاسگزارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حادثه سیل که اتفاق افتاد بسیار سنگین، دردآور و ناراحت‌کننده است. اگر چنین اتفاقی حتی یک خانواده از مردم ما بیافتد جای ناراحتی‌های بزرگی دارد. اما آن چیزی که می‌تواند عامل تاثیرگذار در روحیه مردم و بازگشت نشاط به جامعه شود، آموزش و پرورش و دانش‌آموزان هستند.»

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «مهمترین رسالت ما همین است و هیچ دستگاهی این کارکرد را ندارد. هیچ دستگاهی نمی‌تواند ادعا کند که چنین کارکردی دارد، آمد و شد بچه‌ها و رفتن و آمدن و جیغ و سر و صدای آن‌ها، بازگشت امید به جامعه است و اگر این اتفاق نیافتد می‌تواند خیلی آثار متعددی را در جامعه به جای بگذارد.»

وزیر آموزش و پرورش افزود: «خانواده‌ای که همه زندگی خود را از دست داده، چگونه با این شرایط اقتصادی جبران کند. خیلی سخت است. من خواهش می‌کنم شما مدیران علی‌رغم اینکه سختی بسیاری دارید، اما این کارکرد را بسیار مورد توجه داشته باشید.»

بطحایی گفت: «ساختار سازمانی موقتی را برای پشتیباتی از این وضعیت تشکیل داده‌ایم، افراد مختلف تعیین و استان‌های معین تعیین شده‌اند و نقشه راه برای بازسازی دوباره تهیه شده است. استان‌های معین باید تکالیف خود را در قبال مناطق سیل‌زده بدانند. رضا مددی نماینده تام الاختیار وزارت خانه در استان‌های سیل زده است. شاپور محمدزاده هم مسوول کارگروه ویژه لرستان است تا هر چه سریع‌تر بتوانیم شرایط را بهبود ببخشینم.»

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: «اولین کار در حوزه معلمان و همکاران‌مان است. واقعا در این شرایط خریدن یک یخچال هم سخت است حال برخی از این همکاران ما همه زندگی خود را از دست داده‌اند. باید بیمه خانه معلمان را اجباری کنیم. باید برای آینده این کار را انجام دهیم. اما فعلا باید اسکان ویژه برای همکاران‌مان را داشته باشیم و این مساله اصلی ما است. در خوزستان سه کمپ ویژه معلمین را راه‌اندازی کرده‌ایم و در لرستان هم به تشخیص مسولان استان باید سریعا در این باره تصمیم‌گیری کنند.»

وی گفت: «آمار فرهنگیان آسیب‌دیده باید سریعا در اختیار نمایندگان قرار گیرد تا اعتبارسنجی و اقدامات لازم انجام شود. پرداخت مطالبات و معوقات فرهنگیانی که در این حادثه آسیب دیده‌اند باید در اولویت قرار گیرد. فهرست این افراد باید سریعا تهیه و برایشان اقدام شود.»

بطحایی گفت: «در حوزه فضا دو نوع مشکل داریم. فضاهایی که قابل پاکسازی هستند باید سریعا پاکسازی شوند. فضاهایی هم که به تخریب و بازسازی رسیده است، مشخصا در اختیار سازمان نوسازی است تا سریعا برای بازسازی اقدام شود.»

وی ادامه داد: «بالاترین نگرانی را بچه‌های کنکوری دارند. با تجربه‌ای که سازمان مشارکت‌های مردمی برای کرمانشاه دارد همه زیرساخت‌ها آماده شود. سریعا نهایتا تا سه‌شنبه آینده باید اطلاع‌رسانی شود که اردوی آموزشی برای این دانش‌آموزان شود.

بطحائی با تاکید بر اینکه اختیار اعلام پایان سال تحصیلی را به مدیرکل خواهیم داد که چنانچه مدیرکل و شورای معاونان به این نتیجه رسیدند که امکان ادامه سال تحصیلی برای برخی مناطق وجود ندارد پایان سال تحصیلی را اعلام کرده و بودجه بندی امتحان دانش آموزان تا همان جایی که درس داده شده در نظر گرفته شود، افزود: لوازم تحریر و کتب درسی دانش آموزان در ابتدای هفته آینده تأمین خواهد شد. برنامه‌های فرهنگی و هنری باید توسط معاونت پرورشی و کانون پرورش فکری سریعا اجرا شود، این کار بسیار مهم است. برخی از جاها زمین بازی را راه بیاندازیم اولویت آن از کلاس درس هم بیشتر است، باید در این زمینه برای این دانش آموزان سیل زده سریعا اقدام شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: «روحیه بچه‌ها برای ما مهم است نه نمره و ... مهم این است که این بچه خود را نبازد در برابر حادثه‌ای که اتفاق افتاد پایدار بماند و خود را پیدا کند و این اولویت اصلی آموزش و پرورش عمومی است.»

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۸۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی گیلان افزود: طرح سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها از آبان سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

جهانگیر عبدی با بیان اینکه تا کنون سلامت ۲۱ هزار و ۵۵۵ نوآموز سنجش و ارزیابی شده است، گفت: ۲۵۰ نیرو متخصص و مجرب در ۲۷ پایگاه سنجش مستقر شده اند تا کار سنجش نوآموزان را انجام دهند.

وی اضافه کرد: این مرکز جامع در نوبت صبح و ۳ پایگاه در ناحیه یک و دو رشت در نوبت عصر و یک پایگاه جامع هم در صومعه سرا کار سنجش سلامت نوآموزان را انجام می‌دهند. 

وی با بیان اینکه همه ساله برنامه «سنجش سلامت جسمانی» و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان و نیزغربالگری نوآموزان در تابستان اجرا می‌شد گفت: امسال برای نخستین بار در طول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ این طرح در حال اجرا است.

رئیس اداره آموزش وپرورش استثایی گیلان گفت: خانواده‌های نوآموزان می‌توانند با مراجعه به سایت آموزش و پرورش «my.medu.ir» گزینه دولت من را وارد شده و با وارد کردن شماره تلفن همراه که به نام والد (پدر) است ثبت نام و نوبت گیری کنند تا زمان و روز و ساعت مرکز سنجش به آن‌ها برای مراجعه داده شود.

جهانگیرعبدی با تاکید براینکه دانش آموزانی که اول مهر امسال وارد پایه اول ابتدایی شوند باید سنجش شده باشند، افزود: دراین طرح توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانش آموزان برای ارتقای سطح یادگیری و ارتقای عملکرد بهینه فردی ، اجتماعی و تحصیلی برای پیشگیری از افت تحصیلی در آینده و ترک تحصیل آنها سنجش می‌شود.

دیگر خبرها

  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • داوطلبان برای ثبت سوابق تحصیلی بر اساس اعلام آموزش و پرورش اقدام کنند
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود