Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه آمریکایی‌ها با اقدام خود علیه سپاه، خودزنی کردند، اظهار داشت: آن‌ها با این کار، امنیت نیرو‌های خودشان در اقصی‌نقاط عالم مخصوصاً نیرو‌های سنتکام را برای همیشه از بین بردند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز (۲۳ فروردین) تهران به مناسبت روز ارتش و نیروی زمینی با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز، عزت و اقتدار دیروز، امروز و آینده کشور را رهین بصیرت امام‌خمینی (ره) دانست و گفت: مصداق بارز بصیرت امام راحل، نامگذاری ۲۹ فرودین به‌عنوان روز ارتش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به حمایت بی‌شائبه امام‌خمینی (ره) از ارتش گفت: امام راحل با حمایت از فرزندان ارتشی موجباتی را فراهم آوردند که ارتشی انقلابی و ولایی دربستر انقلاب متولد شود. این بصیرت الهی را باید برای همیشه تاریخ گرامی داشت.

امیر حیدری درباره عملکرد ارتش به آیه شریفه «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» اشاره کرد و گفت: دقیقاً عملکرد ارتش ولایی و انقلابی جمهوری اسلامی در مقاطع مختلف تاریخ کشور بخصوص در سه مقطع تاریخی قبل از دفاع مقدس، حین و بعد از دفاع مقدس تا امروز، مصداق این آیه شریفه بوده است.

وی ادامه داد: اعتقاد ما این است که رسول گرامی اسلام برای همیشه نماد مجسم صراط مستقیم است و هر کس پشت سر رسول خدا قرار گرفت به رستگاری نائل آمد. امروز رسول گرامی اسلام در بین ما نیست، اما مکتب رسول خدا و قرآن او دربین ما وجود دارد و نمونه مجسم و نماد مجسم رسول خدا که به عنوان جانشین او در بین ما حضور دارد، وجود مبارک ولایت فقیه است.

امیر حیدری با بیان اینکه ارتش در رکاب جانشین رسول خدا عملکرد ویژه‌ای داشته است، اظهار داشت: مأموریت ارتش در قبل از دفاع مقدس، تثبیت امنیت بود؛ یعنی مأموریت مصرحه‌ای که امام امت به ارتش ابلاغ کرد. ارتش ولایتمدارانه پای کار آمد و در اقصی‌نقاط بحران‌خیز کشور حضور یافت و امنیت را تا دفاع مقدس تثبیت کرد.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس، ارتش با رسته‌ها و تخصص‌های مختلف توانست در کنار همرزمان عزیز سپاه، بسیج، نیروی مردمی و انتظامی در مجموع، پیروزی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم بزند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، «رحماء بینهم» را فصل بعدی فعالیت ارتش پس از دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: بعد از جنگ به‌علّت حضور منافقین در عراق و شرارت‌های آن‌ها و نیز ضرورت پاکسازی مناطق از مین، اقتضا می‌کرد ارتش در مرز‌ها باقی بماند و این حضور استمرار دارد تا هم در دهان منافقین بکوبد و هم اراضی را پاکسازی کند تا شعله‌های نفت برافروخته شود و اراضی برای کشاورزان امن شود و مهاجرین دوباره به منطقه برگردند.

وی، تولید امنیت در کنار سایر رزمندگان اسلام را کارکرد ویژه ارتش بعد از دفاع مقدس دانست و درباره پرورش جوانان متعهد به عنوان یکی دیگر از اقدامات ارتش گفت: در سال قریب به ۲۰۰ هزار سرباز و چهره جوان را در پادگان‌ها می‌پذیریم و طبق فرامین امام و مقام معظّم رهبری، باید از آن‌ها جوانانی مستعد، امیدوار به آینده و حافظ ارزش‌ها بسازیم و به جامعه تزریق کنیم.

امیر حیدری با اشاره به تحقق شعار «ارتش فدای ملّت» گفت: آنجا که بحران و حوادث غیرمترقبه‌ای پیش می‌آید، چشم مردم به نیرو‌های مسلّح است و اولین صدایی که مردم زیر آورمانده زلزله کرمانشاه شنیدند، صدای بالگرد‌های ارتش بود و تا نیمه روز اول قریب به ۱۹۶۰نفر را به نقاط بیمارستانی منتقل کردند.

وی با اشاره به وقوع سیل در چند استان کشور گفت: تمام توان ارتش در کنار سپاه، بسیج و آحاد مردم در گلستان و خوزستان و لرستان و کرمانشاه گسیل داده شده که بخشی از آلام مردم را تسکین دهند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ارتش بخش عظیمی از اقتدار دفاعی کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: یکی از عرصه‌های اقتدارآفرین ارتش، به منصه ظهور رساندن یکی از فرامین رهبر معظّم انقلاب است یعنی خودکفایی و روی پای خود ایستادن. امروز در ارتش و نیروی زمینی در ۲۳ رسته دفاعی در تمام تجهیزاتی که نیاز داریم فناوری آن را به دست آورده‌ایم و هیچ احتیاجی به حضور بیگانه نداریم.

امیر حیدری با بیان اینکه امنیت کشور با هم‌افزایی نیرو‌های مسلّح از جمله ارتش و سپاه پاسداران ایجاد شده است، تصریح کرد: دشمن از این موضوع عصبانی است و دست به هر ترفندی می‌زند که اختلافی ایجاد کند و پایه‌های نظامی ما را سست کند، ولی زهی خیال باطل.

وی افزود: آمریکا، اسرائیل و ائتلاف عربی و عبری که تصمیم گرفتید سپاه پاسداران ما را جزء گروه‌های تروریستی قرار بدهید، بدانید که خیلی حماقت کردید. دست ارتش در دست سپاه و، ولی معظّم فقیه و مردم است و دست خدا هم بالای همه دست‌ها است.

امیر حیدری با بیان اینکه آمریکایی‌ها با این اقدام، خودزنی کردند، اظهار داشت: آن‌ها با این کار، امنیت نیرو‌های خودشان در اقصی‌نقاط عالم مخصوصاً نیرو‌های سنتکام را برای همیشه از بین بردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به الصاق ارتفاعات جولان به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا گفت: آمریکا و اسرائیل بدانند ارتفاعات جولان، بخشی از اراضی مقاومت است و آن روز دور نیست که رزمندگان مقاومت به بالای ارتفاعات جولان صعود خواهند کرد و نیرو‌های دشمن را از آنجا به قعر جهنم می‌فرستند.

امیر حیدری ادامه داد: اگر به گفته کلینتون نادان و اعتراف ترامپ دیوانه با ۴۰ کشور رایزنی شد تا داعش را تولید کنند و امروز آن داعش با «ید» باکفایت سربازان اسلامی نابود و آوارده شده است، روز آورادگی غاصبان اسرائیل هم نزدیک است و در نیروی زمینی ارتش در سردر همه پادگان‌ها روزشمار نابودی اسرائیل به صورت سیگنالی نصب شده و این جبهه تقویت می‌شود تا نابودی این رژیم به کم‌تر از ۲۵ سال تنزل یابد.

وی ضمن دعوت از مردم برای گرامیداشت ۲۹ فرودین گفت: سمت و سوی برنامه‌های ما، حضور بیشتر در خدمتگذاری به مردم در استان‌ها است. در برخی استان‌ها به جای حضور میدانی به سبک رژه، به جمع‌آوری و ارسال کمک و حضور نیرو‌ها در مناطق سیل‌زده خواهیم پرداخت. امروز هم آحاد ارتش در راهپیمایی در دفاع از عزیزان پاسدار شرکت می‌کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره تغییرات جدید در نیروی تحت فرماندهی خود گفت: با تأییدات خدای متعال و هدایت پیامبرگونه رهبر معظّم انقلاب ساختار سازمان نیروی زمینی تحول عمیقی را تجربه می‌کند. امروز ما دیگر از یگان‌های سنتی پیاده عبور کرده‌ایم. امروز در نیروی زمینی ارتش، یگان‌های تخصصی مثل توپخانه، زرهی و یگان‌های ضد زره تشکیل شده و بخشی از یگان‌ها به یگان‌ها و تیپ‌های واکنش سریع تغییر عنوان و ماهیت داده‌اند.

امیر حیدری افزود: بخشی دیگر نیز به تیپ‌های متحرک هجومی تغییر ماهیت داده‌اند تا ان‌شاءالله بتوانیم هدایت‌ها و فرامین رهبری را محقق کنیم که در حکم انتصاب اینجانب بر ارتقاء تحرک و کارآمدی یگان‌های نیروی زمینی ارتش تأکید کردند. امروز نیروی زمینی ارتش به یک نیروی متحرک مهاجم و واکنش سریع و تخصصی تبدیل شده تا بتواند در قدرت‌افکنی و ایجاد اقتدار دفاعی برای نظام در کنار سایر نیرو‌های نظامی عزیز اقتدارآفرینی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خودزنی آمریکا امیر حیدری پاکسازی مناطق از مین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۸۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئت علمی و پژوهشی ارتش به قطب جنوب اعزام می‌شود

فرمانده نیروی ارتش از اعازم هیئت علمی و پژوهشی به قطب جنوب خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در آیین بازدید دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش از دستاورد‌های این نیرو در بندر امام خمینی (ره) ماهشهر در قالب بیست و ششمین دوره هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، ضمن اشاره به نقش نیروی دریایی ارتش در تأمین امنیت دریایی و اقتصادی کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: به سبب بروز شرایط جنگی در کشور، مدیریت زنجیره اقتصادی از طریق بنادر و سواحل جنوبی صورت می‌گرفت که در همین راستا نیروی دریایی ارتش، به منظور مراقبت و حراست از امنیت اقتصادی و نظامی خلیج فارس، به اسکورت و هدایت کشتی‌های باری، نفت‌کش و مسافری، به عنوان مأموریت ذاتی خود مبادرت می‌ورزید.

امیر دریادار ایرانی افزود: از آنجا که نیروی دریایی رژیم بعثی عراق، توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و همراهی نیروی هوایی و هوانیروز، در کوتاه‌ترین زمان ممکن از عرصه معادلات جنگی خلیج فارس حذف شد، بازدارندگی کشور در طی سال‌های متمادی دفاع مقدس در سطح دریا و خلیج فارس به بالاترین حد خود رسید و تا به امروز نیز این حد از توان رزمی و نمایش قدرت ادامه دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به دلایل حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش در دوره هیئت جنگ شهید صیاد شیرازی، عنوان کرد: در راستای تداوم بخشیدن به آموزش‌های ارائه‌شده در کلاس‌های دانشگاه‌های افسری و نیز تعمیق آموخته‌ها و مشاهده عینی و بلاواسطه رزمایش‌ها و صحنه‌های نبرد، کلاس‌های هیئت معارف جنگ با حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در استان خوزستان برگزار شده‌است.

وی ادامه داد: نمایش و تمرین انسجام و تعامل میان نیرو‌های مسلح، به‌ویژه میان هر چهار نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرهنگ‌سازی و ترویج جلوه‌های ایثار و تلاش و نمایش تأثیر نیروی دریای ارتش در عرصه بین‌المللی، حوزه روابط بین‌الملل، اقتصاد و سیاست جهانی، از اهداف مد نظر در برپایی چنین دور‌های بوده است.

دریادار ایرانی با اشاره به دو نعمت ولایت و جوانان، تأکید کرد: برخورداری از وجود با برکت ولایت فقیه و بهره‌مندی از جوانان کوشا، پویا و مبتکر که با استفاده از آخرین دانش‌ها و حرکت در لبه‌ی فناوری‌های جهانی و به‌روز، در حال خلق حماسه‌های متعددی در سطح نیرو‌های چهارگانه ارتش هستند، دو نعمت الهی هستند که آمادگی کشور برای مقابله با هرگونه تهدیدی را تضمین کرده و از منافع ملی کشور در تمامی کانون‌های راهبردی پاسداری می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ارتش در تمامی نقاط و کانون‌های راهبردی و اثربخش خود، با تمرکز بر حداکثر بازدارندگی، آماده حضور و مشارکت در تمامی رزمایش‌های مرکب در اقیانوس‌های آرام و اطلس بوده و در همین راستا، قرار است تا نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هیئتی علمی-پژوهشی را برای تحقیقات علمی بیشتر، با آمادگی صد درصدی به قطب جنوب اعزام کند.

امیر ایرانی در پایان در خصوص چگونگی مقابله با تهدیدات بیگانگان، خاطرنشان کرد: طبعاً پاسخ تمامی نیرو‌های چهارگانه ارتش، عدم پذیرش هرگونه تهدیدی علیه تمامیت ارضی و منافع ملی و کانون‌های راهبردی کشور است؛ به همین دلیل نیروی دریایی ارتش به عنوان دست بلند نظام اسلامی در عمق دریا‌ها و کرانه‌های دوردست، با تمام توان، از منافع کشور محافظت و پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا و رژیم صهیونیستی در آینده منطقه جایی ندارند/ ایران مقاومت را در جهان تقویت کرد
  • نیروی هوایی ارتش امروز از هر زمان دیگری آماده‌تر است
  • واحدی: همه نیروی هوایی پای کار عملیات وعده صادق بودند
  • هشدار فرمانده بلندپایه ارتش /به هیچ تهدیدی توجه نمی کنیم
  • هیئت علمی و پژوهشی ارتش به قطب جنوب اعزام می‌شود
  • عزت جمهوری اسلامی حاصل رشادت سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح است
  • آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد
  • حمله موشکی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر اسرائیل در جولان
  • مراسم تشییع شهدای گمنام در نیروی زمینی ارتش در تهران
  • نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است