Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدادادی، از امدادرسانی به بیش از ۲۹۰ خانوار در سیلاب خوزستان به تعداد بیش از ۱۶۳ هزار نفر خبر داد و گفت: جمعیت هلال احمر و سایر گروه ها و سازمان های امدادی، هیچ گاه اقدام به فروش چادر و سایر نیازهای افراد حادثه دیده نمی کند.

«علی خدادادی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، از امدادرسانی به 290 هزار و پنج خانوار سیل زده خوزستان به تعداد 163 هزار و 155 نفر خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 117 هزار و 638 هزار نفر اسکان و پنج هزار و 580 نفر به مکان امن انتقال داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه خانواده های سیل زده در 67 اردوگاه اضطراری و موقت اسکان داده شدند، تصریح کرد: برخی پس از فروکش کردن سیلاب به محل زندگی خود برگشته اند و جمعیت حاضر در اردوگاه ها یعنی کسانی که هم اکنون در اردوگاه های اسکان اضطراری هستند، 20 هزار و 118 نفر است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، اضافه کرد: آب آشامیدنی، شیرخشک، پوشاک، کنسرو، پتو، مواد شوینده و بهداشتی، اقلام بهداشتی زنان و کودکان و کیسه زباله مورد نیاز سیل ‌زدگان خوزستانی است.

 

وی تعداد نیروها و عوامل بکار گرفته شده هلال احمر در سیلاب خوزستان را 195تیم به تعداد960 نفر عنوان کرد و افزود: همچنین تاکنون 24 دستگاه آمبولانس، 72 خودروی پشتیبانی، 15 خودروی سواری، 11 دستگاه کامیون، هفت تریلی، 6 دستگاه مینی بوس، هفت فروند بالگرد و 22 فروند قایق به کار گرفته شده است.

 

وی اقلام توزیع شده میان سیل زدگان را شامل چادر امدادی، پتو، موکت، شعله والور، تایلون پوششی، بسته غذایی یک ماهه و 72 ساعته، انواع کنسروجات، اقلام معیشتی شامل روغن، حبوبات، برنج، نمک، چای، قند و شکر، تان، آب معدنی گونی، وعده غذایی گرم، ست بهداشتی زنان و کودکان، زیرانداز، مواد شوینده، شیر خشک، البسه و ... عنوان کرد.

 

خدادادی، با رد شایعه فروش چادرهای جمعیت هلال احمر استان خوزستان، تاکید کرد: جمعیت هلال احمر و سایر گروه ها و سازمان های امدادی، هیچ گاه اقدام به فروش چادر و سایر نیازهای افراد حادثه دیده نمی کند و از مردم خواست مواظب افراد سودجو باشند و در صورت مشاهده چنین افرادی، با پبیس 110 تماس بگیرند.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سپاه پاسداران سیل سپاه سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم خبرگزاری شبستان مسابقات قرآن سیل خوزستان خبرگزاری لرستان سیل خوزستان جمعیت هلال احمر امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۸۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی / ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت

به گزارش روابط عمومی سازمان امداد و نجات؛ صادق محمودی گفت: در ۴۸ ساعت گذشته،۱۸ استان کشور تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیرو‌های این جمعیت طی ۷۸ مورد عملیات امداد و نجات به هزار و ۹۳۶ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۶۳ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۶۹ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت و ۷۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

محمودی تصریح کرد: هزار و ۱۳۷ کیلوگرم نایلون، ۴۹۳ تخته پتو، ۳۱۷تخته موکت و ۱۷۳ بسته غذایی، ۲۸۰ قوطی کنسروجات و ۱۵ دستگاه چادر امدادی توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۱۰۲تیم عملیاتی متشکل ۴۰۸نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی / ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت
  • تداوم امدادرسانی به افراد متاثر از بارندگی و آبگرفتگی‌ها در خوزستان
  • امدادرسانی نجاتگران هلال احمر ایلام به ۵۴ نفر متاثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از بارندگی در خوزستان
  • امدادرسانی ١٠ خانوار عشایر گرفتار در بارندگی‌های اخیر شهرستان دنا
  • سیل‌ و آبگرفتگی در ١٣ استان/ امدادرسانی به حدود ٨٠٠ نفر سیل‌زده
  • آب‌گرفتگی در 4 استان! هلال احمر به امدادرسانی شتافت
  • پایان امدادرسانی به سیلاب سیستان و بلوچستان
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان