Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنقدر که خاطره صدای آژیر خطر، پناهگاه رفتن های وقت و بی وقت، جمع آوری کمک های مردمی خانه به خانه و خبرهای شهادت جوانان کوچه پس کوچه های شهرت را در دل داری، می خواهی همه بدانند چه آنها که مستقیم جنگیدند و چه آنها که ماندند و ساختند، همه حماسه سازند.

خبرگزاری شبستان_ نوشین کریمی، زندگی در جریان است و فرهنگ هر کشوری زمینه شکل گیری عناصر ارزشمندی را در افراد جامعه بشری به وجود می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فرهنگ ایران اسلامی از دیرباز فرهنگ ایثار و شهادت جایگاه والا و مقدسی دارد که نزدیک به مقدسات است چرا که در آیات و روایات فراوانی بر اهمیت و احترام به این جایگاه تاکید شده است.


در این میان همچنین زنان و بانوان نیز نقش برجسته ای را در تاریخ کشورمان ایفا کرده‌اند که حتی امام خمینی(ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران فرمودند«از دامن زن مرد به معراج می رسد». و این زنان غیور، توانمند و مومن با درایت و پیشرو بودن خود همواره پیرو ولایت‌فقیه، مدافع نظام و انقلاب اسلامی بوده‌ و هستند تا جایی که به درجات بالایی همچون شهادت و جانبازی نیز نایل شده اند.

 



وقتی زنان فرزندان، همسران، برادران و پدران خود را به مشارکت در دفاع مقدس تشویق می‌کردند، این تشویق‌ها در استقبال مردان برای حضور بیشتر در جبهه‌ها بسیار مؤثر واقع می شد و حتی پس از آن وقتی خبر جراحت و شهادت بستگان و عزیزان خود زا می شنیدند شکیبایی و بردباری کم‌نظیری را به نمایش می گذاشتند که باز هم در تقویت روحیه رزمندگان به ادامه نبرد کمک می کرد.

*داستانی که از آغاز انقلاب و هویت ارزشمند زنان، آغاز شده بود
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان این سرزمین همچون مردان دلاور ایران زمین نیاسوده بودند و خستگی مبارزه طولانی علیه رژیم پهلوی را از تن بیرون نکرده بودند که لباس تکلیف برتن کردند تا برای دفاع از آنچه که برایش انقلاب کرده بودند یکبار دیگر به میدان آمدند و از خاک و ناموس خود دفاع کردند.

دفاع مقدسی که هشت سال طول کشید و رشادت و شهادت همراهش بود و فداکاری زنان در این عرصه گسترده و قابل ستایش است.هر چند  احصاء و جمع آوری همه آن ایثارگری‌ها ممکن نیست اما می توان برای نرسیدن به فراموشی، یادآوری کرد.

 



 به مناسبت اعیاد شعبانیه و نیز سالروز ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس(علیه السلام) و روز جانباز، «فاطمه رفیعی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، «طاهره کرم بجاری» مسئول سازمان زنان بسیج سپاه قدس گیلان، «سمیه اقدامی» مسوول امور زنان و دفاع مقدس گیلان به همراه مددکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با تعدادی از این زنان ایثارگر دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدارها و منزل به منزل رفتن ها عطر و خاطرات خوشی به مشام می آید، آنقدر که دلت می خواهد همه را بنویسی و کتاب منتشر کنی و دست تک تک نسل های جوان تر بدهی که آنها هم بخوانند و بدادند چه بر تاریخ این سرزمین گذشته است.


آنقدر که گوش خودت پر است از شعارهای انقلابی و سرو صدای تظاهرات و شلیک تیر و تفنگ های رژیم پهلوی به سمت مردم بی سلاح... می خواهی همه بشنوند.

آنقدر که خاطره صدای آژیر خطر، پناهگاه رفتن های وقت و بی وقت، جمع آوری کمک های مردمی خانه به خانه و خبرهای شهادت جوانان کوچه پس کوچه های شهرت را در دل داری، می خواهی که چیزی از آنها را جا نگذاری و همه را همانطور که بود، به نسل های بعد منتقل کنی. منتقل کنی که یادمان نرود همه حماسه آفریدند، چه آنها که رفتند و مستقیم جنگیدند و چه آنها که ماندند و ساختند...
 

 

«سمیه اقدامی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه جانبازان ما در طول هشت سال دفاع مقدس بدون شک بعد از شهدا، در رتبه و مقام برتر حوزه دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی هستند، بیان کرد: این جانبازان و یادگاران دوران مقاومت هستند که با تحمل رنج ها و سختی هایی که بر جسم و روانشان وارد شده هنوز همان مرارت های جنگ را با خود می کشند.

مسئول امور زنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان افزود: در طول شبانه روز وقتی به زندگی یک جانباز انقلاب اسلامی و یا جانباز دفاع مقدس نگاه می کنیم می بینیم که همه آنان دچار آلام است و این مشکلات نه تنها برای آنها بلکه برای خانواده و اطرافیانشان هم وجود دارد.

وی گفت: ما به عنوان یک انسان سالم اگر عضوی از بدنمان دچار آسیب شود و به درد بیاید زجری بر تن و روحمان می نشیند ولی حالا این درد و زخم را بر تن جانبازانی تصور کنید که بار این درد را برای حفظ ارزش ها و زنده نگه داشتن سیره و رفتار و منش اهل بیت (علیه السلام) به خصوص حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و حضرت ابولفضل العباس (علیه السلام) با دل جان تحمل می کنند حتی بسیاری از این جانبازان در طول شبانه روز آسایشی از خواب، تفریح، خوشی هایی که برای خیلی ها وجود دارد، ندارند.

اقدامی ادامه داد: این فرد برای ما بسیار ارزشمند هستند و باید قدردان جانبازان باشیم که به تاسی از حضرت عباس (علیه السلام) و به عشق سرسپردن به امام حسین(علیه السلام) وارد عرصه و میدان جنگ و نبرد با دشمن شدند.

وی اضافه کرد: جانبازان در سنین بسیار کم با میانگین سنی ۱۸ سال به بالا به جنگ حق علیه باطل رفتند و امروز در سن میانسالی هستند و تقریبا بیش از ۳۰ سال است که این درد را همراه دارند.

اقدامی در ادامه با بیان اینکه در بین جانبازان و ایثارگران شیر مرد ایران اسلامی، جانبازان شیر زنی هم در سطح کشور داریم، تصریح کرد: در درگیری های دوران انقلاب و چه در مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس بانوان غیور ما نیز پشت مردان را خالی نگذاشتند و دوشادوش آنها در صحنه های مبارزاتی حضور یافتند.

وی با اشاره به اینکه در استان گیلان ۳۵ شهیده و ۶۴ تن از زنان نیز در دوران انقلاب و همچنین در دوران دفاع مقدس به درجه جانبازی نائل شده اند، افزود: ما باید از این جانبازان و خانواده هایشان قدردانی کنیم و این دیدارها و قدردانی ها فقط معطوف به روز جانباز نباشد.

 



وی هرگونه آسایشی که برای این جانبازان و خانواده هایشان فراهم می شود را در واقع آسایشی دانست که برای خودمان فراهم کرده ایم و ادامه داد: چرا که جانبازان سرمایه های این نظام و انقلاب هستند که ارزش ها و فرهنگ ما را زنده نگه داشتند و نگذاشتند که دشمن وارد این سرزمین شود و بدون شک همه آنها اجر و مزد ثواب کار خود را دریافت می کنند.

 در دیدار اول به دیدن دختر و خواهر شهید دفاع مقدس «مژگان الیاسی» رفتیم، مژگان الیاسی، دانشجوی کارشناس ارشد رشته علوم سیاسی است که خود جانباز ۲۵ درصد می باشد که اصالتا اهل لرستان و ساکن گیلان است.

در این دیدار ضمن گفتگو و بررسی جامعه زنان ایثارگر «الیاسی» از خاطرات خود و خانواده اش از دوران جنگ و کمک های مردمی و... سخن گفت و در ادامه بحث به موضوع سیل اخیر و مردم گرفتار در این بلایا بخصوص مردم نیازمند لرستان و اهواز و ... رسید. مردمی که پشت در پشت هم سختی های دوران را می گذرانند و با همدلی یکدیگر را همراهی میکنند.

در دیدار دوم نیز با مادر یکی از شهدای دفاع مقدس به نام «سید سعید اجاق زاده محمدی» رفتیم که یکی از شهدای در حین آموزش بودند که در سال ۶۴ در فاو شهید شدند.

مادر این شهید نیز با بیان خاطراتی از فرزندان خود و تحصیلات عالیه آنان و مشکلاتی که خانواده شهدا و ایثارگران همچون سایر مردم با آن گریبان هستند، پرداخت.

در دیدار سوم نیز به دیدن حاجیه «قدسیه افتخاری» رفتیم که وی هم در زمان انقلاب در خیابان سردار جنگل رشت با اصابت ترکش، به درجه جانبازی نائل شدند و اکنون جانباز ۶۵درصد  است.

 



«فاطمه رفیعی» در این دیدارها اظهار کرد: برای حفظ فرهنگ ناب و پایدار مقاومت و ایثار همه افراد در کسوت‌ و جایگاه‌های مختلف با عملکرد قابل قبول خود می‌توانند ادامه‌دهنده راه شهدا و جانبازان باشیم.

مدیر کل امور بانوان استانداری گیلان معرفی و شناساندن زنان فعال و نخبه ایثارگر را نیاز ضروری جامعه امروز دانست و گفت: این زنان موفق می توانند برای سایر بانوان الگوی تلاش و مقاومت باشند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در کنار دولت و همراهی مسئولین این دوران سخت و ویرانگر سیل را برای مردم این سرزمین مرتفع سازیم.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سپاه پاسداران خبرگزاری شبستان سیل سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات قرآن سپاه خبرگزاری شبستان بارندگی و سیلاب روز جانباز بنیاد حفظ آثار گیلان نقش زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۸۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سید علی موسوی با اشاره به اینکه کشت بادام زمینی در ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آغاز شده است افزود: پیش بینی می‌شود بادام کاران گیلانی امسال ۱۱ هزار تن پیله خشک به ارزش اقتصادی ۱۲ میلیارد تومان برداشت کنند. 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه شهرستان آستانه اشرفیه با ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار قطب تولید این محصول در گیلان است اضافه کرد: در شهرستان‌های تالش، رشت، رودبار و بندر انزلی نیز بادام زمینی کشت می‌شود. 
سید علی موسوی با بیان اینکه بادام زمینی هر ساله در اردیبهشت ماه کشت و برداشت آن از اوایل شهریور ماه آغاز می‌شود، گفت:بادام زمینی گیلان با داشتن دوره رشد ۱۱۰ تا ۱۲۰ روز از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و به دلیل طعم مطلوب، مورد پسند و استقبال مصرف کنندگان است. 
وی با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار خانوار گیلانی در زمینه تولید و بهره برداری بادام زمینی فعالیت دارند افزود: همچنین ۸ کارخانه و ۲۰۰ کارگاه سنتی در زمینه فرآوری این محصول در استان فعال هستند. 
محصول بادام زمینی به دلیل داشتن چربی‌های غیر اشباع و پروتئین بالا، کاهش دهنده خطر بیماری‌های قلبی، سرطان و آلزایمر است و علاوه بر مصرف خوراکی و آجیلی در تهیه روغن بادام زمینی، کره بادام زمینی، علوفه و مصارف صنعتی نیز کاربرد دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در گیلان
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • حمایت مردم گیلان از جنبش‌های دانشجویی در امریکا و اروپا
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان
  • برگزاری «خاکریز امنیت ۸» در گیلان
  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان