Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، عمر زین العابدین، رئیس کمیته سیاسی وابسته به شورای نظامی سودان، اعلام کرد نظامیان این کشور فقط خواهان برعهده گرفتن مسئولیت وزارتخانه‌های دفاع و کشور است و در تشکیل دولت دخالت نخواهد کرد.

او در نشست خبری گفت: در صورت فراهم بودن شرایط امنیتی و سیاسی، برای کوتاه کردن دوره انتقالی آمادگی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از گفتگو با همه طرف‌ها در سودان از جمله گروه‌های نظامی استقبال می‌کنیم. هیچ کسی از جمله حزب کنگره ملی را از فعالیت سیاسی حذف نخواهیم کرد. شورای نظامی مدت انتقالی را با توجه به تجربه‌های خود، دو سال تعیین کرد. با سفرای همه کشور‌های خارجی دیدار خواهیم کرد. در تشکیل دولت مدنی و ترکیب آن دخالت نخواهیم کرد.

 رئیس کمیته سیاسی وابسته به شورای نظامی سودان افزود: ما فقط خواهان برعهده گرفتن مسئولیت وزارتخانه‌های دفاع و کشور هستیم تا بتوانیم امنیت را در کشور برقرار کنیم و در کار دولت دخالت نخواهیم کرد. نظام سابق که سی سال حکومت را در سودان برعهده داشت، مسئول مشکلات اقتصادی است. ما راه حل فوری برای اوضاع اقتصادی نداریم، اما در این باره تلاش خواهیم کرد. اولویت ما تامین امنیت و ثبات و تامین خدمات و فراهم کردن زمینه گفتگو‌های سیاسی با طرف‌های داخلی و خارجی است.

زین العابدین افزود: مبارزه با فساد یکی از اولویت‌های ماست و هر کسی را که ثابت شود در فساد دست دارد، بازداشت خواهیم کرد. ما همه فاسدان را هر کسی که باشد، محاکمه خواهیم کرد. بیشتر شخصیت‌های نظام سابق را بازداشت کردیم و اسامی آن‌ها منتشر خواهد شد.

او اضافه کرد: اعلام حالت فوق‌العاده باعث تعلیق قانون اساسی شد. اگر از ما خواسته شود، به تعلیق قانون اساسی پایان خواهیم داد. ما قانون اساسی را لغو نکردیم، بلکه با توجه به اعلام حالت فوق‌العاده، آن را لغو نکردیم. ما از امروز گفتگو با گروه‌های سیاسی را آغاز خواهیم کرد. رئیس سازمان اطلاعات، یکی از کسانی بود که این تغییر را هدایت کرد. از گروه‌های سیاسی می‌خواهیم تا حساسیت شرایط فعلی را درک کنند. واکنش‌های خارجی بسیار مثبت بود.

این مقام سودانی در ادامه تاکید کرد: ما اجازه هرج و مرج را نخواهیم داد و با قاطعیت در این باره برخورد خواهیم کرد. سودان یک جزیره جدا نیست و باید با تماس با طرف‌های خارجی، شرایط مناسب را برای تامین منافع کشور و فعالیت دولت آینده ایجاد کرد. تظاهرکنندگان از ما حمایت می‌کنند. ملت با برگزاری تظاهرات در برابر ساختمان ستاد ارتش، از ما خواست تا قدرت را در دست بگیریم. چیزی را به مردم دیکته نخواهیم کرد خواهان ایجاد فضای مناسب برای گفتگو به صورت مسالمت‌آمیز هستیم. از همه گروه‌های سیاسی برای گفتگو دعوت می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم تا فرصت را از دست ندهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آفریقا تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۸۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد

سودان خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت به منظور بررسی تجاوز امارات به خاک خود شد و اعلام کرد رفتار امارات بیانگر نقض آشکار منشور سازمان ملل است.

به گزارش ایسنا، «الحارث ادریس الحارث» نماینده دائم سودان در سازمان ملل امروز شنبه در خصوص آنچه «تجاوز امارات» به خاک خود توصیف کرد، پیامی به رئیس شورای امنیت فرستاد.

به نقل از سایت خبری المیادین، الحارث در این پیام اعلام کرد: «سودان تاکید می‌کند که حمایت امارات از شبه‌نظامیان جنایتکار "واکنش سریع" که علیه دولت و شهروندان جنگ به راه انداخته‌اند، امارات متحده عربی را در همه جنایات آن‌ها شریک می‌کند؛ به گونه‌ای که براساس قوانین بین‌المللی، مسئولیت بین‌المللی در پی دارد. رفتار تهاجمی امارات نقض آشکار منشور سازمان ملل، منشور اتحادیه عرب و قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد منطقه دارفور و مخصوصا قطعنامه ۱۵۹۱ و سایر قطعنامه‌های مربوطه است.»

وی در ادامه پیام خود افزود سودان خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت برای بررسی این تجاوز امارات به خاک خود است و «امارات مسوول حقوقی و کیفری جرائمی است که در حق ملت و کشور سودان مرتکب می‌شود».

پیشتر نماینده دائم سودان در سازمان ملل، امارات را به حمایت از جنگ سودان و تامین مالی آن از طریق حمایت از نیروهای واکنش سریع متهم کرده بود.

این در حالی است که امارات اعلام کرده بود «به هیچ یک از طرف‌های درگیر تسلیحات نمی‌دهد و طرف هیچ یک نیست.»

بیش از یک سال است که درگیری‌های شدید و گسترده میان ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان در مناطق مختلف این کشور به ویژه در پایتخت آن خارطوم ادامه دارد و صدها کشته و زخمی برجای گذاشته است.

این درگیری که سازمان ملل آن را بزرگترین بحران آوارگی در جهان توصیف کرد، منجر به آواره شدن ۷.۱ میلیون سودانی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • مقام ارشد حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • ادعای واسعی در مورد فولاد قعرنشین؛ دخالت بازیکنان!
  • مقام ارشد حماس : اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم و به یک حزب سیاسی تبدیل خواهیم شد
  • حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است