Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار خوانسار با اشاره به بارش بیش از ۴۷۵ میلی متری باران در شهر خوانسار گفت: ۴۳ خانه روستایی خوانسار با میزان تخریب ۳۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده و خسارت سه میلیارد تومانی به زیر ساخت های خوانسار در پی بارش های اخیر بهاری وارد آمده است.

«منصور کمالی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوانسار، با اشاره به بارش بیش از 475 میلی متری باران در شهر خوانسار و آبگیری حدود سه میلیون متر مکعبی  سد باغکل، گفت: این سد  دارای ظرفیت پنج و نیم میلیون مترمکعب آب است و اگر پمپاژ آب سرچشمه خوانسار کار کند می تواند روزانه 30 هزار مترمکعب به حجم آب سد بیافزاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار خوانسار با یادآوری اینکه سد باعکل به دلیل نقص فنی، فرار آب دارد و آب سرچشمه منبع تغذیه منابع زیر زمینی و قنوات منطقه است، بیان کرد: آب منطقه ای استان، با تصور اینکه ورود آب سرچشمه به سد سبب سر ریز شدن آن را خواهد داشت و برای جلوگیری از خطرات احتمالی، دستگاه پمپاژ را خاموش کرده است ولی حجم  کنونی آب سد با تراز نرمال آن فاصله بسیاری دارد و لذا با این کار استان موافق نیستیم.

 

وی با تاکید براینکه : آورد حوضه آبریز سد به حدی نیست که آب از آن سرریز شود، ادامه داد: بندها و حوضچه هایی که جهاد کشاورزی در بالادست شهرستان ایجاد کرده مانع از ورود سیلاب شدید به شهرستان و مهار سیل شده است و شهرستان را از بحران سیل در امان نگه داشته است و ستاد بحران خوانسار نیز به موقع تشکیل و نقاط حادثه خیز را شناسایی و کنترل کرد.

 

کمالی از آسیب به 43 خانه روستایی خوانسار با میزان تخریب 30 تا 100 درصد و خسارت سه میلیارد تومانی به زیر ساخت های خوانسار در پی بارش های اخیر بهاری خبر داد./

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: سپاه پاسداران خسارت سیل سیل سپاه سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم خبرگزاری شبستان مسابقات قرآن سیل خوزستان خوزستان بارندگی و سیلاب خوانسار خسارت سیل فرماندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۸۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بیش از یک میلیاردی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب شهر تفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، شاکری شمسی میزان بارش در این شهرستان را بیش از ۵۰ میلیمتر عنوان کرد و گفت: شدت بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل در این شهرستان بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تومان خسارت به تاسیسات آب و فاضلاب شهر تفت وارد کرد.

وی، افزود: جاری شدن سیلاب باعث آب بردگی جاده‌های دسترسی به منابع و تاسیسات، خسارت به خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع آب شد.

مدیر امور آبفای شهرستان تفت ادامه داد: همچنین با ورود سیلاب به شبکه‌های فاضلاب و تصفیه خانه‌های تفت و اسلامیه باعث ایجاد حوادث و خسارات زیادی به این مجموعه‌ها شد. 

شاکری شمسی با اشاره به پایداری تامین و توزیع آب شرب در طول بارندگی‌های اخیر تصریح کرد: با همت پرسنل این امور در رفع سریع اتفاقات خللی در خدمت رسانی به مشترکین و شهروندان ایجاد نشده است.

دیگر خبرها

  • بارش برف بهاری/ رگبار و تگرگ در ۱۸ استان تا ساعاتی دیگر
  • خسارت ۴۹۰ میلیارد تومانی سیل به بخش دُرُح سربیشه
  • خسارت بارش‌ها به کرمانشاه ناچیز بوده است
  • بارش برف بهاری در عنصرود شهرستان اسکو
  • خسارت به ۳۵۰ خانواده در جریان بارش‌های اخیر
  • تشدید بارش‌ها؛ آغاز موج جدید بارش‌های بهاری در سطح کشور
  • وارد آمدن خسارت بیش از ۲۵۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی
  • خسارت بیش از یک میلیاردی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب شهر تفت
  • خسارت ۲۵۳ میلیارد تومانی بارش‌های اخیر به کشاورزی کرمانشاه
  • تکذیب خبر خسارت به ۲هزار تن گندم در خنج استان فارس