Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل حسن بیگی بعد از ظهر جمعه در حاشیه بازدید معاون استاندار سمنان از مناطق سیل زده دامغان و در نشست با رؤسای شورای اسلامی و دهیاران پنج روستای جنوب این شهرستان به میزبانی مسجد روستای معلمان، ضمن بیان اینکه در سال جاری بر اثر بارش‌هایی که در بیشتر مناطق کشور اتفاق افتاد با سیلابی شدن مسیرها، معابر، به راه افتادن سیلاب و تکمیل ظرفیت سدها مواجه شدیم، ابراز کرد: تقریباً بیش از ۸۰ درصد دامغان دارای اقدامات آبخیزداری مطلوب است که جای تقدیر و تشکر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در مناطق بالادست این منطقه، نیاز به احداث یک دیوار ساحلی مستحکم داریم تا بتواند مسیر سیلاب‌ها را در پی بارش‌های شدید، هدایت کند، افزود: برای هفته‌های آتی نیز بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی، بارش‌های زیادی برای بیشتر مناطق کشور اتفاق خواهد افتاد و طی جلسه‌ای که با استاندار سمنان داشتیم با موافقت وی بازدید از این منطقه معلمان برای اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز سیلاب و خسارت‌های احتمالی در دستور کار قرار گرفت.

عضو خانه ملت با بیان اینکه خسارت‌های وارد شده سیل اخیر به دامغان ضمن ارزیابی تأمین اعتبار و پرداخت شود، تاکید کرد: دیگر مطالبه ما این است که جلوگیری از بروز مجدد سیلاب با استفاده از سیل بند و خاکریز به عنوان اقدامات موقت برای جلوگیری از آسیب‌ها و خسارت‌های احتمالی، از دیگر اقداماتی است که درخواست داریم به صورت فوری در دستور کار قرار گیرد.

حسن بیگی افزود: نیاز است تا منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با اجرای طرح‌های آبخیزداری و سیل بند، از هدر رفت آب سیلاب و باران جلوگیری کرده و با جمع آوری این حجم از آب‌ها، برای توسعه و تقویت کشاورزی روستاهای منطقه بکوشند.

وی در دیگر بخش سخنان خود همچنین گفت: برای توسعه محور ارتباطی معلمان و همچنین محور چهار بانده دیباج به گلوگاه اعتبارات مطلوبی در سفر ریاست محترم‌جمهوری به استان در نظر گرفته شده که با طی مراحل اداری آن، اجرایی خواهد شد از سوی دیگر با موافقت رئیس جمهور، طرح مطالعاتی گازرسانی به ۱۶ روستای منطقه معلمان در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 4588723

منبع: مهر

کلیدواژه: سیل استانداری سمنان دامغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۰۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی

آخوندی با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از سیل در ۴۸ ساعت گذشته به راه‌های مناطق شهرستان زیرکوه و بخش ماژان خوسف وارد شده|، گفت: زیرساخت‌های آب، حوزه کشاورزی و عمران شهری نیز دچار آسیب شده و به تعدادی از قنوات هم خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه در برخی جاده‌ها همچنان آب شستگی اطراف آن و زیر جاده‌ها براثر سیلاب وجود داردافزود: به مردم و رانندگان توصیه می‌شود در صورت عبور در جاده‌های این مناطق بویژه راه‌های سمت قاین به حاجی آباد به دلیل نشست جاده در برخی مناطق مسیر مراقب باشند و از تردد در حاشیه جاده‌ها خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی همچنین با بیان اینکه طبق برآورد‌های اولیه حدود ۳۰۰ دام هم دراین مدت تلف شده اند، افزود: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای امروز تا فردا هم به دلیل اشباع خاک و عدم نفوذ در آن، احتمال وقوع رواناب و سیلاب در برخی مناطق استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی در این مدت گزارش نشده، گفت: با توجه به اطلاع رسانی به موقع و همکاری و همراهی مردم، عشایر و روستائیان از حجم خسارت‌ها تا حدودی کاسته شده، اما ضروری است همچنان مردم به هشدار‌ها توجه کافی داشته باشند و از تردد غیر ضرور خودداری کنند تا دچار آسیب نشوند.

آخوندی همچنین از شرایط نسبتا آرام پس از سیلاب در منطقه خبرداد و افزود: ایجاد ایمنی نسبی و ارزیابی خسارت در دستور کار دستگاه‌ها و ستاد مدیریت بحران استانداری قرار گرفته تا در اسرع وقت میزان خسارت‌های ناشی از سیل به بخش‌های زیرساختی استان برآورد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب
  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان