Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حیدرعلی عابدی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس امروزدر همایش 'سلامت برای همه' در اتاق بازرگانی اصفهان، افزود: سرفصل‌های درسی باید به سمت آموزش صحیح فعالیت‌های فیزیکی و ارتقای سلامت پیش برود، اما متاسفانه میزان آموزش ورزش در مدارس و دانشگاه‌ها ناچیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: افزایش باور پذیری در بین فرزندان باعث رونق رشته‌های مختلف می‌شود و این موضوع اگرچه در گذشته کم بها بود، اما هم اکنون باید به طور جدی دنبال شود، زیرا دلیل اصلی بیشتر شدن بیماری‌ها سبک نادرست زندگی و فعالیت‌های محدود بدنی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، فرهنگ سازی را عامل اساسی روی آوری به ورزش ذکر کرد و ادامه داد: تشویق مردم به ورزش باید بر طبق برنامه‌های جامع و کامل از سوی متولیان حوزه سلامت و ورزش انجام گیرد

به گفته وی پیشرفت ورزش باید متناسب با موقعیت‌های مختلف صورت پذیرد به این معنا که ورزش مشتمل بر برنامه‌ها و زیرساخت‌ها متناسب با جمعیت یک منطقه افزایش پیدا کند تا بتواند شمار بیشتری از مردم را تحت پوشش قرار دهد.
عابدی با بیان اینکه ورزش راهی مطمئن برای پیشگیری و کنترل بیماری‌ها به شمار می‌رود، اظهارداشت: تغییر در سبک زندگی نیز یکی از ضروریات کنونی به شمار می‌رود و باید بیش از گذشته به آن بها داده شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر لزوم آموزش مستمر ورزش تاکید کرد و ادامه داد: بسیاری ساده‌ترین حرکات نرمش و ورزش را نمی‌دانند و همین امر موجب بروز مشکلات فیزیکی به ویژه در بین نسل جوان می‌شود.

رییس هیات تنیس استان اصفهان در این همایش گفت: افزایش برنامه‌های آموزشی و بوییژه سمینار‌های تخصصی می‌تواند به فراگیر شدن ورزش منجر شود.

فرهاد رحیمی با اشاره به اهمیت مشارکت هرچه بیشتر هیات‌های ورزشی برای ارتقاء سطح علمی در بین ورزشکاران ادامه داد: هر اندازه بتوانیم عوامل و شاخص‌های علمی و تخصصی را در ورزش وارد کنیم میزان سلامت عمومی جامعه افزایش پیدا می‌کند و همین امر موجب موفقیت بیشتر ورزشکاران نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه سلامتی مهمترین کارکرد ورزش به شمار می‌رود، گفت: تنها جنبه‌های قهرمانی نمی‌تواند عامل مناسبی حمایت از ورزش باشد و باید بیشتر به جنبه عمومی ورزش بها داد.
رییس هیات تنیس استان اصفهان به آموزش فراگیر مردم اشاره کرد و افزود: این هیات قصد دارد برای فراگیری رشته تنیس برنامه‌های منسجمی را برای آموزش شهروندان داشته باشد.

همچنین دبیر همایش 'سلامت برای همه' گفت: این رویداد ورزشی همزمان با روز جهانی و هفته سلامت با حضور فعالان حوزه سلامت، مربیان و ورزشکاران برگزار شد.

داوود شیخ جبلی هدف از برگزاری این همایش را افزایش سطح آگاهی عمومی درباره ورزش و جنبه‌های سلامت در این امر مهم یاد کرد.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۳۵۰ نفر در این همایش حضور یافتند، تصریح کرد: قصد داریم دبیرخانه دائمی باشگاه در اصفهان راه اندازی کنیم.

استان اصفهان بیش از ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد و بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ باشگاه در این خطه فعالیت می‌کنند.
سازمان جهانی بهداشت هفتم آوریل را روز جهانی سلامت اعلام کرده و در ایران ۱۸ تا ۲۴ فروردین ماه هفته سلامت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/م

  برگزاری همایش 'سلامت برای همه در اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۰۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰

مرکز پاسخگوی تلفنی صندوق بازنشستگی کشوری (سامانه تلفنی ۲۵۰۰) در نخستین ماه سال ۱۴۰۳، پاسخگوی ۴۸ هزار و ۸۹ تماس تلفنی بازنشستگان و ذینفعان بوده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس تازه‌ترین آمار اعلامی از سوی دفتر برنامه‌ریزی و تحول سازمانی این صندوق، تعداد تماس‌ها در ماه قبل از آن، یعنی اسفند ۱۴۰۲، ۵۸ هزار و ۶۵۰ تماس تلفنی بوده است.

بر این اساس، در مدت زمان اعلام شده، ۲۴۵۷ تماس تلفنی مربوط به حکم ترمیمی بازنشستگان بوده که در مقایسه با اسفند ۱۴۰۲ با رقم ۲۸۰ تماس تلفنی، نزدیک به ۸ برابر افزایش داشته است.

موضوع دیگری که بیشترین میزان تماس مخاطبان سامانه ۲۵۰۰ را به خود اختصاص داده، متناسب سازی حقوق بازنشستگان بوده است و کارشناسان ۲۵۰۰، با پاسخگویی به ۲۱۶۴ تماس تلفنی در موضوع متناسب سازی حقوق، ۷۰۱ درصد افزایش را در این موضوع ثبت کرده اند.

سومین موضوعی که تماس گیرندگان با سامانه ۲۵۰۰ بیشترین توجه را به آن نشان داده اند، موضوع افزایش حقوق بوده که با ۴۲۸۱ تماس پاسخ داده شده در فروردین، در مقایسه با ۶۳۰ تماس در اسفندماه، رشدی بیش از ۵ برابری و معادل ۵۷۹ درصد را نشان داده است.

از دیگر موضوعات مهمی که بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق در تماس تلفنی با مرکز نام برده به آن پرداخته اند می توان به برقراری بیمه تکمیلی یا انصراف از آن، زمان و نحوه ثبت نام برای وام ضروری، نحوه ثبت سوابق مدیریتی، خدمات رفاهی و تورهای گردشگری بازنشستگان، اختلال در سایت و نرم افزار صبا اپ و طرح های تخفیفی کفش ملی اشاره کرد.

همچنین در فروردین ماه، تعداد ۸ هزار و ۶۸۶ درخواست خدمت ازطریق پیام صوتی، اپلیکیشن صبا و سایت توسط کارشناسان این مرکز پاسخ داده شده که این رقم در اسفندماه، ۷۷۵۴ درخواست بوده است.

همچنین میزان رضایت مخاطبان از پاسخگویی این مرکز، در فروردین ماه سال جاری، ۸۳ درصد بوده است که در مقایسه با ماه پیش از آن ۳ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولویت اصلی دولت آموزش و پرورش است
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات جدی خانه کارگر است
  • همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا
  • تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز
  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است