Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های عربی از ادامه تظاهرات مردمی در الجزایر در مخالفت با فعالیت سیاسی هر مقامی که در دولت بوتفلیقه حضور داشت، خبر دادند. ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

 

به گزارش گروه بین  الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه اسکای نیوز عربی امارات گزارش داد تظاهرات گسترده ای در پایتخت الجزایر در مخالفت با فعالیت سیاسی ارکان نظام بوتفلیقه برگزار شده است و پلیس از ماشین‌‌های آب‌پاش برای متفرق کردن معترضان  استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المیادین هم گزارش داد نیروهای امنیتی الجزایر از میدان البرید المرکزی در پایتخت و دیگر میادین آن عقب نشینی کرده‌اند.

سرلشگر احمد قاید صالح رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر سه شنبه ششم فروردین(26 مارس) خواستار اعلام خلاء‌ ریاست جمهوری از طریق فعال شدن ماده 102 قانون اساسی برای آغاز تدابیر عزل عبدالعزیز بوتفلیقه از قدرت به عنوان راهی برای خروج از بحرانی که الجزایر از مدتی پیش گریبانگیر آن شده است.

رئیس‌جمهوری الجزایر استعفای خود را شامگاه سه‌شنبه 13 فروردین (دوم آوریل) اعلام کرد. به‌دنبال شش هفته تظاهرات گسترده ضددولتی در الجزایر، «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور 82ساله این کشور، به‌طور رسمی استعفای خود را از ریاست‌جمهوری اعلام کرد.

در پی اعلام خلاء ریاست جمهوری از سوی پارلمان الجزایر‌،عبدالقادر بن صالح به عنوان رئیس جمهور موقت از سوی پارلمان تعیین شد اما شهروندان الجزایری بر ضرورت کنار رفتن تمام ارکان نظام سابق تاکید کرده و با رئیس جمهوری عبدالقادر بن صالح 77 ساله در دوره انتقالی مخالفت کردند، معترضان می‌گویند تمام ارکان نظامی که بوتفلیقه طی چهار دوره ریاست جمهوری خود تاسیس  کرده، باید بروند.

تعیین رئیس‌جمهور موقت الجزایر؛ ادامه اعتراضات مردمی

عبدالقادر بن صالح در سخنانی که شامگاه سه شنبه بیستم فروردین از تلویزیون الجزایر پخش شد، اظهار داشت فرماندهی ارتش الجزایر به قانون اساسی به عنوان مرجعی برای خروج از بحرانی که کشور با آن روبرو است، متوسل شد تا قانون اساسی در این زمینه داوری کند.

عبدالقادر تصریح کرد به دعوت برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام طی دوره زمانی 90 روزه بر اساس مفاد قانون اساسی پایبند است.

وی افزود هفته های اخیر، افق‌های دموکراسی جدیدی برای الجزایر گشوده شد.

عبدالقادر اظهار داشت تنها دغدغه و آرزوی وی این است که ماموریت‌های محوله بر عهده‌اش را با امانت داری بر اساس قانون  اساسی به سرانجام برساند. وی بر عزم خود برای تشکیل هیئت ملی تاکید کرد که متعهد شود ماموریت انتخابات ریاست جمهوری شفاف و آزاد را انجام دهد.

انتهای پیام/

R36355/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط الجزایر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: الجزایر الجزایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۰۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، نشست معارفه با حضور استاندار بوشهر و رئیس دیوان عدالت اداری کشور برگزار و محمد چمکوری، الله‌کرم خواجه و بتول گرگین به‌عنوان اعضای شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی در این استان منصوب و معرفی شدند.

استاندار بوشهر بعد از ظهر پنج شنبه در این آئین اظهار داشت: سه نفر از حقوقدانان سلیم‌النفس و با کیفیت به عنوان عضو شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی در استان معرفی شده‌اند و امیدوارم در این مسیر به توفیقات مورد نظر برسند.

احمد محمدی زاده افزود: قانون اساسی مظهر اهداف انقلاب اسلامی است و اجرای دقیق آن موجبات اعتلای نظام می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای صحیح قانون اساسی، درمان برخی مشکلات جامعه است و باید اساساً کارها بر معیار قانون اساسی انجام شود.

این شبکه برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده و در حکم انتصاب اعضای شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی در استان بوشهر که از سوی معاون قانون اساسی معاون حقوقی رئیس جمهور و دبیر هیئت پیگیری اجرای قانون اساسی صادر شده، آمده است:

در راستای مردمی‌سازی پیگیری اجرای قانون اساسی موضوع ماده یکم دستورالعمل نحو اعمال مسئولیت رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی ابلاغی سوم مرداد ۱۴۰۱ رئیس جمهور و به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی در حوزه اجرای میثاق ملی (قانون اساسی) موضوع ماده هشتم دستورالعمل فوق‌الذکر و با لحاظ ماده دوم شیوه تشکیل و فعالیت‌های شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی در کشور به موجب این حکم محمد چمکوری، الله‌کرم خواجه و بتول گرگین به‌عنوان عضو شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی در استان بوشهر منصوب می‌شوید.

کد خبر 6095243

دیگر خبرها

  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند
  • معرفی اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت