Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:55:09 GMT

شورای آتلانتیک: مردم ایران از آمریکا بیزار شده اند

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۰۵۴۲

شورای آتلانتیک: مردم ایران از آمریکا بیزار شده اند

تهران - ایرنا -تارنمای نشریه شورای آتلانتیک روز جمعه در گزارشی با اشاره به اقدامات خصمانه و ضد ایرانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که ایرانی ها از آمریکا منزجر و بیزار شده اند.

به گزارش ایرنا از تارنمای اینترنتی شورای آتلانتیک، سیل بی سابقه اخیر در ایران بسیاری از شهرها را در این کشور در نوردیده و موجب جان باختن و بی خانمان شدن بسیاری از ایرانی ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما واکنش آمریکا به این موضوع چه بود؟ همانگونه که پیش بینی می شد، دولت ترامپ به جای ارسال کمک های مستقیم به مردم ایران، یکی به نعل زد و یکی به میخ!
وزارت خارجه آمریکا همانطور که پیش بینی می شود ضمن اعلام آمادگی خود برای کمک های نامشخص به مردم ایران، دولت این کشور را متهم به سوءمدیریت در این سیل کرد.
در واقع باید گفت که این اقدام ، واکنشی بسیار نامناسب از سوی دولت آمریکا بود که بیش از هر چیز ناتوانی دولت آمریکا را در مواجهه با یک بلای طبیعی نشان داد.
درحالی که آمریکا مدعی شد در نظر دارد در سیل اخیر به مردم ایران کمک کند، اما سیاست فشار حداکثری واشنگتن به تهران، در واقع همین مردم را هدف قرار داده است و مشکلات زیادی را برای زندگی آنها به وجود آورده است.
مقامات و همچنین جمعیت هلال احمر ایران به شدت تحریم های ضد ایرانی را محکوم کردند و آن را علت اصلی کند شدن روند کمک رسانی در مناطق بحران زده دانستند.
دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا پس از زمین لرزه ویرانگر بم در استان کرمان در سال 2003 و زلزله سال 2012 مناطق شمال غربی در ایران، بلافاصله مجوزهایی را صادر کرد تا امکان انتقال کمک های بشردوستانه به ایران صادر شود؛ اما به نظر می رسد سیاست تک بعدی و جنگ طلبانه دونالد ترامپ چنین اقدامات بشردوستانه ای را در دستور کار خود ندارد.
از سویی دیگر، در بحبوحه سیل و مشکلات بسیار زیاد سیل زدگان در ایران، دونالد ترامپ با امضای دستوری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در زمره گروه های تروریستی قرار داد.
کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که تحریم به طور کلی ابزار کارآمدی برای دستیابی به اهداف مندرج در سیاست گذاری ها نیست. تجربه عراق در دهه 1990 با وجود تمامی فشارهای تحریمی آمریکا و سازمان ملل و فساد گسترده حاکم بر برنامه نفت در برابر غذای این کشور همزمان با فقر عمیق مردم این کشور، به خوبی اثبات کرد که تحریم ابزاری موثر نیست.
دولت ترامپ با اجتناب از کمک به مردم ایران به شیوه دولت های قبلی و بسنده کردن به یک پیام توئیتری برای همدردی به آنها، عملا موجب تنفر مردم ایران از خود شده است.
شبک**اروپام**9041**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا سيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۰۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند.

وی گفت: موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست.

وی ادامه داد: اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901511

دیگر خبرها

  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • چرا مافیا جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه یزد در حمایت از خیزش دانشجویان جهان