Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@13:03:23 GMT

«بهرام قاسمی» از خبرنگاران و اهالی رسانه خداحافظی کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۰۶۰۰

«بهرام قاسمی» از خبرنگاران و اهالی رسانه خداحافظی کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه که به تازگی تصدی سفارت ایران در پاریس را برعهده گرفته است، با انتشار پیامی از خبرنگاران و اهالی رسانه خداحافظی کرد.

متن پیام وی به شرح زیر است:

«نه زبان را سرِ بیانِ فراقِ یاران است و نه واژگان را تحمل شرح داستان؛ گزیر و گریزی از رفتنِ «به هنگام» نیست و نباید باشد، شاید همیشه در تاریخ، «به هنگام» آمدن و «به هنگام» شدن و کوچ، از اقبال و بخت بلند باشد و از آموزه‌ها و عبرت‌های تاریخ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناگزیر امروز دیگر باید رفت؛ با کوله باری سرشار از خاطرات شیرین، و گاهی و اندکی تلخ.

چشم‌های بی قرار و دلواپس مدام در چشمخانه به روزهای پسین و واپس می‌نگرند، شاید تمنایی برای درنگ ثانیه‌های بی رحم که پیوسته می‌گریزند به آینده‌ای مبهم، و مجالی نمی‌گذارند برای باز ایستادن، گفتن و شنیدن، و بازبینی و نقد و نقادی همه آنچه بود و آنچه شد و چرایی و چگونه شدن آن.

تجربه و فعالیت قریب به سه سال در کسوتِ سخنگویی سرزمین پیر رعنای هزار افسان و هزاردستان، نشانی گرانسنگ و پر افتخار بر سینه اینجانب بود. ثبت این برگ‌های زرین همیاری و همراهی و همکاری، ممکن نبود مگر با همت دلدادگان این مرز و بوم در همه حوزه‌ها، و بزرگانی که شوربختانه به هر دلیل، یا نبودِ مجالی در خور، نامی از آنان نتوانم برد.

در فصل وصل، همه اهتمام و کوششِ ما در سخنگویی و حوزه دیپلماسی عمومی، تلاشی بود برای ایجاد و تقویت جان مایه انس و الفتی که میان ما و جانِ شیفته اهالی پُر مهر و پُر جنب و جوش رسانه و دیپلماسی عمومی پدید آمد. این همکاری و ارتباط میسر نمی‌شد مگر در پرتو الطاف الهی و همراهیِ وزیر محترم، که همواره مشوق و حامی تعامل جدی با اصحاب رسانه بود. و باز سپاس و قدردانی بسیار که به همت صبر و متانت فراوان، تمامی کاستی‌ها و نتوانستن‌ها و کمبودها را سخاوتمندانه تحمل کردند. می‌توان گفت و ادعا کرد که تمامی هم و غم و سعیِ ما در این سال‌ها، تقویت گفتمانِ سازنده با همه رسانه‌ها، فراتر از سلایق و نگرش‌های گاهی متفاوت، و برقراری تعامل حتی با شیوه‌هایی بیرون از دایره و چارچوب‌های متداول و مرسومِ اداری، و بی توجه به روز و ساعت و زمان و زمانه بود. ما با اعتقادی راسخ به نقش رسانه و افکار عمومی، که از خوشِ روزگارِ ما بسیار تیزبین و فهیم است، در این وادی تقلایی و تلاشی را آغاز کردیم که بی شک آن را نهایتی و انتهایی نیست.

کیست که نداند صدای رسای رسانه‌ها، صدای یک جامعه سالم، پویا، کُنشگر و آگاه است. تشریک مساعی دولت، رسانه و شهروندان، نه تنها به افزایش دانایی و آگاهی رسانه‌ای جامعه کمک می‌کند، بلکه آن را به سمت توسعه و کامیابی‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی سوق می‌دهد. رسانه‌ها آینه تحولات اجتماعی هستند که با همگرایی ملی، انسجام درونی و اجماع نخبگان سیاسی به مظهر قدرت، اتحاد و انسجام تبدیل خواهند شد. سخنگو، یا در عبارت و عنوان کامل‌تر آن "سخنگو و ریاست مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای" وزارت امورخارجه، از همکاری و مساعدتِ خوب و ارزنده اکثریت قریب به اتفاق اهالی پُر مهر، فرهیخته، و پُرنشاط رسانه، به ویژه خبرنگارانِ حوزه سیاست خارجی و مدیران ارجمند جراید، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، کارشناسان شبکه‌های خبری رسانه ملی و همچنین تمامی نهادهای فرهنگی، انجمن‌های مردم نهاد، اساتید، مقامات دانشگاهی، ورزشی، گردشگری و میراث فرهنگی، سینما و هنر و… بهره برد. برای تمام این الطاف و سخاوتمندی بی کران آنها سپاسگزاری و قدردانی خود را ابراز می‌نمایم و بار دیگر برای تمامی کاستی‌های تحمیلی پوزش می‌خواهم.

در سال نو برای همه اهالی رسانه و فعالان حوزه دیپلماسی عمومی، حالی خوش‌تر و توفیق فراوان از درگاه ایزد منان آرزومندم.

درود و بدرود
بهرام قاسمی
۹۸/۱/۲۳»

کد خبر 4588773

منبع: مهر

کلیدواژه: بهرام قاسمی وزارت امور خارجه ایران سخنگوی وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۰۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر شنبه در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با اشاره به اینکه توسعه دیپلماسی منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است، گفت: آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای در کشور است.

وی با اشاره به اینکه دیپلماسی فعال منطقه‌ای و ارتباط با همسایگان از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است، افزود: آذربایجان غربی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همسایگی با چند کشور، در حوزه دیپلماسی فعال منطقه‌ای از استان‌های پیشرو بوده و در دولت سیزدهم توانسته ارتباطات خوبی با کشورهای همسایه در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی ایجاد کند.

معتمدیان همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مهم آذربایجان غربی در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: همسایگی با سه کشور، قرار گرفتن در مسیر کریدورهای اصلی از جمله شرق و غرب و غرب، جاده ابریشم، وجود مرز رسمی فعال با ترکیه و دسترسی به اروپا از طریق این کشور و زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله سه فرودگاه و خطوط ریلی، موجب شده آذربایجان‌غربی نقش فعالی در دیپلماسی منطقه ایفا کند.

استاندار آذربایجان‌غربی به ظرفیت‌های بازگشایی مرز تمرچین برای اعزام زائرین اربعین حسینی و استقبال زائران خارجی از این امر نیز اشاره کرده و افزود: در سال گذشته ۱۰ هزار زائر خارجی از مرز تمرچین به کربلای معلی اعزام شدند که ۲ هزار نفر از این زائران، اهل کشور آذربایجان بودند و امسال نیز آذربایجان‌غربی آماده میزبانی از زائران خارجی است.

معتمدیان در پایان با اشاره به مشترکات فرهنگی تاریخی و مذهبی آذربایجان غربی با نخجوان، اضافه کرد: آماده افزایش روابط و گسترش تعاملات با نخجوان در راستای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران هستیم.

کد خبر 6090414

دیگر خبرها

  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • مطالبات ساکنین پایین‌دست سد سیمره پرداخت شود
  • هشدار: شرایط پسماند در استان ایلام مناسب نیست
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی