Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@17:44:24 GMT

نوبخت: راه‌آهن رشت باید به بندرانزلی متصل شود

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۰۷۸۶

نوبخت: راه‌آهن رشت باید به بندرانزلی متصل شود

به گزارش ایرنا محمدباقر نوبخت عصر جمعه در جریان بازدید از ایستگاه راه آهن رشت در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف سفر به گیلان پیگیری و اتمام کار ادامه خط ریلی قزوین-رشت است، خاطر نشان کرد: این قطار باید از رشت به بندر انزلی، سپس بندر کاسپین و همچنین به آستارا متصل شود.
وی با تأکید بر اهمیت اتصال این خط ریلی به دریای خزر و همچنین به آستارا گفت: در سال آینده باید با قطار به انزلی سفر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اتصال خط ریلی رشت به بندر انزلی و سپس بندر کاسپین این امکان را فراهم می‌کند که مسیر ریلی خلیج فارس را به دریای خزر متصل کنیم، اظهار داشت: می‌توانیم از طریق دریای خزر و کشورهای حاشیه آن نیز به جهان متصل شویم و کالاهای خود را با چین و سایر کشورها و حتی اروپا نیز مبادله کنیم.
وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در زمینه اتصال مسیر ریلی رشت به انزلی افزود: این کار در حال انجام است و برخی از شرکت های پیمانکاری قوی در این کار مشارکت می‌کنند.
نوبخت با بیان اینکه برای اتصال این مسیر ریلی نیازمند استملاک زمین‌های اطراف آن هستیم، تصریح کرد: این مسیر به طول ۴۰ کیلومتر بوده و به اندازه مسیر ریلی قزوین-رشت نیز کار سختی نیست و به راحتی می‌توانیم به آن دست یابیم اما این مسیر برخلاف مسیر قزوین - رشت زمین‌های آن برای منابع طبیعی نیست و متعلق به مردم است که نیازمند استملاک آنها هستیم.
وی با بیان اینکه مردم باید در این زمینه با ما همکاری‌های لازم را انجام دهند، گفت: برای استملاک نیازمند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار بودیم که قسمتی از پول زمین‌ها پیش از سفر دیروز به استان گیلان حواله شده و امیدواریم از شنبه آینده، کار استملاک زمین‌ها انجام شود تا ریل‌گذاری نیز با سرعت بیشتری آغاز شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین به اتصال مسیر رشت به آستارا اشاره و خاطر نشان کرد: شرکتی برای آستارا نیز تعریف شده و با توجه به اهمیت این مسیر برای کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان آنها برای همکاری در اتصال این مسیر اعلام آمادگی کردند و قرارگاه خاتم نیز مشارکت می‌کند.
وی افزود: دولت، قرارگاه خاتم و کشور آذربایجان به صورت مشترک در این پروژه مشارکت می‌کنند و نگرانی از نظر تأمین از نظر تأمین منابع مالی برای این پروژه و همچنین تجهیزات نداریم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین به جلسه شب گذشته شورای برنامه‌ریزی استان اشاره و اضافه کرد: برنامه اشتغال گیلان برای بیش از ۲۸ هزار فرصت شغلی در سال جاری تعیین و برای آن حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد.
وی با بیان اینکه برای اتصال مسیر رشت به انزلی و همچنین مسیر رشت به آستارا باید بیش از ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کنیم، گفت: اگر طی دو سه سال آینده این مقدار اعتبار وارد استان شود می‌تواند اقتصاد ما را متحول کند.
نوبخت تصریح کرد: در سه سال گذشته بیش از یک هزار و ۳۵۹ میلیارد تومان غیر از اعتبارات به کارهای جاری برای این پروژه اختصاص یافته و زمینه سرمایه‌گذاری در استان فراهم است.
وی همچنین به آزاد راه قزوین- رشت و هزینه آن اشاره و خاطر نشان کرد: یک قطعه آن ناقص بوده که قطعه منجیل به رودبار است، متأسفانه گاهی اوقات ده ها کیلومتر در این مسیر ترافیک پیش می‌آید و این هشت کیلومتر باقی مانده به دو قسمت چهار کیلومتری تقسیم شده و دو پیمانکار برای اجرای این عملیات آن در نظر گرفته شده که این آزاد راه تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.
نوبخت به تکمیل آزاد راه اشاره کرد و افزود: با اتمام این پروژه همه مردم می‌توانند برای سفر به استان گیلان هم از مسیر ریلی و هم جاده ای استفاده کنند و با مشکلی نیز مواجه نشوند و جاذبه گردشگری گیلان نیز افزایش یابد.
معاون رئیس جمهوری همچنین از کنار گذر بندرانزلی بازدید و در جلسه ای که به منظور هماهنگی بیشتر برای احداث خط ریلی رشت به بندرانزلی و بندرکاسپین برگزار شد، شرکت کرد.
محمدباقر نوبخت روز گذشته نیز از روند اجرای هشت کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت - قزوین در محدوده منجیل شهرستان رودبار بازدید کرد.
راه آهن قزوین - رشت، نیمه اسفندماه گذشته با حضور رئیس جمهوری و هیأتی از میهمانان خارجی، به طور رسمی افتتاح شد.
7296/2007/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 پول جهان خلیج فارس راه آهن سازمان برنامه و بودجه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۰۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی

ایسنا/گیلان مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) سازمان بنادر و دریانوردی از افزایش ۲۵ درصدی ضریب ایمنی مجتمع بندری انزلی خبرداد و گفت: شاخص ایمنی عملیات بندری کل بنادر کشور در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۲ رشدی ۲۷ درصدی به همراه داشته است.

 عبدالله جعفری امروز شنبه، ۸ اردیبهشت ماه در حاشیه نشست تبیین راهبردهای حوزه HSE، آتشنشانی و پدافندغیرعامل سال ۱۴۰۳ با حضور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و دست اندرکاران و ذی‌نفعان بخش HSE این اداره کل در بندرانزلی برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از سال گذشته اهم حوزه‌های راهبردی، اقدامات و اهداف عملیاتی که لازم است ستاد، بنادر و شرکت‌های خصوصی جهت ارتقا ایمنی بنادر انجام دهند را در قالب منشور راهبردی اهداف و اقدامات عملیاتی تهیه و به کلیه بنادر ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته این مهم برای اولین بار در سازمان بنادر صورت گرفت، تصریح کرد: بر اساس این منشور اقدامات بنادر و شرکت‌های خصوصی تبیین و منجر به کاهش حوادث انسانی ناشی از کار در بنادر شد.

مدیر HSE سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۲۸ درصد از کل حوادث انسانی ناشی از کار کاهش یافته، تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد از حوادث منجر به فوت نیز کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تمامی این نتایج مثبت نتیجه تلاش و همدلی آحاد ذی‌ربط سازمانی و شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر بوده، تاکید کرد: در سال‌جاری موضوعات مرتبط با HSE بنادر نیز به صورت عملیاتی و موثرتر گذشته، اجرا و پیگیری خواهد شد و در راستای اجرایی سازی منشور راهبردی سال ۱۴۰۳ نیز، تبیین موضوع به صورت حضوری با ارکان HSE در هر بندر به صورت جداگانه جلساتی خواهیم داشت.

جعفری تاکید کرد: در این جلسات ضمن بیان دستاوردهای این منشور، با مدیرکل، معاونین و همچنین افراد ذی‌ربط در بندر و کسانی که با عملکردشان باعث ارتقا ایمنی بندر می شوند، همفکری داشته باشیم و همه این اقدامات و جلسات حضوری برای این است که بتوانیم بنادر کشور را ایمن‌تر از سال قبل پیش ببریم.

وی افزود: با در نظر گرفتن اقدامات متعدد سعی بر آن داریم تا با افزایش ایمنی شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر، بتوانیم بنادر کشور را بیش از پیش ایمن‌تر کنیم.

جعفری با بیان اینکه این منشور راهبردی یک ساختار کلی و نقشه راه برای بنادر است، تصریح کرد: نمی‌توان ساختار کلی و نسخه واحد برای همه بنادر در نظر گرفت و به همین منظور با هم‌اندیشی مدیران بنادر، خروجی اجرایی سازی منشور را به صورت اختصاصی برای هر بندر احصا می‌کنیم.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی در پایان ضمن تقدیر از مدیرکل و معاونین بنادر و دریانوردی استان گیلان، گفت: از سال گذشته تا به امروز ضریب ایمنی بندر انزلی بیش از ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده که از منظر ایمنی یک کار فوق العاده است و این یعنی بسیار تلاش شده و تعداد حوادث انسانی تا حد چشمگیری کاهش پیدا کرده و این نوید داده می شود که بتوانیم با تلاش آحاد ذی‌ربط، سالی بدون حادثه را در بندر انزلی شاهد باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • نقش موثر ایران در کریدورهای بین‌المللی از اقدامات تا انتقادات
  • چرا سفر با قطار؟ ۵ دلیل برای انتخاب این نوع سفر
  • اتصال فیبرنوری برنامه ویژه سال ۱۴۰۳
  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم