Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشید گلیج مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت فرودگاه های کشور در حاشیه نشست بررسی راهکارهای مقابله با نفوذ احتمالی آب به فرودگاه اهواز در گفت و گو با خبرنگار برنا اظهار کرد: جلوگیری از نفوذ آب از ناحیه زیرین دیوارهای حفاظتی به داخل این فرودگاه و همچنین ورود آب به سایت های کمک ناوبری DVOR/ DME، گلایدپس، لکولایزر و همچنین ایستگاه های برق در اولویت قرار داشته و باید هرچه سریع تر عملیات ایمن سازی آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: می توان محل های نفوذ آب را تا حد امکان با خاک پوشاند و همچنین محوطه سایت های کمک ناوبری و ایستگاه های برق را نیز با چیدن کسیه های خاک و محصور کردن آن از نفوذ آب، محافظت کرد.

محمدرضا رضایی مدیر کل فرودگاه های خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به کمبود زمان و احتمال بارش شدید در روزهای آینده، تلاش خواهیم کرد تجهیزات لازم برای ایمن سازی محل های یاد شده را با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی فراهم کرده و عملیات مقابله با نفوذ احتمالی آب را آغاز کنیم.

بر اساس این گزارش، در این بازدید نقاط مستعد پیشروی و نفوذ احتمالی آب در صورت جاری شدن احتمالی سیل به سمت فرودگاه به صورت هوایی و سپس از نزدیک توسط مدیر کل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه بررسی شد.

رودخانه کارون از میان شهر اهواز می گذرد که با وجود سیلابی شدن، گفته می شود نگرانی از بابت طغیان آن در شهر اهواز وجود ندارد.

در سه روز گذشته به دلیل سرریز کانال شهید چمران و کانال سلمان که از کرخه منشعب می شوند، رودخانه های کرخه و دز به هم پیوستند و به طرف شهر اهواز جاری شدند.

گفتنی است، تهران، اصفهان، یزد، شیراز، نوشهر، رشت، تبریز، بندرعباس، ساری، مشهد، کیش، عسلویه و خارک مسیرهای پروازی از فرودگاه اهواز و بر عکس در سطح کشور هستند.

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: مهدی ربیع

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیلاب ایمن سازی برنا خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۱۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت برای کاهش تصادفات/ آغازطرح با بزرگراه آزادگان

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت با هدف کاهش تصادفات احتمالی و نقاط حادثه‌خیز خبر داد.

به گزارش ایسنا، شهریار افندی‌زاده گفت: این طرح از بزرگراه آزادگان در مناطق ۱۸ و ۱۹ به عنوان معابر پرترددی که نیاز بیشتری به ایمن‌سازی و رسیدگی داشتند، آغاز شده است.

وی با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح ایمنی بزرگراه‌ها و پیش‌بینی تدابیر و تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات افزود: از طریق مناطق ۱۸ و ۱۹ نسبت به احصای کاستی‌ها و کمبودهای بزرگراه آزادگان اقدام کرده و پس از بررسی دقیق آنها، تجهیزات موردنیاز را مشخص و نسبت به رفع آنها اقدامات لازم انجام شد.

افندی‌زاده در ادامه اظهار کرد: خط‌کشی محوری، ممتد، منقطع و بستر جناغی‌ها، مرمت و نوسازی گاردریل‌ها، نصب تابلوهای خطرنما برای آشکارسازی و نصب انواع تجهیزات ایمنی همچون کاشن‌تانک و استوانه، از اقدام هایی است که در محدوده مناطق ۱۸ و ۱۹ شهرداری تهران انجام شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با بیان اینکه مناطقی که محور آزادگان در محدوده آن قرار دارد، از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای افزایش سطح خدمات و ایمن‌سازی است، تصریح کرد: در این طرح که از سال ۱۴۰۲ آغاز شده، بیش از ۱۲ گروه اجرایی در حال فعالیت هستند و ۲۴ نقطه از جناغی‌ها با استفاده از ۴۴ قطعه کاشن‌تانک و ۱۲۰ عدد استوانه ایمن‌سازی و حدود ۱۵۰ شاخه گاردریل مرمت و تعویض شده است.

افندی‌زاده ادامه داد: نصب بیش از ۱۰۰ عدد تابلوی خطرنما ۶۰*۲۰ و حدود ۶۴ هزار متر خط‌کشی منقطع و ۴۲ هزار متر خط‌کشی ممتد از دیگر اقداماتی بود که در راستای ایجاد ایمنی بیشتر در بزرگراه آزادگان انجام شده است. ️

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران یادآور شد: در نظر است با تعیین اولویت بزرگراه‌ها و با مشارکت پلیس و شهرداری‌های مناطق، این طرح در تمام شبکه بزرگراهی تهران اجرا شود.

️ بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران،  بزرگراه آزادگان از شاهراه‌های شهر تهران است که به دلیل طول تقریبی ۵۹ کیلومتری، تردد روزافزون خودروهای سبک و سنگین، دسترسی‌های بسیار، سرعت بالای وسایل نقلیه و تعداد زیاد سرقت تجهیزات، ایمن‌سازی آن همیشه از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایمن‌سازی بزرگراه‌ های پایتخت برای کاهش تصادفات؛ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت برای کاهش تصادفات/ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • ایمنی هوانوردی در ایران در حد استاندارهای جهانی است
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • ترکیب احتمالی سپاهان مقابل استقلال در اهواز
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟/ رقم احتمالی قبوض برق اعلام شد
  • تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد
  • یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد
  • ایمن سازی سراهای پرخطر بازار