Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@10:25:13 GMT

سپاه بر اساس اندیشه و تفکر انقلاب هویت پیدا کرده است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۱۶۵۸

سپاه بر اساس اندیشه و تفکر انقلاب هویت پیدا کرده است

نظری گفت:ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر کاری که انجام می‌دهیم به نیابت از شما مردم است زیرا سپاه یک نهاد برخواسته از بطن مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد،سردار« یعقوبعلی نظری»امروز(22 فروردین) در مراسم پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) برگزار شد گفت: سپاه امام رضا (علیه السلام) در هر 3 استان درگیر سیل ، حضور پیدا کرد و براساس امکانات در رفع و کاهش مشکلات تمام تلاش خود را انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده سپاه امام رضا(علیه السلام) با اشاره به این که سوم شعبان مصادف با روز ولادت امام حسین (علیه السلام) و روز پاسدار است افزود:افتخارما این است که مدال حسینی داریم ، جنس سپاه جنس انقلاب است و براساس اندیشه و تفکر انقلاب هویت پیدا کرده است.

 

وی ادامه دارد: سپاه پاسداران در مقیاس و جغرافیای مادی قرار نمی‌گیرد زیرا وظیفه دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را دارد؛ سپاه وظیفه دارد در خدمت انقلاب اسلامی باشد واز دستاوردهایی که در نتیجه گسترش اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی به دست می‌آید حفاظت کند.

 

فرمانده سپاه امام رضا(علیه السلام) با اشاره به اینکه این دفاع باید دفاع غیرمحافظه‌کارانه باشد و بدین معنا که بنا نیست فقط یک دستاوردی را حفظ بکند بلکه باید در تعالی بخشی آن دستاورد نقش بازی کند گفت: سپاه مکلف است به نیابت از شما مردم، بیرق‌ها و پرچم‌های جهاد را افراشته کند .

 

سردار نظری با بیان این که سپاه یک نهاد برخواسته از بطن مردم است افزود: نظام انقلاب اسلامی نیاز به یک فرهنگ دفاعی و گسترش خاص دارد و اگر سپاه بخواهد رسالتی را با چنین مشخصاتی انجام بدهد، حتما باید تولید فرهنگ خاص داشته باشد و شاهد هستیم این فرهنگ در درون سپاه به وجود آمده است.

 

وی با اشاره به این که سپاه چیزی جز مردم و انقلاب نیست ادامه داد: سپاه جامعیت مواجهه با همه تهدیدات را درون خودش دارد، واقعیت 40 ساله انقلاب اسلامی سندی است بر این موضوع که سپاه از قدرت مردمی بسیار زیادی برخوردار است و در عرصه‌های مختلف وظیفه خودش را به نیابت از مردم به خوبی انجام می دهد.

 

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ضدنظام ها تلاش می‌کردند نظام اسلامی را ساقط بکنند و یا آن را از مسیر اصلی خود منحرف سازند اما سپاه در برابر این‌ها ایستادگی کرد.

 

سردار نظری با اشاره به این که تشکیل بسیج از افتخارات سپاه است افزود:پس از 8 سال دفاع مقدس، سپاه به سرعت وارد سازندگی و عمران کشور در زیرساخت‌ها شد، این سدهایی که امروز شاهد هستید معلوم نبود اگر ساخته نمی‌شد چه اتفاقی امروز می‌افتاد.

 

وی ادامه داد: لوله گاز در جنوب شرق ،راه آهن‌ها، راه‌ها و همچنین در حوزه نفت و گاز در عسلویه، از افتخارات سپاه هستند؛ هم چنین در حوزه امنیتی اگر حوزه اطلاعاتی سپاه وارد نمی‌شد، حتما اوضاع جور دیگری بود، دشمن دشمن است، از مجرای فرهنگی، اقتصادی، محیط زیست استفاده می‌کند، تا نفوذ کند.

 

فرمانده سپاه امام رضا(علیه السلام) گفت: اسرائیل نماد امریکا است، آن‌ها داعش را درست کردند برای اینکه امنیت اسرائیل را در خطر می‌دیدند؛از افتخارات دیگر سپاه، دستگیری از مظلومان جامعه بشری و جوامع اسلامی است که البته در انجام این رسالت موفق بوده است.

 

وی ادامه داد: این روزها مبحثی مطرح شد از طرف امریکا و آن ها  نهاد مقدس سپاه را با عناوینی که شایسته خودشان بود نامیدند، مردم برای اظهارات آن‌ها اهمیتی قائل نیستند و ما افتخار می‌کنیم بنا بر فرمایش امام دشمن از دست ما عصبانی است و ان شالله از این عصبانیت خواهد مرد.

 

فرمانده سپاه امام رضا(علیه السلام) گفت: هدف اصلی دشمن این است که برندگی سپاه را کم بکند، دشمن بداند که  این برندگی برنده‌تر خواهد شد؛ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر کاری که انجام می‌دهیم به نیابت از شما مردم است ولی سربازان آن‌ها مزدور هستند، آن‌ها آرمان و قدرتی ندارند.

 

 

پایان پیام/540

منبع: شبستان

کلیدواژه: سپاه پاسداران سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم خسارت سیل سپاه سیل مسابقات قرآن خبرگزاری شبستان نماز جمعه سیل خوزستان قرآن کریم روز پاسدار سردار نظری سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۱۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس جزو هویت ملی ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز در خطبه‌های نماز جمعه به سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز اشاره کرد و گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کردند با تحریف نام خلیج فارس به اهداف شوم خود در منطقه که تجزیه کشور‌های اسلامی است دست پیدا کنند، اما نه تنها موفق نشدن بلکه با پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران روبرو شدند.

امام جمعه کیش، افزود: دشمنان بدانند ما به دنبال جنگ و درگیری نیستیم، اما اگر قرار باشد توطئه‌ها و فتنه‌های خود را پیگیری کنند ما برای حفظ استقلال، هویت و عزت ایران اسلامی هرگز کوتاه نخواهیم آمد و آنان را پشیمان خواهیم کرد.

وی به روز جهانی کار و کارگر نیز اشاره کرد و گفت: پیشرفت و شکوفایی کشور مرهون تلاش‌های شبانه روزی کارگران است.

حجت الاسلام والمسلمین بی‌نیاز با بیان اینکه ارتقای سطح زندگی کارگران و ایجاد امنیت شغلی برای آنان از وظایف مسئولان کشور است، افزود: اگرچه تشکر زبانی از کارگران لازم و ضروری است، اما کافی نیست و مسئولان باید با برطرف کردن مشکلات کارگران به آنان توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: اگر امسال به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است به این معناست که همه اقشار جامعه باید به موضوع تولید و کارگران که ستون تولید در کشور هستند توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه کیش با قدردانی از کارگران کیش، گفت: از تامین مسکن، بیمه، حقوق و مزایای کارگران کیش غفلت شده است و امیدواریم مسئولان توجه ویژه‌ای برای برطرف شدن مشکلات کارگران کیش داشته باشند.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز معلم، گفت: شهید مطهری از متفکران اسلام شناس و دشمن شناس بود و در شناخت معارف اسلامی به جوانان کمک قابل توجهی کرد.

امام جمعه کیش، افزود: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی معلمان را افسران پیشرفت کشور معرفی کردند به این دلیل است که تعلیم و تربیت زیربنای پیشرفت کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین بی‌نیاز با اشاره به مساعدت‌های سازمان منطقه آزاد و فرهنگیان برای ارتقای آموزش و پرورش کیش، گفت: مدارس و آموزش و پرورش کیش با وجود فعالیت‌های انجام شده همچنان وضعیت مطلوبی ندارند.

وی از مسئولان سازمان منطقه آزاد و آموزش و پرورش کیش خواست نسبت به حل مشکلات معلمان مانند مسکن، حقوق و مزایا توجه جدی‌تری داشته باشند.

امام جمعه کیش با قدردانی از اجرای طرح نور و مقابله با هنجارشکنان در حوزه حجاب و عفاف گفت: حجاب واجب شرعی و واجب سیاسی و قانونی است که باید رعایت شود و چنانچه فردی خلاف قوانین عمل کند باید با او برخورد قانونی شود.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز گفت: حجاب یک چالش تحمیلی از سوی دشمنان جمهوری اسلامی ایران است و در این حوزه برنامه ریزی کرده‌اند.

وی افزود: دشمنانی که با تحریم‌های اقتصادی فشار‌های زیادی را به کشور و مردم تحمیل کرده‌اند امروز خود را مدافع حقوق زنان و دختران ایران اسلامی معرفی می‌کنند.

امام جمعه کیش با اشاره به شهادت زنان و کودکان در غزه و دستگیری و شکنجه دانشجویان مدافع حقوق بشر در کشور‌های غربی به ویژه آمریکا، گفت: نقشه‌های شوم دشمنان به دلیل پیشرفت‌های زنان مومن و مقاوم ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف است پیشرفتی که ضربه سختی را بر تمدن غربی وارد کرده است.

وی به روز ایمنی حمل و نقل هم اشاره کرد و گفت: مردم و مسئولان برای حفظ ایمنی در حمل و نقل جاده‌ای باید بیشتر تلاش کنند.

امام جمعه کیش با اشاره به فرا رسیدن روز شورا‌ها، گفت:مشورت مورد تاکید اسلام و شورا‌ها از ارکان مهم تصمیم‌گیری و اداره کشور هستند.

وی افزود: شورا‌ها باید زمینه مشارکت هرچه بیشتر مردم در اداره امور کشور را فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بی‌نیاز با اشاره به ساختار ویژه شورا‌ها در مناطق آزاد کشور گفت: امیدواریم با افزایش تعامل سازمان منطقه آزاد با شورای شهر کیش شاهد ارتقای کیفیت و سطح زندگی مردم کیش باشیم.

وی با اشاره به فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، گفت: محیط ورزشی باید با ایمان، جوانمردی، فروتنی و پاکدامنی همراه باشد و ترویج ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای می‌تواند به تحقق این امر در جامعه کمک کند.

دیگر خبرها

  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود
  • شهامت و جسارت در دل جوانان ایرانی جوانه زد
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد