Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@22:41:28 GMT

یزدی زاده: ذوب آهن کمک به سیل‌زدگان را یک اولویت می‌داند

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۱۷۵۱

یزدی زاده: ذوب آهن کمک به سیل‌زدگان را یک اولویت می‌داند

مدیرعامل کارخانه ذوب آهن گفت: کارخانه ذوب آهن در راستای کاهش درد و رنج حادثه دیدگان سیل اخیر و حل بحران عمل خواهد کرد و خارج از چهارچوب وظایف اجتماعی به این مهم به عنوان یک وظیفه دینی، انسانی و ملی و منطقه‌ای نگاه می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، منصور یزدی زاده در نشست با نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شرکت سهامی ذوب آهن کمک به سیل‌زدگان و کاهش آلام آنان را اولویت می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: کارخانه ذوب آهن همچون گذشته به هر شکلی بتواند در راستای کاهش درد و رنج حادثه دیدگان سیل اخیر و حل بحران عمل خواهد کرد و خارج از چهارچوب وظایف اجتماعی به این مهم به عنوان یک وظیفه دینی، انسانی و ملی و منطقه‌ای نگاه می‌کند.

مدیرعامل کارخانه ذوب آهن هم چنین با محکوم کردن تروریست خواندن سپاه توسط رییس جمهور آمریکا گفت: سپاه پاسداران از میراث گران‌بهای امام خمینی (ره) به شمار می‌آید که پس از پیروزی انقلاب اسلامی از دل مردم برخاست و با شکلگیری این نهاد خدمات بسیاری به مردم ارائه شد.

وی با بیان اینکه سپاه بیشترین ضربه را به تروریسم در منطقه زده است، افزود: قطعاً اگر سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در ضعف قرار داشت رییس جمهور آمریکا چنین اقدامی را انجام نمی‌داد و این مسئله به خوبی نشان دهند قدرت سپاه در داخل کشور، منطقه و جهان است.

مدیرعامل کارخانه ذوب آهن با اشاره به نقش پر رنگ سپاه در امداد رسانی به مردم سیل زده کشور، تصریح کرد: وقوع سیل در برخی استان‌های کشور باعث وقوع بحران و وارد شدن خسارت‌های بسیاری زیادی به مردم شد به گونه‌ای که در بین مردم آسیب دیده نوعی شوک روحی ایجاد کرد و حضور نیروهای مسلح در کاهش آلام مردم نقش بسزایی داشت.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سیل سیل خوزستان سیل گلستان سیل لرستان کارخانه ذوب اهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۱۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه خروج از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد رئیس زاده، با اشاره به خدمات ارزشمند جامعه مامایی کشور، گفت: زیربنای اصلی توسعه پایدار و اقتدار هر کشور تناسب مستقیم با نیروی جوان مولد دارد و حتماً یکی از مؤلفه‌های تقویت جمعیت سالم مولد، عملکرد جامعه عظیم ۷۶ هزار نفری مامایی کشور است. از این منظر جامعه مامایی ارزش بالایی دارد و باید برای تحقق آینده کشور بر روی جامعه مامایی سرمایه گذاری‌های کلان در بعد علمی و کارکردی انجام شود. این سرمایه گذاری‌های کلان لازمه توسعه و تعالی و جوانی جمعیت است. اگر ما می‌خواهیم از سیاه چاله جمعیتی بیرون بیاییم و از آن پنجره طلایی جمعیت استفاده کنیم، حتماً باید قدر جامعه مامایی را بدانیم.

وی به آمار قابل توجه در حوزه جمعیت اشاره کرد و افزود: ما در سال‌های ۹۲ تا ۴۰۰ یک شیب وحشتناک رو به نزول جمعیتی داشتیم. در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، ۱۲ و ۴ دهم درصد کاهش موالید داشتیم. این کاهش را هنوز داریم اما سرعت شیب کمتر شده است با اقدامات خوبی که در این دولت و با تلاش وزارت بهداشت شده است سرعت نزول کمتر شده است.

رئیس زاده ادامه داد: در ۱۴۰۰، یک میلیون و ۱۱۴ هزار تولد داشتیم. ۱۴۰۱ یک میلیون و ۷۵ هزار و در سال ۱۴۰۲، یک میلیون و ۵۷ هزار. لذا کاهش ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، ۳ و ۶ دهم بوده اما کاهش ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ یک و ۶ دهم بود و جلوی سقوط آزاد کاهش موالید گرفته شد.

وی با استناد به آخرین آمار سازمان نظام پزشکی گفت: از ۷۶ هزار جمعیت مامایی کشور تنها ۱۰ درصد آنها پروانه مطب دارند، یعنی ۷ هزار و ۷۱۲ پروانه فعال مامایی داریم. یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تشویق به فرزندآوری، این است که دوران زایمان و بارداری به تجربه خوشایند و مطمئنی تبدیل شود و هرقدر این تجربه شیرین باشد، تکرار آن محتمل‌تر خواهد بود و جمعیت عظیم جامعه مامایی در ایجاد این تجربه خوشایند نقش مهمی دارند که باید به کار گرفته شوند و این واقعیت‌ها را باید مسئولان کشور بدانند.

رئیس زاده گفت: جشن روز ماما باید یک جشن واقعی افزایش جمعیت سالم و قوی باشد و حتماً ما باید به آینده امیدوار باشیم و موظفیم که به نسل جدید امید و نشاط بدهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • مشارکت ۵۹ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی نجات آب
  • راه خروج از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • یک قلب بزرگ پشت این چهره؛ دیگو کوستا در نقش قهرمان سیل‌زدگان برزیل / عکس
  • ۱۱۶۰ پروژه در سبد پروژه‌های سالانه شهر اصفهان است/ هیچ پروژه‌ای نباید معطل طراحی بماند
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • نقش مهم سد‌ها در کنترل سیلاب سیستان و بلوچستان
  • بهره برداری از کانال آب‌رسانی در سپیدان