Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز-ايرنا- وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي گفت: نگاه ما به توسعه درمان سرپايي است ، توجه به درمان سرپايي به تشخيص زودرس بيماريها و پيشگيري از تشديد آن مي انجامد.

دکتر سعيد نمکي شامگاه جمعه در نشستي با دانشگاهيان علوم پزشکي فسا با تاکيد بر اينکه توجه به درمان سرپايي به خصوص کنترل فشار خون مي تواند به پيشگيري از ديابت کمک کند گفت: اينقدر بيماران دياليزي ،ديابتي ، فشارخوني ، قلبي ،رتينوپاتي نتيجه بي توجهي به مقوله پيشگيري است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزير بهداشت ادامه داد : درمان بستري را هم بايد بر حسب نياز ومنطبق برنيازهاي مناطق دنبال شود ، در حوزه سلامت راهي رفتيم که پيمودن آن گرچه سخت بود اما ما را به پيمودن پيمودن راههاي نرفته و آينده بهتر در نظام سلامت اميدوار کرد .
دکتر نمکي خاطر نشان کرد: امروز ما با موجي از بيماريهايي مانند حوادث جاده اي،سرطانها، ديابت بيماريهاي قلبي عروقي سکته هاي حاد قلبي و مغزي روبرو هستيم ، بسياري از اين بيماري ها با پيشگيري و تغيير در سبک زندگي قابل کنترل است.
وزير بهداشت با بيان اينکه درپيشگيري از آسيبهاي اجتماعي و بيماريها بايد شيوه زندگي مردم را تغيير داد اظهار داشت:اين رويکرد به تنهايي در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي قابل تحقق نيست ، بايد از مدرسه و از خانواده ها براي تغيير در سبک زندگي شروع کرد.
نمکي بر حرکت در حوزه سلامت بر مبناي رويکرد جامعه محور تاکيد کرد و گفت: بدون اين رويکرد و راهکار سياست ها در اين حوزه ناکام مي ماند ، در عرصه آموزش پزشکي نيز نقصان هاي زيادي وجود دارد که بايد مرتفع شود ، گرچه دستاوردهاي زيادي هم دراين حوزه وجود دارد.
وزير بهداشت دستاوردهاي علمي دانشگاه علوم پزشکي فسا را ستود و گفت: اين دانشگاه در اوجي از اقتدار و شکوفايي و افتخار آفريني در عرصه ملي است و مي تواند به عنوان يکي از قطبهاي بالنده و شکوفايي پزشکي کشور ايفاي نقش کند.
** خواست فرماندار ويژه فسا از وزير بهداشت
معاون استاندار و فرماندار ويژه فسا از وزير بهداشت خواست تا پايگاه انتقال خون اين شهرستان به عنوان يکي از قديمي ترين پايگاه هاي فارس مورد توجه قرار گيرد و گفت: اين پايگاه با اخذ ساليانه بيش از ١١ هزار واحد خون ،تامين کننده خون بيمارستانهاي سروستان ،ني ريز،استهبان و مراکز درماني فسا است.
سليمان کرمي ادامه داد: پايگاه انتقال خون شهرستان فسا همچنين تأمين کننده خون بيش از ٤٠٠ نفر از بيماران خاص اين شهرستانها است و در مواقع بحران و کمک به مناطق آسيب ديده هميشه پيشقدم بوده است.
وي ادامه داد: با توجه به ارتقاي سيستم هاي درماني شهرستان فسا در دهه اخير متاسفانه اين پايگاه مورد کم لطفي واقع شده و قطعا اگر توجه نشود در مسير خدمت در حوزه درمان خلل ايجاد خواهد شد ، ساختمان بسيار نامناسب و غير استاندارد و فرسوده و خودروهاي ناايمن و فرسوده و تجهيزات بسيار مستعمل و فرسوده و از رده خارج اين مرکز نياز به توجه و مساعدت در مسير نوسازي دارد.
کرمي ادامه داد: در راستاي توازن منطقه اي و توجه ويژه به همه بخشها ، مرکز درمان بستر بخش نوبندگان با 30 درصد پيشرفت فيزيکي همچون سه مرکز درمان بستر بخش هاي ششده ، قره بلاغ و زاهد شهر نياز به توجه و تامين و تزريق بودجه لازم جهت راه اندازي و بهره برداري دارد .
به گفته وي با وجود خدمات شايسته مجموعه دانشگاه و کادر متخصص درماني و حضور چشمگير بيماران از شهرستانهاي اطراف تسريع در راه اندازي بيمارستان ١٨٤ تختخوابي امام حسين ( ع ) مطالبه اصلي و عمومي مردم شهرستان است.
شهرستان فسا در فاصله 130 کيلومتري جنوب شرقي شيراز واقع شده است.
9653/6113
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۱۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری

اعرابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری در همایش تجلیل از فعالان و حامیان عرصه سلامت استان گفت: اشتغال در عرصه سلامت، نعمتی بزرگ از سوی خداوند است چراکه فعالیت برای احیای جان مردم، مراقبت از سلامت و پیشگیری از بیماری هاست.

وی افزود: همواره خودمراقبتی، رعایت بهداشت و پیشگیری از ابتلا به بیماری مقدم بر امر درمان است.

اعرابی اضافه کرد: اجرای برنامه غربالگری پرفشاری خون در قالب پویش ملی سلامت، سبب شد بیش از ۱۰ هزار نفر در استان از بیماری خاموش و بی علامت فشارخون بالای خود مطلع شوند و این یعنی پیشگیری از ۱۰ هزار نیازمند دیالیز در آینده.

بیشتر بخوانید

سلامت برای همه با پزشکی خانواده

وی افزود: ایجاد و توسعه شبکه‌های بهداشت یکی از افتخارات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، بطوری که هم اکنون بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان به خدمات سطح یک بهداشت دسترسی دارند.

اعرابی ادامه داد: اجرای «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و برنامه «سلامت خانواده و نظام ارجاع» نیازمند مشارکت همگانی است.

در پایان این مراسم از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است