Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@05:46:51 GMT

بارندگي اخير به راه هاي طبس خسارت وارد کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۲۱۳۷

بارندگي اخير به راه هاي طبس خسارت وارد کرد

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - سرپرست اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي طبس با بيان اينکه بارندگي هاي اخير خسارت زيادي به جاده ها وارد کرد گفت: سيلاب بسياري از ديوارهاي هدايت را شکسته و آبراه‌ ها را تغيير داده است و همکاران ما همچنان در حال مرمت هستند.

محسن حيدري روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: همکاران ما در اين اداره هم اکنون در حال کار هستند و با اين وجود نيروهاي راهداري آمادگي دارند با سيلي که احتمال وقوع آن است، رو به رو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: در مجموع راه هاي شهرستان طبس 396 آبنما داريم که از اين تعداد 52 آبنما در مسير طبس به اصفهان و 59 آبنما نيز در مسير عشق آباد به بردسکن است.
سرپرست اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي طبس در خصوص برنامه سازمان راهداري براي حذف آبنماها اظهار داشت: هر سال اين سازمان براي حذف آبنماها اعتباري قرار مي دهد که امسال بالغ بر يک ميليارد تومان براي حذف آبنماهاي مسير بردسکن و حذف دو آبنما در مسير اصفهان گذاشته شد.
وي گفت: در مسير بردسکن بالغ بر 75 آبنما وجود داشته که اکنون به 59 آبنما کاهش يافته است.
وي تصريح کرد: در سه سيل اخير بالغ بر 200 ميليارد ريال خسارت به جاده هاي اصلي، فرعي و روستايي شهرستان طبس وارد شده است و اين ميزان خسارات در چند سال اخير بي سابقه بوده و تا اصلاح کامل مسيرها زمان خواهد برد.
حيدري گفت: راه روستايي پيرحاجات به عشق آباد و راه روستاي رباط خان تا سه راهي يزد با توجه به بارندگي هاي اخير در شهرستان و حجم بالاي کاري که داشتيم، هنوز بازگشايي نشده است.
وي افزود: البته هر دو مسير راه جايگزين دارند و جاده پيرحاجات به عشق آباد، مسير خاکي مسدود شده اما راه آسفالت اين روستا باز است و همچنين راه رباط خان به يزد جاده قديم يزد است که جاده متروکه بوده و تردد روستاييان به سمت طبس است که اين جاده باز است.
سرپرست اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي طبس بيان کرد: همکاران ما در حال تلاش براي بازگشايي هر دو مسير هستند.
وي گفت: پس از بارندگي هاي اخير در شهرستان طبس راه هاي اصلي عشق‌آباد به بردسکن و طبس به اصفهان و راه روستاي خرو مسدود شده بود که توسط همکاران ما بازگشايي شد.
حيدري با اشاره به هشدارهاي هواشناسي در مورد بارش رگباري باران در شهرستان طبس اظهار داشت: در چند نقطه به ويژه محور طبس - اصفهان و سمت ده‌محمد به بردسکن با توجه به آبنماهاي متعدد اين مسيرها و نقاطي که بيشترين احتمال بحران را داديم، دستگاه هاي راهداري را متمرکز کرديم.
وي گفت: از مردم مي خواهيم که به هشدارهاي هواشناسي توجه کنند و دو مسير عشق آباد بردسکن و طبس به اصفهان در شهرستان طبس که آبنماهاي متعدد دارد، رانندگان توجه بيشتري داشته باشند.
سرپرست اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي طبس افزود: رانندگان سامانه 141 را رصد کنند و با راهداران همکاري داشته باشند.
طول راه هاي شهرستان طبس سه هزار کيلومتر است و به دليل پهناور بودن طبس حدود 20 درصد راه هاي خراسان جنوبي در حوزه استحفاظي اين شهرستان قرار دارد.
اين شهرستان يکهزار و 200 کيلومتر راه شرياني دارد که با توجه به وسعت منطقه مجموع طول راه هاي طبس نسبت به برخي استان ها بيشتر است.
طبس در 270 کيلومتري غرب بيرجند است.
7217*3028
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۲۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا

پل خرپائی بقعه آقا سید ابراهیم روستای نوخاله بخش تولمات شهرستان صومعه سرا باحضور رضا اکبری معاون راهداری و حمل و نقل کشور افتتاح شد.

پل روستای نوخاله صومعه سرا به طول ۶۰ متر و عرض ۴ متر، با بیش از ۱۱۱ میلیارد ریال هزینه ساخته شد.


معاون راهداری و حمل و نقل کشور در حاشیه مراسم افتتاح این پل و در جمع مسئولان استانی، شهرستانی و اهالی روستای نوخاله صومعه‌سرا گفت: با اجرای طرح نهضت آسفالت دریک سال گذشته، ۲۰ هزار کیلومتر جاده‌های کشورآسفالت شده و ۳ هزار کیلومتر جاده شهری و روستایی ساخته شده است.


رضا اکبری افزود: با تلاش جهادی همکاران راهداری و حمل و نقل و پلیس راه گیلان، در مدت ۲ سال میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای استان کاهش چشمگیری یافته است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • اعلام خسارات اولیه سیل در ۴ استان کشور
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • احتمال ریزش سنگ ریزه در جاده گنجنامه-تویسرکان
  • سیل ۵۲ میلیارد تومان به اردستان خسارت زد
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی