Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ مصطفی سالاری گفت: با دستور و تصمیم وزیر محترم کشور از دو روز پیش استان گیلان به عنوان استان معین لرستان انتخاب شد که بر همین اساس بلافاصله به سرپرستی معاونت عمرانی جمعی از همکاران و ماشین آلات برای امدادرسانی و بازسازی بخشی از مناطق سیل زده استان لرستان اعزام شدند.

وی با بیان اینکه امروز هم ۲۴ دستگاه ماشین آلات راه سازی و عمرانی به استان لرستان اعزام می شوند تصریح کرد : با احتساب دستگاه های اعزامی امروز، مجموع انواع دستگاه هایی که از گیلان به مناطق سیل زده استان لرستان اعزام شده اند به 40 دستگاه خواهد رسید و بنا به نیاز ممکن است این تعداد ماشین آلات را تکمیل و یا گروه های اجرایی و امدادی تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه 2 استان گیلان و آذربایجان غربی از سوی وزارت کشور مامور به حضور در لرستان شده اند خاطر نشان کرد: در حال حاضر دو منطقه با محوریت استان گیلان پیش بینی شده و امکان دارد مأموریت های دیگری هم به گیلان واگذار شود.

وی افزود: همانطور که تاکنون مردم شریف گیلان و مسئولان استان اقدامات چشمگیری در یاری رساندن به هموطنان در استان های سیل زده داشته اند، آمادگی داریم تا به یاری هموطنانمان در استان لرستان بشتابیم و امور محوله را به درستی انجام دهیم.

استاندار گیلان به اعزام دستگاه های بولدوزر، گریدر، لودر، کامیون و ماشین عملیاتی در مراسم امروز اشاره کرد و افزود: طی روزهای آتی هم توسط بنیاد مسکن تعدادی دستگاه های بیشتر اعزام خواهد شد.

گفتنی است پیشتر نیز تعدادی ماشین آلات سنگین مهندسی، هلیکوپتر و قایق موتوری به استان‌های گلستان و لرستان اعزام شده بود و همچنین معاون عمرانی استانداری گیلان به همراه تعدادی از مدیران استانی جهت بازدید و نیازسنجی امکانات لازم در مناطق سیل زده لرستان حضور پیدا کرده اند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی دولت سیل معاون وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۲۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

داریوش حسن‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سطح آب‌های زیرزمینی استان به‌طور متوسط حدود ۴.۸ متر افت کرده و حدود ۴۲۰ میلیون مترمکعب کسری مخزن داشته است که معادل افت سالانه حدود ۰.۲ متر (۲۴ سانتیمتر) و کسری مخزن حدود ۲۱ میلیون مترمکعب است که نشان‌دهنده روند کاهشی منابع آب زیرزمینی در استان است.

وی بیان کرد: در این مدت، بیشترین افت سطح آب زیرزمینی مربوط به محدوده‌های مطالعاتی کوهدشت و ازنا - الیگودرز به ترتیب حدود ۱۶ متر و ۷.۸ متر بوده که معادل حجم آب حدود ۸۹ و ۱۵۵ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان ادامه داد: سطح آب‌های زیرزمینی استان در بلندمدت منتهی به سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به‌طور متوسط حدود ۶.۴ متر افت کرده و کسری مخزن حدود ۵۲۲ میلیون مترمکعب بوده است که معادل افت سالانه حدود ۰.۲ متر (۲۳ سانتیمتر) و کسری مخزن حدود ۱۹ میلیون مترمکعب است و نشان‌دهنده روند کاهشی منابع آب زیرزمینی در استان است.

حسن‌نژاد گفت: بیشترین افت سطح آب زیرزمینی در بلندمدت مربوط به محدوده‌های مطالعاتی کوهدشت و ازنا - الیگودرز به ترتیب حدود ۲۱.۵ متر و ۹.۴ متر بوده که معادل حجم آب حدود ۱۱۸ و ۱۸۵ میلیون مترمکعب است.

وی ادامه داد: کاهش و شکل بارش در این سال آبی نسبت به دوره آماری (بلندمدت) باعث شده منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های استان همچنان در مقایسه با بلندمدت با کاهش مواجه شوند به‌طوری که متوسط دبی اندازه‌گیری‌شده رودخانه‌های استان در اسفند ماه این سال آبی نسبت به سال گذشته حدود ۲۳ درصد افزایش و نسبت به متوسط اسفند ماه طول دوره آماری حدود ۳۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اضافه کرد: لازم است با استفاده از روش‌های صحیح و رعایت الگوی کشت، مصرف آب را مدیریت کنیم تا در گذر از تابستان ۱۴۰۳ با مشکل کم‌آبی و چالش‌های آن روبه‌رو نشویم و با استفاده اصولی از منابع آب، این میراث ارزشمند را برای آیندگان حفظ کنیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان