Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ با حضور دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه ،رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان، استاندار گیلان،نمایندگان مردم بندر انزلی و رشت در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان، مدیران وزارت راه و شرکت های مشاور و پیمانکار مرتبط با راه آهن رشت به بندرانزلی و بندرکاسپین ،نشست هماهنگی برای تسریع در روند اتصال این راه آهن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست دکتر رضا مسرور با تشریح اقدامات سازمان در روند اجرای این پروژه ملی و اتصال ریل به بندر کاسپین و فعالسازی کریدورهای عبوری از منطقه اظهار داشت : یکی از موضوعات حائز اهمیت اتصال هرچه سریعتر ریل به بنادر کاسپین و بندر انزلی بوده و با توجه به پیش بینی های انجام شده طول مسیر راه آهن به سمت بندرکاسپین منطقه آزاد انزلی ده کیلومتر بوده که دو کیلومتر از آن در محدوده منطقه آزاد انزلی قرار دارد و این دو کیلومتر مسیر داخل محدوده به منظور اتصال راه آهن و سرعت بخشیدن در روند اجرای پروژه آزادسازی شده است.

وی در ادامه با تبیین اهمیت اتصال راه آهن در افزایش مراودات تجاری و کسب درآمد ارزی برای کشور خاطرنشان کرد: با تکمیل این پروژه دریای خزر به خلیج فارس متصل می شود و این مسیر موثرترین مسیر تجاری خواهد بود و آمادگی داریم با توجه به توافقات انجام شده تعهدات خود را انجام دهیم و طبق روال قانونی و تفاهمنامه منعقده هزینه های لازم برای اجرای تعهدات سازمان پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست های مختلف با کشورهای چین و قزاقستان به منظور افزایش مراودات تجاری از طریق کریدور ترکیبی چین _قزاقستان _ایران (بندرکاسپین) گفت : این کریدور تجاری به لحاظ کاهش هزینه و زمان برای تجار مزیت نسبی دارد و کشور قزاقستان نیز بسیار علاقه مند به انجام مراودات از این کریدور است، اما سایر کشور های حاشیه خزر مزیت های رقابتی را نیز ایجاد کرده اند که اتصال ریل به بندرکاسپین مزیت های این کریدور را افزایش داده و آمادگی داریم به منظور افزایش فعالیت های تجاری از این مسیر، مزیت های رقابتی را نیز ایجاد کنیم.

رضا مسرور با تقدیر از حمایت های مقامات ارشد کشور و دکتر نوبخت از توسعه و تکمیل طرح های زیر ساختی در این منطقه افزود : دولت توجه بسیار زیادی به این منطقه و فعالیت های تجاری با کشور های حاشیه خزر داشته است و قطعا بندر کاسپین با حمایت های دولت به جایگاه اصلی خود رسیده و سازمان منطقه آزاد انزلی نیز توسعه زیر ساخت ها را در دستور کار خود قرار داده و اولویت اصلی این سازمان در گام نخست اتصال راه آهن به بندر کاسپین و در گام بعدی ایجاد اسکله رورو است که با انجام قرار دادهای قانونی قرارگاه خاتم الانبیاء از ماه آینده ساخت این اسکله را با پسکرانه وسیع و اعتبار حدود ۷۰ میلیارد تومان آغاز میکند اما با توجه به اهمیت اجرای این طرح نیاز است که با حمایت دولت در دریای خزر یک کشتی رورو متعلق به جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

وی در ادامه به نقش بخش خصوصی در اجرای پروژه های زیر ساختی در این منطقه اشاره و افزود : در حال حاضر بالغ بر ۹۰ در صد پروژه های زیر ساختی در این منطقه به خصوص در بخش بندری با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده است که تاثیر بسیار زیادی در جذب فعالین اقتصادی و تجاری داشته و علاوه بر ایجاد درآمد ارزی فرصت شغلی مناسبی را ایجاد کرده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: درآمد رییس جمهور سازمان برنامه و بودجه معاون معاون رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۲۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به جایگاه ویژه و راهبردی جزیره قشم گفت: جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، محمدحسن نامی در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر گسترش بیشتر دامنه همکاری این سازمان و منطقه آزاد اظهار داشت: با توجه به صحبت‌های ارزشمند مقام معظم رهبری در حوزه تجارت دریایی، اهمیت این جزیره دوچندان شده و توسعه آن نیازمند ارتقای ایمنی است.

وی با اشاره به اینکه جزیره قشم بزرگترین جزیره جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در نگاه سازمان مدیریت بحران کشور این منطقه جایگاه ویژه‌ای دارد و ما برای ایجاد آمادگی در مقابل انواع حوادث احتمالی در این جزیره سازمان منطقه آزاد را همراهی خواهیم کرد.

قشم شبکه مطلوبی از الزامات مدیریت بحران ندارد

رئیس سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این دیدار با تاکید بر توسعه هر چه بیشتر مقوله ایمنی در این جزیره، گفت:در این جزیره شبکه مطلوبی از الزامات مدیریت بحران وجود ندارد و بودجه دولتی هم برای مدیریت بحران و ایمنی در این خصوص اختصاص نیافته است.

عادل پیغامی افزود: جزیره قشم به لحاظ دارا بودن شهرک‌های صنعتی، بنادر، اسکله‌ها و ظرفیت های مهم تجاری و اقتصادی نیازمند افزایش ایمنی است و در تلاش هستیم اقدامات مثبتی را در این حوزه انجام دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت حوزه مدیریت بحران و توسعه استانداردهای ایمنی، بودجه نسبتا خوبی به حوزه مدیریت بحران و ایمنی جزیره قشم اختصاص داده‌ایم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد خاطرنشان کرد: استقرار ایستگاه آتش نشانی در بندر بهمن، ساخت شناور آتشخوار و پهپاد آتش نشان برای ایمنی ساختمان‌ها و همچنین استقرار آمبولانس در بندر بهمن و تجهیز ناوگان امدادی از جمله اقدامات انجام از سوی این سازمان برای افزایش ایمنی در این جزیره است.

پیغامی تاکید کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر در حوزه پدافند غیرعامل، بحران و ایمنی در این جزیره با استانداردهای کشور فاصله داریم، همراهی سازمان مدیریت بحران کشور برای بهبود و ارتقای زیرساخت‌های ایمنی در این جزیره ضروری و حائز اهمیت است.

مجید فرهادی مدیر پدافند غیرعامل، بحران و ایمنی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست گفت: از سازمان مدیریت بحران کشور درخواست داریم بیشترین همکاری‌‌های لازم را برای خرید تجهیزات نجات و ایمنی قشموندان با این سازمان داشته باشند.

انتهای پیام/7558/.

دیگر خبرها

  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی
  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • استقبال حماس از تعلیق مبادلات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد