Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آلمان در دیدار با همتای آمریکایی خود در واشنگتن ضمن تاکید بر این مسئله که آلمان باید در زمینه دفاعی اقدامات بیشتری را انجام دهد از روند افزایش بودجه نظامی کشورش در برابر انتقادهایی که از واشنگتن به آن وارد می شود حمایت کرد. ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۲ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه سوئیسی "ژنرال آنسایگر"، "اورزولا فون در لاین"، وزیر دفاع آلمان بعد از انتقاد های گسترده آمریکا به بودجه نظامی کم آلمان در سفری به واشنگتن در این باره اظهار نظرکرده و در دیداری با "پاتریک شاناهان"، همتای آمریکایی خود تاکید کرد که ما می دانیم که آلمان باید اقدامات بیشتری در این باره انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در عین حال از سیاست های آلمان در افزایش بودجه نظامی حمایت کرده و گفت: بودجه دفاعی آلمان از شش سال پیش مرتبا افزایش می یابد.

آمریکا مرتبا از آلمان می خواهد که هزینه بیشتری در زمینه دفاعی و در ائتلاف نظامی ناتو داشته باشد.  اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا انتقادهای خود به هزینه های نظامی آلمان را به وضوح تشدید کرده است. سران کشورهای ناتو در سال 2014 توافق کردند که بودجه نظامی خود را به 2 درصد تولید ناخالص ملی افزایش دهند و آمریکا بر تحقق این هدف از طرف کشورهای عضو این ائتلاف نظامی به ویژه آلمان تاکید دارد.

البته این توافق به صورت های مختلف از طرف کشورهای عضو این ائتلاف نظامی تفسیر می شود. به زعم آمریکا در آن زمان همه کشورهای عضو ناتو خود را موظف کردند که حداکثر تا سال 2024 بودجه نظامی خود را به 2 درصد تولید ناخالص ملی افزایش دهند. دولت آلمان اما بر این مسئله تاکید دارد که در این تصمیم فقط در این باره صحبت شده که این افزایش بودجه در این مسیر تکامل یابد.

فون در لاین در واشنگتن تاکید کرد که در سال 2024 کشور آلمان به افزایش بودجه تا 1.5 درصد تولید ناخالص ملی دست می یابد و بعد از آن ما همچنان در مسیر افزایش 2 درصد تولید ناخالص ملی برای بودجه نظامی گام بر می داریم. وی دوستی پایدار با ایالات متحده را ستوده و به این مسئله اشاره کرد که سربازان آمریکایی و آلمانی در بسیاری عملیات ها شانه به شانه هم حرکت می کنند.

در این میان اولاف شولتز، وزیر دارایی آلمان هم از رویکرد کشورش در افزایش هزینه های دفاعی در برابر انتقادهایی که از طرف آمریکا به آن وارد شده حمایت کرده و امروز (جمعه) در انستیتو تحقیقات اقتصادی پترسون در واشنگتن اظهار داشت که آلمان بودجه دفاعی خود را در مقایسه با سال 2017 به بیش از 15 درصد افزایش داده است. تغییرات بزرگ یک شبه شکل نمی گیرد.

آلمان کنترل‌های مرزی با اتریش برای مقابله با هجوم پناهندگان را تمدید می‌کندصادرات سلاح آلمان به عربستان از سر گرفته شد

شولتز همچنین بر این مسئله تاکید کرد که وی آگاه است که مسئله تقسیم بار در ناتو به تنش هایی بین آمریکا و برخی کشورهای اروپایی عضو ناتو منجر می شود. اما اتحادیه اروپا تا به حال گام هایی را برای تقویت همکاری های دفاعی خود برداشته است.

وزیر دفاع آمریکا روز جمعه همتای آلمانی خود را در واشنگتن به حضور پذیرفت. وزیر دفاع آلمان بعد از دیدار با همتای آمریکایی خود در این باره ابراز خوش بینی کرد که یک خروج شتابزده نیروهای آمریکایی از افغانستان رخ ندهد.

شاناهان در این گفتگو تاکید کرد که دولت آمریکا سهم خود در افغانستان را همچنان انجام خواهد داد. وی اعلام کرد که آمریکا با نیروهای قابل توجهی در افغانستان باقی خواهد ماند که می تواند وظایف و مسئولیت های خود را انجام دهد.

انتهای پیام/  

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۲۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات حامیان فلسطین در برلین

به گزارش قدس آنلاین، هزاران نفر در مرکز و غرب برلین تجمع کردند تا حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و تحویل تسلیحات به این رژیم از سوی دولت آلمان را محکوم کنند.

به نقل از آناتولی، تظاهرکنندگان با شعار «آلمان تامین مالی می‌کند، اسرائیل می‌کشد»، «آتش بس حالا» و «فلسطین را آزاد کنید» راهپیمایی کردند و خواستار پایان دادن به نسل کشی در غزه شدند.

تظاهرکنندگان برای نشان دادن انزجار خود از سیاست‌های دولت آلمان، شعار «شرم بر شما!» سر دادند.

معترضان همچنین دولت آلمان را «همدست اسرائیل در جنایاتش در غزه» به دلیل ارسال تسلیحات به تل آویو خواندند.

از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی جنگی همه جانبه را در نوار غزه به راه انداخته است که باعث کشته و زخمی شدن ۱۱۲۰۰۰ غیرنظامی شده است که اکثر آنها کودک و زن هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • وضعیت بودجه و عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • نگاهی به سنجه‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین
  • اعتراضات ضد اسرائیلی به دانشگاه برلین کشیده شد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد