Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید جلال پور هاشمی در روز دندانپزشک افزود: آمارهای رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حاکی از وجود 200 میلیون دندان پوسیده در دهان ایرانی ها است در حالی که در آمارهای غیر رسمی این رقم 400 میلیون است.

وی تصریح کرد: این آمارها در مقایسه با سایر کشورها بالا است و متاسفانه مشکل اساسی ما در کشور نبود فرهنگ عمومی در بین خانواده های ایرانی در مورد حفظ دندانهای شیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد دانشگاه گفت: دندان شیری مانند دندان دایمی است و باید آن را حفظ کرد، کودکانی که دندان شیری سالم ندارند ممکن است دچار عقب ماندگی رشد شوند.

پورهاشمی گفت: همچنین این کودکان چند برابر کودکان سالم آنتی بیوتیک مصرف می کنند و دچار کم اشتهایی و بدخلقی شده و در بزرگسالی دندان های دایمی ناسالم و نامرتب خواهند داشت.

این متخصص دندانپزشکی گفت: مهمترین رسالت دندانپزشکان در حوزه پیشگیری است، باید خانواده ها را از عواقب دندانهای شیری ناسالم آگاه کنند و چند دقیقه را برای آگاهی بیمار از حفظ سلامت دندانها و اهمیت پیشگیری صحبت کنند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت متولی حفظ سلامت دهان مردم است و باید بودجه را به جای درمان صرف پیشگیری کند.

وی تاکید کرد: بیمه ها نیز باید برای پیشگیری و حفظ سلامت دندان ها کمک کنند.

بر اساس مصوبه مجلس در سال 1360 روز 23 فروردین روز دندانپزشک و هفته آخر فروردین ماه هفته دندانپزشکی نامگذاری شد.

انتهای پیام/

20 / 20 دکتر سید جلال پور هاشمی عضو کمیته سلامت دهان انجمن دندانپزشکان عمومی ایران دندان دندان کودکان کودکان زیر 12 سال

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دندان دندان کودکان کودکان زیر 12 سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۳۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است، گفت : یکی از این طرح‌ها، زیر پوشش بیمه‌ای قرار دادن کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان است. وی افزود: از ابتدای سال جاری طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان توسط بیمه سلامت اجرا شده و خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه شده به این کودکان در تمام مراکز دولتی رایگان است. مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: طرح رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیأت دولت تصویب و پایان سال گذشته به بیمه‌های پایه ابلاغ شد. تحویلیان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه خدمات سرپایی و بستری برای این کودکان را در مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت می‌کند

دیگر خبرها

  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • حساسیت فصلی کودکان
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت