Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@10:51:23 GMT

آیات قرآن را روی لوح سفید قلب کودکان بنویسیم

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۳۲۲۵

آیات قرآن را روی لوح سفید قلب کودکان بنویسیم

نماینده پاکستان در سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت که چه خوب است، آیات قرآن را روی قلب کودکانمان که مانند لوح سفید هستند ،بنویسیم تا زندگی آنها تا آخر عمر قرآنی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «لبیق ساجد بخاری»،نماینده کشور پاکستان در سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان،شرکت در مسابقات قرآن ایران را یکی از بهترین تجربه های زندگی اش دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخاری در پاسخ به این پرسش که این مسابقات را چگونه ارزیابی می کند، گفت: «سطح مسابقات بسیار عالی است.شرکت در این مسابقات یکی از بهترین تجربه های من تا کنون بوده است و قبل از این چنین اتفاقی در زندگی ام نیفتاده بود.»

نماینده کشور پاکستان که در رشته حفظ آقایان در سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم شرکت کرده است درباره تاثیر قرآن بر روی زندگی شخصی اش گفت: «همواره برکات قرآن را به صورت ظاهری و باطنی در زندگی ام احساس کرده ام.»

وی افزود: «کتاب آسمانی قرآن به همه افرادی که قدم در راه یادگیری و فهم آن بگذارند از همه جهت به ویژه از لحاظ روحی کمک می کند.»

بخاری تصریح کرد که انس و نزدیکی با قرآن همچنین می تواند برکات مادی هم برای افراد به همراه داشته باشد.

متسابق پاکستانی شرکت کننده در مسابقات سال جاری قرآن کریم در ایران همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه برگزاری چنین برنامه هایی چه تاثیری می تواند در وحدت مسلمانان داشته باشد،گفت:«اختلاف یک مسئله طبیعی است و نمی توان از آن اجتناب کرد اما کتاب آسمانی قرآن چیزی است که هیچ یک از مسلمانان در آن اختلاف ندارند زیرا سخن خداوند است،بنابراین چیزی که مسلمانان هیچگونه اختلافی در آن ندارند می تواند در متحد کردن آنها علیه دشمنان بسیار موثر باشد.»

«لبیق ساجد بخاری» که اکنون 24 سال سن دارد، حفظ قرآن را از سن 11 سالگی آغاز کرده و ظرف یک سال حافظ قرآن شده است.

او که خود حفظ قرآن را در سن بسیار کم آغاز کرده است در پاسخ به این پرسش که آشنا کردن کودکان با قرآن و نزدیک شدن به این کتاب آسمانی در کودکی چرا و تا چه اندازه دارای اهمیت است،گفت: «بچه ها مانند لوح سفید هستند و روی لوح سفید هر چیزی که بنویسی تا آخر می ماند،پس چه خوب است که آیات قرآن را روی قلب کودکانمان که مانند لوح سفید هستند ،بنویسیم تا زندگی آنها تا آخر عمر قرآنی باشد و با آموزه های قرآنی زندگی کنند.»

بخاری پیش از این در مسابقات بین المللی قرآن در کشور لیبی شرکت کرده و رتبه پنجم را کسب کرده است.

او می گوید که بارها هم در مسابقات داخلی قرآن در پاکستان شرکت کرده و رتبه اول در رشته قرائت را نیز به دست آورده است.

سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جهوری اسلامی ایران از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ماه در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می شود. گفتنی است که در این رویداد بزرگ قرآنی ، از مجموع ۶۳۷ شرکت کننده از ۶۲ کشور جهان جهت حضور در مرحله نهایی برگزیده شدند.۶۷ نفر از برجسته ترین اساتید قرآن شامل ۴۵ داور ایرانی و ۲۲ داور خارجی از ۱۴ کشور جهان به عهده دارند.

در مجموع ۳۲۹ تن از اهالی قرآن کریم از ۶۷ کشور جهان شامل متسابقین ، داوران و مهمانان ویژه از جمله وزرای اوقاف و شئون دینی ، شخصیت های دینی و مذهبی ، مسئولان مسابقات بین المللی و جمعی از اساتید و مترجمان قرآن و فعالان قرآنی جهت حضور در این رویداد بین المللی دعوت شده اند.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سپاه پاسداران سیل سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم خبرگزاری شبستان مسابقات قرآن سپاه خبرگزاری شبستان قرآن کریم سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم زندگی قرآنی مسابقات بین المللی قران کریم پاکستان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۳۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، تیمی متشکل از معلمان و دانش‌آموزان ایرانی از مدارس شهرهای تهران، مشهد، کرمان و اصفهان در بزرگترین رویداد بین‌المللی ایده و فناوری کشور ترکیه با عنوان «یک ایده یک جهان» موفق به کسب ۵ مدال طلا در رشته‌های مختلف شدند.

حسن دیدبان وابسته فرهنگی کشورمان در استانبول با حضور در این روادید بین‌المللی با نخبگان افتخار آفرین ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان و انجمن مخترعین ترکیه میزبان این دوره از مسابقات بود. این رویداد جهانی که در حمایت از ایده، استارتاپ‌ها و مخترعین جهان در کشور ترکیه در شهر استانبول برگزار شد میزبان تیم‌هایی از ۲۴ کشور دنیا از جمله ایران، کانادا، چین، تایوان، آمریکا، مالزی، اندونزی و امارات متحده عربی به صورت حضوری و غیرحضوری در ۱۰ زیرگروه مختلف از جمله پزشکی، کشاورزی بود.

در این دوره از مسابقات که در استانبول برگزار شد، بیش از ۲۷۳ ایده و طرح نوآورانه مختلف با هم به رقابت پرداختند. بخش جوایز ویژه این مسابقات، به ۵ طرح برتر تقدیم شد که ۲ جایزه ویژه آن، سهم تیم‌های ایرانی شد.

این رویداد مهم فرصتی بزرگ برای مخترعان و نوآوران جوان است تا دستاوردهای خود را به مجامع علمی و سازمان‌های علمی-تحقیقاتی در سطح بین‌المللی معرفی کنند و با کسب اطلاعات از فناوری های روز دنیا خود را برای ورود به بازارهای جهانی آماده سازند.

دیگر خبرها

  • احزاب ویژگی‌های حزب‌الله را از آیات و روایات استخراج و به‌ کار بندند
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • خفاش شگفت‌انگیز 6 گِرمی که زیر «برگ» زندگی می‌کند(+عکس)
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • تلاوت آیات سوره بقره از سوی گروه تواشیح بین المللی تسنیم