Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-08@16:38:27 GMT

شرط آقامحمدی برای رای مجمع به لوایح FATF

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۳۴۱۲

شرط آقامحمدی برای رای مجمع به لوایح FATF

به گزارش جهان نيوز، علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نخستین برنامه «چهل ۵۷» از شبکه شما، در پاسخ به این سوال که فضای مجلس در حال حاضر نسبت به سال‌های اول انقلاب چقدر فرق کرده است، اظهار داشت: در آن سال‌ها تمام وقت کار می‌کردیم و سیر تا پیاز کار را انجام می‌دادیم و بده و بستان هم با کسی نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در بخش دیگری از این برنامه با نقد رویکرد رسانه ملی گفت: من اگر الان در صدا و سیما بودم، جوان‌ها را بیشتر وارد تشکیلات می‌کردم تا کار را اداره کنند. رسانه یک هویتی را شکل می‌دهد، لذا مردم باید با آن انس پیدا کنند و این نیازمند، حضور جوان‌هاست.

آقامحمدی خاطرنشان کرد: روزی که باشگاه خبرنگاران جوان یا شبکه خبر را راه انداختیم، با همین نگاه بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از این برنامه درباره تدوین ساختارهای کلان مبارزه با فساد در مجمع گفت: مجمع، سیاستگذار است و باید بر اجرای سیاست‌ها نظارت کند که این اختیار از سوی رهبر انقلاب به هیأت عالی نظارت مجمع واگذار شده و تازه در شروع کار هستیم.

وی در ادامه درباره برجام و نقاط مثبت و منفی آن عنوان کرد: برجام نقاط مثبت زیاد داشته، اما از جهت تعهداتی که از طرف مقابل گرفته ضعف‌های زیادی داشته است؛ به هر حال آن آثاری که انتظار می‌رفت از آن محقق نشد.

آقامحمدی درباره اینکه آیا برجام تصمیم نظام بوده یا دولت، گفت: این قبیل تصمیمات اینطور است که دولت به آن جهت می‌دهد و اگر خلاف آشکاری باشد، نظام جلوی آن را می‌گیرد؛ اگر نظام با چنین چیزی موافقت می‌کند، در واقع مخالفت نمی‌کند و نمی‌خواهد اراده دولت را متوقف کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در خصوص دو لایحه پالرمو و CFT و فشارهای بیرونی برای تصویب اظهار داشت: هرکسی می‌تواند اظهار نظر کند و جمع اعضای مجمع نیز از ارکان بالای نظام هستند که می‌توانند تشخیص دهند که در هنگام مصلحت، امر مغایر شرع یا قانون اساسی تصویب شود.

وی گفت: درباره اصلاح قوانین داخلی در خصوص مبارزه با پولشویی، قبلاً کارها انجام شده و مجمع هم همراه بوده، اما این دو کنوانسیون از کنوانسیون‌های جهانی هستند و بعضاً اقدام بین‌المللی هم همراه آنها می‌تواند باشد، لذا اگر یک سیستم بیرونی داشته باشیم که با شما خوب نیست و بعضاً توافق با شما را هم بهم می‌زند، در چنین فضای توحشی، خیلی باید فکر شود که آیا چیزی را بپذیریم یا نه.

آقامحمدی تصریح کرد: مجمع، تا یقین حاصل نکند که برای مصلحت بزرگ‌تر این مفسده را بپذیرد، قطعاً قانع نخواهد شد. بحث‌های داخل مجمع نیز کاملاً کارشناسی است و هنوز ۹ نفر برای اظهارنظر زمان دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نظر خودش نسبت به این لوایح گفت: من شخصاً جز منتقدین این لوایح بوده‌ام و در کمیسیون اقتصادی مجمع آثار منفی آن را بررسی کرده‌ایم، اما این به معنی مطلق کار نیست و باید در صحن مجمع بحث کنیم.
آقامحمدی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مجمع، آدم‌هایی که به راحتی این لوایح را رد کنند و یا به راحتی تأیید کنند، نداریم و باید بحث‌های کارشناسی انجام شود.

منبع:مهر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۳۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکاندار هیئت اسکی اصفهان مشخص شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع انتخاباتی رئیس هیأت اسکی استان اصفهان ظهر دوشنبه با حضور عباس نظریان رئیس فدراسیون، جواد محمدی مدیرکل ورزش و جوانان و دیگر اعضای مجمع در تالار اجتماعات سرای ورزشکاران برگزار شد که در نهایت محمود یسلیانی ریاست هیئت را به دست گرفت.

در این مجمع وجیهه مطهری و محمود یسلیانی ثبت‌نام کرده بودند که وجیهه مطهری انصراف خود را اعلام کرد.

محمود یسلیانی پس از رأی گیری از ۱۵ رأی مأخوذه ۱۳ رأی کسب و برای چهارسال آینده به عنوان رئیس هیئت اسکی انتخاب شد.

همچنین وجیهه مطهری به عنوان نایب رئیس هیأت، عبدالرضا اسفنانی به عنوان خزانه دار و فرشته جلالی، عبدالرضا سپیانی و علیرضا بهزادیان فر به عنوان عضو هیئت رئیسه انتخاب شدند.

جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در این مجمع، اظهار کرد: در چند سال اخیر رشته اسکی در سطح کشور و استان شاهد اتفاقات خوبی بود. با همکاری فدراسیون و هیئت استان اصفهان، با دریافت گواهی بین‌المللی، پیست اسکی فریدون‌شهر بین‌المللی شد. شرایط خدماتی و امکانات پیست فریدون‌شهر، بهبود چشم‌گیری داشته و امیدواریم که این روند رو به رشد ادامه دار باشد.

وی افزود: روند توسعه و رشد اسکی استان با همدلی و هم‌افزایی ادامه خواهد داشت. باید در کنار توسعه اسکی روی برف، توسعه همه رشته‌های زیرمجموعه این هیئت به ویژه اسکی روی چمن را هم در دستور کار قرار دهیم. امسال اسکی روی یخ در بخش دختران اولین مقام بین‌المللی ورزش کشور را به دست آوردند. روزهای درخشانی در انتظار این رشته است.

کد خبر 6098221

دیگر خبرها

  • پیشنهاد اسرائیل به آمریکا برای قطع بودجه سازمان ملل
  • نوزدهمین مجمع‌عمومی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور برگزار می‌شود
  • انتخاب اعضای سومین دوره هیات مدیره صنف تماشاخانه‌های ایران
  • انتخاب اعضای سومین دوره هیات‌مدیره صنف تماشاخانه‌های ایران
  • اخطار فدراسیون جهانی به ژیمناستیک ایران/ انتخابات قطعا برگزار شود
  • خیرین مدرسه‌ساز بزرگ‌منش و اثرگذار هستند
  • سکاندار هیئت اسکی اصفهان مشخص شد
  • یسلیانی، سکان‌دار هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی اصفهان شد
  • کشتی همدان سروسامان می‌گیرد
  • رمان «تو خواب میکاییل هستی» رونمایی می‌شود