Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:11:38 GMT

سپاه همزاد و همراه انقلاب و از بطن مردم است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۳۵۷۹

سپاه همزاد و همراه انقلاب و از بطن مردم است

گنبدکاووس - ایرنا - ائمه جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس بامجکوم کردن اقدام رییس جمهوری آمریکا در قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی، خاطرنشان کردند: سپاه همزاد و همراه انقلاب و از بطن مردم است.

در این بیانیه که نسخه ای از آن روز شنبه در اختیار خبرنگار ایرنا قرار گرفت، آخوند عبدالباسط نوریزاد و آخوند عبدالکریم جاور، با استناد به سخن امام راحل مبنی بر اینگه 'اگر سپاه نبود کشور هم نبود'، این اقدام دولت آمریکا را اقدامی غیرقانونی و غیر دیپلماتیک و نیز کودکانه و از روی عجر و نا امیدی دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه بیانیه ائمه جمعه اهل سنت گنبدکاووس آمده که 'سپاه براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی یکی از نیروهای رسمی و قانونی کشور است و هیچ کشوری حق ندارد و نمی تواند نیروی نظامی کشور ثالث را گروه تروریستی بنامد و این اقدام آمریکا در عرف بین المللی نیز محلی از اعراب ندارد'.
امامان جمعه اهل سنت گنبدکاووس همچنین گفته اند که سپاه همزاد و همراه انقلاب اسلامی بوده و تا ابد خواهد بود زیرا سپاه یکی از دو بال قدرتمند اوج گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول 40 سال گذشته بوده و دقیقا نیرویی تروریست ستیز است.
ائمه جمعه اهل سنت گنبدکاووس در ادامه بیانیه خود با یادآوری اقدامات سپاه در سوریه و عراق علیه گروهک داعش به آمریکا، آورده اند 'دولت آمریکا به همین زودی فراموش کرده که اگر سپاه نبود هنوز هم در سوریه و عراق می بایست شاهد اقدامات سبعانه گروهک های تروریستی مثل داعش می بودیم و این همکاری نظامی و راهبردی سپاه بود تا بساط این گروهک های ضد اسلامی و ضد انسانی برچیده شود'.
آخوند نوریزاد و آخوند جاور همچنین به اقدامات سپاه در جریان سیل گنبدکاووس، گمیشان و آق قلا، لرستان و خوزستان اشاره کرده و گفته اند که این اقدامات نشان داد که سپاه نیرویی مردمی و برخاسته از بطن مردم است.
همچنین در پایان بیانیه آمده است که 'ما ائمه جمعه اهل سنت گنبدکاووس به نیابت از سوی مردم مسلمان، متدین و انقلابی ترکمن صحرا و گنبدکاووس، این اقدام آمریکا را تقبیح نموده و همیشه و درهمه حال همراه و همگام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم؛ همه ما پاسداریم'.
بیش از نیمی از جمعیت 350 هزار نفر شهرستان مرزی گنبدکاووس و درشرق استان گلستان را ترکمن ها که اهل سنت هستند، تشکیل می دهند.
/3039/1860

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ائمه جمعه اهل سنت بيانيه دفاع از سپاه گنبدكاووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۳۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی ظهر شنبه در دیدار با جمعی از کارکنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در محل سپاه استان، گفت: عنایت خداوند متعال و فکر و اندیشه بلند امام راحل سبب تشکیل و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

وی اظهار کرد: تشکیل نهاد نمایندگی در سپاه خردمندانه و هوشیارانه بو د و فلسفه وجودی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، ساخت یک سپاه معنوی با روحیه جهادی و انقلابی است. نماینده ولی فقیه در استان زنجان، گفت: سپاه مولود انقلاب و بسیج مولود سپاه است و این نهاد به دلیل عملکرد فکری و بصیرتی، نزدیک‌ترین نهادها به نظرات مقام معظم رهبری است.

خاتمی، به اقتدار و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان، موجب عزت و سربلندی می‌شود اما عقب نشینی در برابر آنان مایه ننگ و ذلت است.

وی افزود: سپاه یک نهاد انقلابی همه جانبه برای حراست و حفاظت از دستاوردهای انقلاب است و پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند چرا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی مقدس است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، با بیان اینکه امروز بالاترین سطح اقتدار و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در کنار سایر نیروهای مسلح شاهد هستیم، تصریح کرد: سپاه در دوران دفاع مقدس و پس از آن خوش درخشیده و تمامی این فعالیت‌ها و خدمات رسانی می‌بایست برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.

کد خبر 6089860

دیگر خبرها

  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی، توسعه لرستان را به همراه دارد
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل