Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-26@04:15:57 GMT

قطع جریان خطوط انتقال نفت از رودخانه کارون

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۳۶۵۲

قطع جریان خطوط انتقال نفت از رودخانه کارون

به گفته مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، برای ماشین‌آلات سنگین ۳ شیفت کاری برقرار شده است و حدود ۷۰۰ نفر به ستاد بحران در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب فعالیت می کنند.به گزارش «انرژی امروز»، احمد محمدی در نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران که با حضور وزیر نفت برگزار شد، با ارائه گزارشی از اقدام‌های انجام‌شده در دوران مواجهه استان خوزستان با سیل، گفت: بخشی از وظیفه ذاتی شرکت‌های مستقر در جنوب تولید نفت است و بخشی نیز خدمات‌رسانی به فرآیند تولید و بخشی برقراری جریان سوخت و بخشی نیز جریان جاده‌ای ریلی را تامین می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

 

محمدی با اشاره به اینکه در مدت سیل افزون بر وظیفه یادشده، در حوزه مسئولیت اجتماعی به‌ویژه به استان خوزستان کمک شایانی شد، افزود: در همان روزهای نخست که موضوع سیل مطرح شد، همه شرکت‌های حاضر تمام قد حضور یافته و پابه پای مسئولان ستاد بحران حضور داشتند.

 

به گفته او، متناسب با شرایطی که به‌ویژه اقلیم خوزستان داشت اگر همکاری میان دستگاه‌های مختلف نبود شاید به سمتی می‌رفتیم که امکان گذر از سیل وجود نداشت، همه تلاش کردند و هدف همگان این بود که آسیب جانی به وجود نیاید.

 

محمدی گفت: با توجه به شرایطی که به وجود آمد، ابتدا شرکت‌ها در پهنه گستره سیل توسط فرماندهی ستاد بحران استان تقسیم شدند، پس از گذشت چند روز از سیل، ما پیشنهاد دادیم که شرکت‌ها ناحیه‌بندی و معین شهرستان‌های سیل زده شوند تا مدیریت منابع و مدیریت کار داشته باشیم؛ در کنار آن یک فرماندهی میدان‌ برای حفاظت و حراست از تاسیسات خود ایجاد کردیم.

 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب همچنین از قطع جریان خطوط انتقال نفت و فرآورده عبوری از رودخانه کارون در جریان سیلاب اخیر خبر داد.

 

نکته مهم در توضیحات وی، ارائه این گزارش بود که اعلام کرد: یکی از موارد نگرانی ما پلی بود که از روی رودخانه کارون می‌گذشت که حدود ۲۰ خط انواع سیالات و سازه‌های مختلف از گاز ترش، مایعات گازی و ... را شامل می‌شد، با توجه به گزارش‌های دریافتی، گروهی شبانه روزی در دو سمت این پل مستقر شدند.

 

محمدی گفت: در رامشیر برای خط انتقال و صادرات نیز تیم شبانه‌روزی مستقر شد؛ برای نخستین بار با هماهنگی نظارت بر تولید شرکت ملی نفت، عملیات انتقال نفت و مایعات گازی و گاز سیال از پل کریدوررا که از رودخانه کارون می‌گذشت به دلیل بالا آمد آب تا هفت سانتیمتری عرشه پل، متوقف کردیم؛ خطوط را  تخلیه و پر از آب کردیم تا اگر خدای ناکرده شرایط اضطرار پیش آمد و دچار آب گرفتگی شدند یک فاجعه زیست محیطی رخ ندهد.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۴۰۰ هزار بشکه نفت آسماری از شرق به غرب در این خط‌ لوله جریان داشت، ادامه داد: با این اقدام  بخشی از نفت جبرانی از دیگر شرکت‌ها تامین و بخشی هم کاهش تولید ایجاد شد تا شرایط بحران را مدیریت کنیم و خسارت زیست محیطی ایجاد نشود.

 

به گفته مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ناوگان این شرکت تا این لحظه در تامین بالغ بر ۳۸۰ ماشین‌آلات مختلف سنگین، نیمه سنگین و سبک کمک کرده است و اظهارنظر استانداری و ستاد بحران حاکی از رضایت‌مندی از مجموعه نفت است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رضایی، صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با توجه به بارندگی‌های شدید امروز در این شهر گفت: احتمال بروز سیل و آب گرفتگی معابر در رفسنجان وجود دارد.

وی با بیان اینکه ستاد بحران شهرستان آمادگی لازم مقابله با این پدیده را دارد افزود: به مردم هشدارمی دهیم که از تردد غیرضروری در خیابان‌ها و معابر جلوگیری کنند و در زمان بارندگی موارد اضطراری را به شهرداری و ستاد بحران اعلام نمایند.

کد خبر 6087465

دیگر خبرها

  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت+عکس
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در رفسنجان
  • کشف بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت!
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق
  • ۳ هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه