Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@16:12:53 GMT

نیروهای واکنش سریع ایران در بحران + تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۳۷۳۸

نیروهای واکنش سریع ایران در بحران + تصاویر

کمتر از یک روز پس از وقوع سیل سهمگین در پلدختر، نیروهای جهادی در این شهر، ستاد تشکیل داده‌اند و به کمک به مردم پرداخته‌اند. ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

خبرگزاری تسنیم؛‌ گروه اقتصادی؛‌ کارگروه بررسیهای ویژه 

قرارگاه جهادی امام رضا، نام مرکزی است که حدود نیمی از 3000 نیروی جهادی «بیل‌به دست» در شهر پلدختر را سازماندهی کرده و به میدان فرستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قرارگاه، با پشتیبانی بنیاد کرامت آستان قدس در روز 14 فروردین، یک روز پس از سیل و بلافاصله پس از بازگشایی جاده‌های مواصلاتی پلدختر شکل گرفت.

مهدی بابک، مسئول این قرارگاه به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: 14 فروردین راه اینجا باز شد؛ حاج حسین یکتا قرارگاه امام رضاییها را با همت بنیاد کرامت شکل داد و 30 تا 40 نفر به‌عنوان پیش‌قراول به پلدختر آمدیم و در سپاه پلدختر مستقر شدیم. خیابانها و کوچه‌ها مسدود بود و خانه‌ها انباشته از گل و لای و رسوبات. شهر را بلوک‌بندی کردیم؛ قرار شد نیروهای مردمی داخل پلدختر متمرکز شوند و از یک گوشه شهر شروع کردند، از تمیزی خیابانها و کوچه‌ها و منازل تا شستن فرش و وسایل دیگر مردم انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مشاهدات عینی خبرنگار تسنیم از رضایت و امتنان بی‌نظیر مردم پلدختر از نیروهای جهادی حکایت دارد. در کوچه و خیابان، و پشت خودروها چندین پلاکار نصب شده که مراتب تشکر مردم از نیروهای جهادی را منعکس کرده است.

به این ترتیب، یکی از کارآمدترین و سریعترین نهادهایی که در بحرانها به داد مردم می‌رسد، در جمهوری اسلامی شکل گرفته است. نیروهای مردمی جهادی را می‌توان یکی از نهادسازیهای افتخارآفرین انقلاب اسلامی قلمداد کرد.

انتهای پیام/

R1371/P/S7,77/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۳۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت نیروهای متخصص جهادی از نیاز مهم سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: یکی از مهم‌ترین نیازهای استان تربیت نیروهای متفکر، خلاق و جهادی است‌ که وظیفه تربیت این نیروها مستقیما بر عهده آموزش و پرورش است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی در حاشیه بازدید از دانشگاه فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی باید به دانشگاه فرهنگیان در جهت پیشبرد اهداف آموزشی استان کمک کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان، افزود: یکی از مهم‌ترین علل شکست در واحدهای تولیدی نداشتن پشتوانه علمی برای طرح‌ها است، لذا ارتباط بین صنعت و دانشگاه باید تقویت شود. در دانشگاه‌ها شاهد مجموعه‌ای عظیم از نیروهای متفکر و خلاق هستیم و باید از توان این دانشجویان استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: در دوران جنگ تحمیلی بدون هیچ امکاناتی بر دشمن با سلاح ایمان و تلاش جهادی پیروز شدیم. زمان مانند طلا با ارزش است لذا باید از این فرصت در جهت کسب علم و آموزش دانش آموزان و دانشجویان استفاده کنیم.

کرمی خاطرنشان کرد: باید هسته‌های علمی با یکدیگر به رقابت بپردازند، چرا که این رقابت موجب ایجاد تحرک فکری و در نهایت ‌خروج ایده‌های نو می‌شود. اگر کارها بر پایه دانش پیش برود هیچ مشکلی نخواهیم داشت، همچنین دستگاه‌های اجرایی نیز باید با هم افزایی از فضا و ظرفیت علمی دانشگاه‌ها استفاده کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: باید به جای استفاده از مهندسی معکوس به دنبال پیاده‌سازی فناوری‌های الهی باشیم، چرا که قرآن به عنوان کلام الهی سرشار از علوم و فناوری‌های گوناگون است که باید با فراگیری دانش به نحو مطلوب از این علوم نهفته در این کتاب مقدس استفاده کنیم. همه عالم در ید قدرت الهی است و نتیجه تلاش ما با توکل بر خداوند موجب تحول می‌شود.

کرمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان ما ظرفیت خوبی در حوزه نیروی انسانی دارد که این جوانان سرشار از انرژی و خلاقیت هستند، اما باید از این انرژی و نیروی جوانی در جهت صحیح بهره ببریم. با هم افزایی و ما شدن همه کارها پیشرفت خواهد کرد، اما اگر دچار تک‌روی شدیم، قطعاً محکوم به شکست هستیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: موفقیت در کارها در گرو اتکا بر خداوند متعال است، چرا که او شاهد و ناظر بر همه اعمال ماست، بنابراین این فرصت‌ها را قدر بدانید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تربیت نیروهای متخصص جهادی از نیاز مهم سیستان و بلوچستان
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • بازارهای نوظهور جهان با سریع‌ترین رشد در دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹
  • تا پای جان برای دختر ایران