Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@02:03:56 GMT

متخلف قطع درختان بلوط زريوار مريوان شناسايي شد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۳۹۲۷

متخلف قطع درختان بلوط زريوار مريوان شناسايي شد

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - رئيس منابع طبيعي و آبخيزداري مريوان گفت: عامل قطع درختان بلوط اطراف آرامگاه درويش درياچه زريوار شناسايي شد.

شاهرخ محمودي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در ادامه گشت زني هاي نيروهاي اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان و گزارش همياران طبيعت، در اطراف قبر درويش در محدوده درياچه زريوار تنه هاي بريده شده درختان مشاهده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: بعد از بررسي محل و جمع آوري مستندات، بيش از 100 اصله درخت بلوط قطع شده بود و تنه هاي بريده شده به اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مريوان حمل و انتقال داده شد.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مريوان گفن: جستجو براي پيدا کردن متخلف آغاز شد و کمتر از 24 ساعت عامل قطع اين درختان شناسايي شد که به محض تکميل پرونده به مراجع قضايي معرفي مي شود.
وي تاکيد کرد: محاسبه مجازات متخلفان بر اساس نُرم جديد خواهد بود و با آنها با قاطعيت برخورد مي شود.
محمودي اضافه کرد: با توجه به اينکه منابع طبيعي سرمايه ملي بوده و به صورت يکسان متعلق به تمام مردم است، از مردم فهيم مريوان تقاضا مي شود اجازه سوء استفاده از اين منابع طبيعي را به افراد سودجو ندهند و تخلفات صورت گرفته در حوزه منابع طبيعي را به سامانه رايگان 1504 اعلام نمايند.
شهرستان مريوان با 153 هزار نفر جمعيت در فاصله 120 کيلومتري سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354 / 3034
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۳۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کامیاران با اعلام این مطلب گفت: یکی از آفات و امراضی که حیات جنگل‌های استان کردستان را به مخاطره انداخته، آفت جوانه خوار بلوط است که هر ساله در اوایل فروردین طغیان می‌کند.
وی افزود: عملیات مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط به ۲ روش انجام می‌شود که در روش اول به صورت محلول پاشی با استفاده از محلول BT که با درختان جنگلی سازگار است، انجام می‌شود.
کرم جوانه خوار، آفتی است که هر سال از اواخر اسفند ماه و شروع فصل بهار با تغذیه از جوانه‌ی درختان بلوط شروع به فعالیت می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در فلارد
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان