Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها آب دریاچه ارومیه به لطف بارش‌های اخیر افزایش یافته و این امید را دوباره در مردم زنده کرده است که شاید بتوانند موج‌های سهمگین آن را مشاهده کنند. ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزاش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، با شروع سال 98 بارش‌های زیادی در کشور رخ داد که سبب خوشحالی تمامی مردم شد و آذربایجان غربی نیز در این میان بی نصیب نماند و شهروندان این استان به سبب ورود آب زیاد به دریاچه این شهر بیشترین استفاده را از این نعمت بزرگ الهی را بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایام تعطیلات نوروز 98، گردشگرانی که از سایر استان‌ها به آذربایجان غربی وارد می‌شدند در کنار دریاچه ارومیه توقف می‌کردند و حتی ساعت‌ها در کنار خانواده لحظات خوبی را در کنار دریای دوباره جان گرفته ارومیه می‌گذراندند.

اما مهم‌ترین مسئله که در زمان حضور گردشگران در کنار دریاچه ارومیه به چشم می‌زد نبود امکانات تفریحی در کنار آن بود و کسانی ساعت‌ها به چهره تازه جان گرفته دریاچه نگاه می‌کردند حتی به یک بطری آب معدنی کوچک دسترسی نداشتند چراکه مسئولان مربوطه در حوزه گردشگری استان کوچک‌ترین اهمیتی به رفاه گردشگر نمی‌دهند و این مهم سبب رکود در حوزه گردشگری استان می‌شود.

394 میلیارد تومان از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی هزینه شدافزایش 72 درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیهساحل دریاچه ارومیه از زباله‌ پاک‌سازی شد + فیلم

دریاچه ارومیه در گذشته وقتی پر از آب بود نیز از لحاظ گردشگری هیچ امکانات رفاهی نداشت و تا به امروز نیز تغییری نکرده است و با این شرایط امیدی نیز وجود ندارد که مسولان استانی به فکر احیای صنعت گردشگری در این حوزه باشند.

افزایش آب دریاچه ارومیه آرتیمیا را از نمک جدا کرد

رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به افزایش آب این دریاچه اظهار داشت: طبق آخرین اندازه گیری‌های صورت گرفته، آب این دریاچه هزار و 271 متر شده است.

فرهاد سرخوش گفت: کشتی آرتمیا که از سال 1391 به دلیل پایین رفتن سطح آب دریاچه ارمیه نمک گیر شده بود، به سبب افزایش تراز دریاچه به زودی خود را در میان موج ها دریاچه ارومیه می بیند.

وی افزود: ارتفاع این دریاچه در مقایسه با سال گذشته با افزایش 59 سانتی متر آب آن مواجه شده و وسعت این دریاچه نسبت به زمان مشابه سال گذشته 580 کیلومترمربع افزایش داشته است.

رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی بیان کرد: اکنون 3 میلیارد و 440 میلیون مترمکعب آب در این دریاچه وجود دارد و حجم آن تا پایان اردیبهشت سال جاری به حدود 3 میلیارد و 770 مترمکعب می رسد.

آیا آرتیمیا برای کمک به صنعت گردشگری ارومیه دل به موج می زند؟

با سابقه‌ای که از مدیران استانی آذربایجان غربی در صنعت گردشگری دیده شده انتظار چندانی نمی‌رود که آن‌ها برنامه‌ای برای استفاده از آرتیمیا و سایر فرصت‌های گردشگری در این حوزه استفاده بکنند یا نه.

چراکه قبلاً کشتی سهند را که تاریخچه این دریا بود و بدنه زنگ زده آن حرف‌ها از روزهایی می‌گفت که آب این دریاچه زیاد بود و مردم روستاهای آق گنبد و سرای و گمچی برای سفر به ارومیه باید روزها منتظر یک کشتی بودند و در سخت ترین شرایط به این شهر سفر می‌کردند، رحم نکردند و جان زخمی این کشتی را به تیغ اره‌های آن دادند تا از لحاظ گردشگری ضربه‌ای مهلک به جسم بی جان دریاچه ارومیه وارد کردند.

زباله مهمان ناخوانده دریاچه ارومیه شده است

این روزها بیشتر از آب دریاچه ارومیه زباله‌هایی که توسط مردم ارومیه و گردشگران ریخته شده است بیشتر به چشم می‌خورد و زیبایی این دریاچه را از بین می‌برد.

چندی پیش مدیران شهردار ارومیه در حرکتی نمادین به همراه تشکل خبرنگاران حافظ محیط زیست و جمعی دیگر از فعالان زیست محیطی و کارکنان سازمان پسماند شهرداری ارومیه اقدام به جمع کردن زباله در قسمت کوچکی از حاشیه ساحل این پاک‌سازی کردند تا این پیام را به مردم برسانند که زباله سبب از بین رفتن صنعت گردشگری با محوریت دریاچه ارومیه می‌شود.

گزارش از یوسف عباسی

انتهای پیام/ن

R41361/P/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۵۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان‌غربی از کشف ۳۰ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه توسط مرزبانان هنگ مرزی ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سردار محمد احمدی، امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرزبانان هنگ مرزی ارومیه طی ایست بازرسی در محور مرزی سرو به ارومیه، به یک دستگاه خودرو مشکوک و سریعاً آن را متوقف کردند.

وی افزود: مرزبانان در بازرسی از خودروی توقیفی موفق به کشف ۳۰ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه که در بخش مختلف خودرو جاسازی شده بود، شدند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه راننده خودرو از محل متواری شد، گفت: تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری متهم و سایر متهمان این پرونده در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 749600

دیگر خبرها

  • وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه