Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@22:14:45 GMT

ساخت و ساز بدون شناسه در لواسان همچنان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۵۵۰۷

عملیات عمرانی در برخی نقاط از جمله منطقه ویلایی نشین «سید پیاز» لواسان درحالی جریان دارد که تابلو شناسه مقابل ساختمان در حال ساخت آن مشاهده نمی شود.
خبرنگار ایرنا مشاهده کرد در برخی نقاط لواسان تعدادی از ساختمان های درحال ساخت و نیمه کاره همچنان وجود دارند و عکس های این ساختمان ها نیز موجود است.

٭٭ساخت و ساز بدون شناسه کی ممنوع شد؟
«محسن شریعتی» رئیس حوزه قضایی لواسانات حدود 2 ماه پیش با هدف مقابله با ساخت و سازهای بی رویه و بعضاً غیرمجازی که از زمین خواری به کوه خواری هم رسیده اند دستور نصب تابلو مخصوص شناسنامه ساختمان را صادر و هرگونه ساخت و ساز بدون نصب تابلو را ممنوع اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در نامه ای ماموران انتظامی بخش لواسانات را مکلف کرد در صورت نصب نشدن تابلو مذکور یا ساخت طبقه اضافه بر مندرجات پروانه که در تابلو قید شده است ساخت و ساز را متوقف کنند.
در متن دستورالعمل شریعتی آمده بود: نظر به اینکه اخیراً ساخت و ساز‌های غیرمجاز زیادی در لواسانات صورت گرفته به منظور پیشگیری از جرم و جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز و حفظ حقوق بیت المال هرگونه ساخت و ساز در هر نقطه از لواسانات اعم از محدوده شهر‌ها، حریم شهر، روستا‌ها و اراضی کشاورزی بدون نصب تابلو مخصوص شناسنامه ساختمان که شامل شماره پروانه ساخت، مرجع صدور پروانه، تعداد طبقات و مهندس ناظر و غیره می‌شود، ممنوع است.
رئیس حوزه قضایی لواسانات در بخش دیگری از ابلاغیه نیز تاکید کرد: در صورت مشاهده ساخت و ساز بدون نصب این تابلو حتی در مرحله خاکبرداری یا ساخت و ساز طبقات اضافه بر پروانه که در تابلو مذکور قید شده، نسبت به توقف این ساخت و ساز‌ها اقدام و نتیجه برای اقدامات قانونی به این حوزه قضایی اعلام شود.
وی ادامه داد: در صورت گزارش مردمی یا گزارش مراجع قانونی از قبیل شهرداری، جهاد کشاورزی و بخشداری در این خصوص نیز نسبت به اجرای دستور مذکور اقدام شود.
این مقام مسئول متذکر شد: با توجه به اینکه احتمال نصب تابلو‌های صوری یا درج مشخصات خلاف مندرجات پروانه توسط متخلفان وجود دارد مراجع صدور پروانه در این خصوص نظارت کنند و به محض مشاهده، مراتب را گزارش دهند.

٭٭اگر اجرا نشود، پیگیری می کنیم
خبرنگار ایرنا اواخر هفته گذشته پس از مشاهده برخی ساختمان های در حال ساخت بدون تابلو در لواسان با رئیس حوزه قضائی لواسانات تماس گرفت که وی در پاسخ گفت: اگر مشاهده شود ساخت و سازی بدون توجه به بخشنامه (نصب نشدن تابلو شناسه) انجام شود و عملیات عمرانی در این وضعیت توسط ماموران کلانتری متوقف نشده باشد، به طور قطع برخورد خواهیم کرد.
شریعتی افزود: شهروندان در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب تخلف را به دفتر اینجانب گزارش دهند تا پس از بازدید و بررسی دقیق، مساله پیگیری و اقدامات لازم انجام شود.
این مصاحبه خبرنگار ایرنا با رئیس حوزه قضایی لواسانات روز چهارشنبه هفته گذشته انجام شد و روز جمعه (دیروز) نیز حجت الاسلام سید سعید لواسانی امام جمعه لواسانات در جریان خطبه های نماز عبادی - سیاسی جمعه در این باره گفت: آقای شریعتی (رئیس حوزه قضایی) تذکر دادند که بین مردم اعلام کنم اگر مشاهده کردند ساخت و سازی بدون تابلو شناسه در حال انجام است بی تفاوت نباشند و مراتب را به حوزه قضایی اعلام کنند تا رسیدگی شود.
لواسان با آب و هوایی کوهستانی یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات در 11 کیلومتری شمال شرقی تهران واقع شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۵۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: قیمت‌ها رو به افزایش است و طبقه متوسط ​​در حال فروپاشی است. اگر دولت کنونی که برای ما هزینه زیادی به بار آورده، همچنان به کار خود ادامه دهد و برکنار نشود، قیمت‌ها به افزایش خود ادامه می‌دهند.

در همین راستا، رسانه‌های عبری زبان از آغاز موج قریب الوقوع افزایش قیمت‌ها از فردا چهارشنبه خبر دادند و نوشتند: علاوه بر قیمت بنزین که در ماه مه مجددا افزایش می‌یابد، لبنیات نیز گران شده و لیست بلندبالایی از افزایش قیمت مواد غذایی و شوینده‌ها وارد مرحله اجرا می‌شود.

اخیرا شبکه عبری «کان» به نقل از یک منبع بلندپایه در وزارت دارایی رژیم اشغالگر گزارش داد: اگر جنگ ادامه پیدا کند، چاره‌ای جز افزایش مالیات نیست. وزارت دارایی اسرائیل در نظر دارد به زودی مالیات‌ها را برای تامین هزینه‌های جنگ در غزه افزایش دهد.

این مساله در راستای ادامه شکست اقتصادی رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر ۲۰۲۳ است. با توجه به افزایش هزینه‌های دولت اشغالگر، کاهش واردات و صادرات، تعطیلی کارخانه‌ها و فروپاشی بخش گردشگری، این ادعا که اقتصاد این رژیم در برابر تأثیرات جنگ مصون است، فروپاشیده است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان همچنان ادامه دارد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • سیل مرگبار کنیا/ جستجو برای یافتن ۹۱ مفقودی همچنان ادامه دارد
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • وزیر کار : طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود
  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • سیتی همچنان روی نوار پیروزی
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود