Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم کوپن باید دوباره راه اندازی شود و اگر نظارتی بر قیمت ها نیست ناشی از ضعف دولت و تفکر اقتصاد سرمایه داری است که می گوید بازار باید آزاد باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا نادر قاضی پور در گفت و گو با اروم نیوز، در رابطه با علت افزایش اخیر برخی کالاها و محصولات اظهار کرد: با سیلابی شدن مزارع کشت پیاز و تخریب شدن این مزارع و مشکلات زیادی که با خود به همراه آورد به طوری که راه های ارتباطی هم بسته شد در نتیجه عرضه این محصولات کاهش یافته و آن شاهد افزایش قیمت آن ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل بالا بودن قیمت گوجه فرنگی در خارج از کشور، میزان صادرات آن بالا است که البته دولت فقط به گوجه های گلخانه ای مجوز صادرات را داده و گوجه های غیر گلخانه ای مجوز صادرات ندارند که متاسفانه محصولات غیر گلخانه ای در اثر سیل از بین رفتند که البته به تدریج این مشکل هم در حال حل شدن است.

قاضی پور در ادامه در خصوص اظهارات برخی اقتصاددان های حامی دولت که معتقدند سازمان تعزیرات باید منحل شود اظهار کرد: اینگونه تفکرات لیبرالی کاملا اشتباه هستند چرا که وضع اقتصاد کشور را با باز کردن اقتصاد بدون حاکمیت، ضربات مهلکی را به قشر های ضعیف وارد نموده و نتیجتا با این گونه تفکرات باعث ایجاد رانت خواران و فساد شدند.

وی ابراز داشت: ما معتقدیم ۷۰ درصد از ۱۴ میلیارد دلاری که به ارزاق سال ۹۸ داده شده باید به بخش خصوصی داده شود تا این بخش بتواند به امر تولید بپردازد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این که سیستم کوپن باید دوباره راه اندازی شود، گفت: در حال حاضر مقدار زیادی گوشت در تهران توزیع شده در حالی که در ارومیه و بخش هایش و در هیچکدام از روستاهای این منطقه شاهد توزیع گوشت نبودیم؛ اما اگر سیستم کوپن باشد همه می دانند که با کوپن می توانند سهمیه شان را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: برنج، روغن، قند، گوشت، لبنیات و چای، ۶ قلم غذای اساسی هستند که باید کوپنی توزیع شوند تا ارزاق عمومی را مردم به آسانترین شکل ممکن دریافت نمایند اما اگر این ۱۴ میلیارد دلار را برخی اقتصاددان های لیبرال توزیع کنند در این صورت فقط بخش ناچیزی از آن به دست مردم می رسد اما اگر توزیع کوپنی باشد اکثر آن به دست مردم خواهد رسید.

قاضی پور با اشاره به وضعیت نظارت بر قیمت ها خاطرنشان کرد: اگر نظارتی در خصوص قیمت ها نیست ،۵۰ درصد آن ناشی از ضعف دولت و ۵۰ دیگر بخاطر تفکر اقتصاد سرمایه داری است که می گوید بازار باید آزاد باشد و خودش قیمت ها را تعیین کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۵۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی، توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی توسط صندوق پژوهش و فناوری گیلان در شمال کشور ایجاد و راه اندازی می‌شود.

با هدف توسعه وگسترش فعالیت‌های تحقیقاتی، تقویت نوآوری‌های شناختی و رونق کسب و کار‌های فناورانه حوزه اکوسیستم شناختی، «مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی» با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، توسط صندوق پژوهش و فناوری گیلان در شمال کشور ایجاد و راه اندازی می‌شود.

دانیال سمیعی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان  توضیح داد: این صندوق با تمرکز بر روی پروژه‌های نوآورانه و تحول‌آفرین تلاش می‌کند با بهره‌مندی از حمایت‌های دولت و جذب پتانسیل‌های بخش خصوصی نقش محوری خود را در ارائه خدمات به فناوران و توسعه فناوری‌های آینده تحکیم بخشد.

وی با بیان اینکه این صندوق دانش‌بنیان از چهار سال پیش همکاری خود با ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی را آغاز و به عنوان صندوق تخصصی این حوزه در کشور معرفی شد، افزود: صندوق پژوهش و فناوری گیلان در نظر دارد تا در سال جاری با اجرای برنامه‌هایی برای گسترش فعالیت‌های این حوزه از طریق جذب و تخصیص منابع و افزایش همکاری‌های ملی و بین‌المللی به افزایش توانمندی فناوران کشور در این زمینه و همچنین تقویت جایگاه ایران در این زمینه اقدام نماید.

سمیعی با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری گیلان یک نهاد مالی غیردولتی نیمه دوم سال ۱۳۹۸ با همکاری  چهارمرکز علمی ودانشگاهی و همچنین ۶ سرمایه‌گذار بخش خصوصی فعالیت خودرا آغاز کره است، تصریح کرد: فعالیت اصلی این صندوق بر ارائه خدمات مالی از قبیل «ارائه انواع تسهیلات»، «سرمایه‌گذاری خطرپذیر»، «صدور انواع ضمانت‌نامه»، «ارائه گرنت»، «ارائه خدمات توانمندسازی»، "پذیرش مطالبات قراردادی" و "لیزینگ محصولات فناورانه" به شرکت‌ها و کسب‌وکار‌ها در زمینه فناوری و نوآوری متمرکز است.

 وی اشاره کرد: صندوق گیلان با طراحی و برگزاری اولین برنامه ملی سرمایه‌گذاری درکسب و کار‌های حوزه فناوری‌های شناختی با عنوان «BRAINVEST» در کشور در تلاش است تا نه تنها در راستای تقویت پایه‌های فناوری در سطح ملی، بلکه به توسعه فناوری بومی در سطح روند‌های جهانی گام بر‌دارد.  

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان، با اشاره به اینکه درسال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری خطرپذیر درحوزه فناوری‌های شناختی برای کمک به توسعه محصولات و ارایه راهکار‌هایی برای ارتقای توانایی‌های شناختی در برخی از کشور‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است، یادآور شد: صندوق گیلان در اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه‌های شناختی  تاکنون ۹۰  میلیارد ریال در این حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر کرده و بیش از ۸۰ میلیارد ریال خدمات مالی در قالب تسهیلات و بیش از ۱۸ میلیارد ریال به فناوران و کسب‌وکار‌های حوزه فناوری‌های شناختی حمایت‌های مالی در قالب گرنت پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: مجموعه این خدمات منجر به نقش تاثیرگذار آن در ترویج فناوری‌های پیشرفته در زیست‌بوم فناوری‌های شناختی کشور شده است.

سمیعی در پایان افزود: سرمایه‌گذاری‌های دولتی و خصوصی در علوم شناختی نقش مهمی در تقویت قدرت اقتصادی و فناوری کشور‌ها دارد و می‌تواند به عنوان یک موتور رشد برای نوآوری و توسعه پایدار عمل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • علی اصغر حسن زاده: تفکر ما سورپرایز کردن تیم ها در جام جهانی است!
  • نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود