Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@16:27:19 GMT

لانه زنبور فرهنگی‌ها و ادبیاتی‌ها + عکس

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۵۷۴۷

لانه زنبور فرهنگی‌ها و ادبیاتی‌ها + عکس

فرقی هم نداشت که نویسنده باشند یا ناشر یا کتابفروش یا علاقه‌مند به کتاب یا بعضی‌ها هم مثل من، روزنامه‌نگار و خبرنگار فرهنگی. فصل مشترک همه آنهایی که جمع شده بودند «کتاب» و افتتاح یک «کتابفروشی» بود.

به گزارش مشرق، محمدصادق علیزاده، دبیر فرهنگ و هنر روزنامه جام جم در یادداشتی نوشت:

بعد از پیغام و پسغام‌های متعدد، هفته گذشته بود که کارت دعوت دوستان خوش ذوق هم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دعوت‌مان کرده بودند به دورهمی اهالی فرهنگ و ادبیات و در ضمن این دورهمی می‌خواستند کتابفروشی‌شان را هم افتتاح کنند.

عکس های بیشتر را اینجا ببینید:

عکس / دورهمی اهالی قلم و نشر در یک کتابفروشی تولد یک کتابفروشی در گوشه‌ای دنج

بله صحبت از دوستان خوش ذوق نشر اسم و کتابفروشی جدیدشان است که روز پنجشنبه در تهران افتتاح کردند. حالا اگر حمل بر ریا نکنید من هم به عنوان یک عنصر (وشاید هم ترکیب) فرهنگی رفتم به نشانی بر و بچه‌های «اسم»: ولیعصر، نرسیده به پل همت، کتابفروشی اسم! پا که گذاشتم داخل انگار که لانه زنبور فرهنگی‌ها و ادبیاتی‌هاست.

فرقی هم نداشت که نویسنده باشند یا ناشر یا کتابفروش یا علاقه‌مند به کتاب یا بعضی‌ها هم مثل من، روزنامه‌نگار و خبرنگار فرهنگی. فصل مشترک همه آنهایی که جمع شده بودند «کتاب» و افتتاح یک «کتابفروشی» بود. چیزی که شاید برای خیلی‌هایی که از مقابل کتابفروشی می‌گذشتند هم عجیب می‌نمود اگر به آنها گفته می‌شد این جماعت که اتفاقاً بعضی‌هایشان هم خانوادگی آمده‌اند و دارند آب آلبالو و آب پرتقال‌شان را می‌خورند و با دیگری مشغول گفت‌وگویند نه برای افتتاح یک پروژه دولتی که برای بریدن روبان افتتاحیه یک کتابفروشی دور هم جمع شده‌اند.

سعید مکرمی که بعد از تجربه موفق راه‌اندازی و اداره ترنجستان سروش به عنوان یکی از کتابفروشی‌های برند راسته انقلاب تهران، نشر اسم را هم با تیم موفق و جوان‌شان بالا آورده و ثبت کرده بود حالا یک قدم مهم دیگر فرهنگی را برداشته تا نشان دهد که مرد کارهای سخت است. چرا می‌گوییم مرد کارهای سخت؟!

در نظر بگیرید در شرایط فعلی اقتصادی کشور که چرخ خیلی از کاسبی‌ها پردرآمد هم نمی‌چرخد، مکرمی و تیمش جمع شده و دل به دریا زده و یک کتابفروشی راه‌اندازی کرده‌اند؛ شغلی که در شرایط عادی بازار هم حاشیه سود چندانی ندارد. حالا چشم‌هایتان را ببندید و یک دودو تا چهار تا بکنید تا مشخص شود سعید آقای مکرمی با چه جراتی دل به چنین کاری زده است. ما که رفتیم و شربت‌مان را خوردیم و عکس یادگاری‌مان را گرفتیم و کتاب‌مان را هم خریدیم. برای آقاسعید و تیمش هم آرزوی یک دخل پربرکت داریم.

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل کتاب نشر اسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۵۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: ۲۵۰ برنامه در هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، ولی جهانی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ اظهار کرد: روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی تاریخی استان گیلان به منظور حفاظت بهتر و گسترده‌تر از آن‌ها است.

وی با بیان اینکه در هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها ۲۵۰ برنامه طراحی و برنامه‌ریزی شده است، افزود: افتتاح و بهره‌برداری از بناهای تاریخی که طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ مورد مرمت قرار گرفته از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان خاطرنشان کرد: بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی استان، افتتاح پروژه‌های مرمت و احیای بناهای تاریخی در سطح استان، تقدیر از میراث‌بانان و برگزاری رویداد تخصصی افتتاح موزه مردم‌شناسی رودبار بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته میراث فرهنگی است.

جهانی اضافه کرد: افتتاح دفاتر خدمات مسافرتی، نمایشگاه باستان‌شناسی و نمایش اشیای شاخص و کمتر دیده شده، برگزاری جشنواره بهار نارنج ثبت ملی استان و دیدار با چهره‌های شاخص فرهنگی و مذهبی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته است.‌

وی تصریح کرد: برنامه‌هایی ویژه این هفته از جمله پاکسازی آثار و محوطه‌های تاریخی سطح استان، برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آنلاین و حضوری آموزشی، نمایشگاه‌ها، تجلیل از مفاخر و میراث‌بانان حوزه میراث فرهنگی، تورهای آشناسازی برای دانش‌آموزان، دانشجویان، مدیران و سازمان‌های مردم نهاد انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با قدردانی از مقام عالی دولت در گیلان گفت: استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان تعامل خوبی با حوزه میراث فرهنگی دارند و اعتبار خوبی برای سه حوزه تخصصی تخصیص داده شده که بخش عمده این تخصیص مربوط به مرمت و بازسازی بناهای تاریخی است.

کد خبر 748691

دیگر خبرها

  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها