Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: در قالب سیاست‌های ستاد احیا دریاچه ارومیه تاکنون در ۱۹۰۰ هکتار از اراضی حوضه آبریز این دریاچه عملیات بوته و نهال‌کاری به انجام شده است. ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، میرصمد سید موسوی در جمع خبرنگاران با تشریح فعالیت‌های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی در روند احیا دریاچه ارومیه اظهار داشت: بدین منظور از سال 1393 تا پایان سال 1396 مبلغ 25 میلیارد و 100 میلیون تومان در 4 منطقه بحرانی کارهای مختلفی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این فعالیت‌ها در شهرستان‌های ارومیه، سلماس و میاندوآب و از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه هزینه شده و اعتبارات سال 97 نیز هنوز ابلاغ نشده و در حال پیگیری است.

موسوی گفت: در این بازه زمانی به طول 112 کیلومتر بادشکن غیرزنده در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در سایت جبل‌کندی ارومیه برای احیای بیولوژیکی آن احداث شده است.

وی افزود: کار ساماندهی چرای دام در سطح 500 هزار هکتار و مراقبت و نگهداری از گززارهای طبیعی در اطراف دریاچه در سطح حدود 600 هکتار انجام شده است.

افزایش آب دریاچه ارومیه ظرفیت گردشگری آن را احیا می‌کند؟بارش‌های 98 زندگی را به حیات‌ وحش تالاب‌های اطراف دریاچه ارومیه بازگرداند394 میلیارد تومان از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی هزینه شد

موسوی با اشاره به قرق مطلق در سطح 25 هزار هکتار از طریق توزیع رایگان بسته‌های حمایتی تصریح کرد: از سوی دیگر در این بازه زمانی توزیع رایگان جو به میزان 518 تن، مدیریت هرزآب در سطح دو هزار و 600 هکتار از اراضی ساحلی، آبیاری سنواتی، پژوهش در زمینه روش‌های نوین مقابله با فرسایش بادی و گرد و غبار، اقدامات ترویجی و فرهنگی در قالب مدل ترسیب کربن و نیز مطالعات اجرایی در هفت هزار و 600 هکتار از اراضی منطقه جبل کندی و محدوده پارک ملی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: براساس مطالعات و پایشی که توسط دانشگاه ارومیه در ایستگاه‌های سنجش و پایش فرسایش بادی انجام شده، حداکثر ظرفیت انتقال تجمعی گرد و غبار در حدود 50 درصد کاهش یافته و از 298 کیلوگرم در مترمربع در سال 96  به 157 کیلوگرم در مترمربع در سال گذشته رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: همچنین تلفات خاک تجمعی از 39 تن در هکتار در سال 96 به 12 تن در هکتار در سال گذشته کاهش یافته است به طوری که با اقدامات انجام شده  میزان گرد و غبار نمکی تا 70 درصد مهار شده است.

انتهای پیام/ح

R41361/P/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۵۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی

فرشته صادقی‌نسب مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون مبارزه با عوامل خسارت‌زا در سطح ۲۴۶ هزار هکتار از مزارع غلات استان انجام شده که ۲۶۱ هکتار آن مربوط به بیماری برگی زنگ زردگندم است.

وی افزود: باتوجه به شرایط جوی مناسب برای ایجاد و گسترش بیماری برگی بویژه زنگ زردگندم در مزارع غلات استان، لازم است کارشناسان شبکه مراقبت ضمن پایش دقیق مزارع، در صورت مشاهده بیماری هرچه سریع‌تر اطلاع‌رسانی لازم را در خصوص کانون‌کوبی و سم‌پاشی مزارع با سموم توصیه شده به کشاورزان انجام دهند.

صادقی‌نسب اضافه کرد: با توجه به نقش بیماری‌ها در کاهش عملکرد محصول، عملیات مبارزه بایستی با نظر کارشناسان شبکه مراقبت و در اسرع وقت انجام گیرد تا علاوه بر اثربخشی مناسب از وارد آمدن خسارت به مزارع جلوگیری شود.

به گفته وی، عملیات ردیابی و پایش در مزارع همچنان ادامه دارد و توصیه‌های مدیریتی لازم توسط کارشناسان به کشاورزان انجام می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تصاویر| تفریح در بخش پرآب دریاچه ارومیه
  • فیلم| حال خوش مردم در جوار دریاچه ارومیه
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه+فیلم
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی