سهم تهیهکنندگان از اکران فیلم فجر چه شد؟
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۶۰۳۹
به گزارش جهان نيوز، اکران فیلمها در جشنواره ملی فجر بیشتر از حد استاندارد اکران در جشنوارههای جهانی است. استاندارد و نمایش جهانی فیلمهای جشنواره حداکثر سه نمایش و بهطور استثنایی چهار نمایش است.
همین موضوع باعث شد تا اعتراضات تهیهکنندگان در هر دوره جشنواره بیشتر و بیشتر شود تا اینکه در جشنواره سیودوم قرار شد تعداد نمایش هر فیلم شش هزار صندلی باشد اما هر سال از این تعداد نمایش کاسته شود و در نهایت به سه هزار صندلی برسد؛ بر همان مبنا توافق شد مابهالتفاوت این تعداد با تعداد صندلی نمایش فیلم در جشنواره، محاسبه شده و مبلغ ریالی آن به تهیهکنندگان پرداخت شود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بعد از آن دوره قرار بود حداقل مابهالتفاوت صندلیها توسط برگزارکنندگان جشنواره به تهیهکنندگان و صاحبان فیلم پرداخت شود. شورایعالی تهیه کنندگان هم از چند دوره قبل به دنبال این بود تا سهم صاحبان آثار را از بلیتفروشی فیلمها دریافت و این مساله را به یک رویه ثابت تبدیل کند. قرار بر این بود که از دوره سیوپنجم در شهرستانها برای هر فیلم 2 اکران و برای بعضی از استان ها که جمعیت بیشتری دارند 3 اکران در نظر گرفته شود و این یعنی برای هر فیلم حداکثر 90 سانس و حداقل 60 سانس در نظر گرفته شود. همچنین در تهران هم حدود30 سینما در طول جشنواره فیلم فجر به اکران فیلم ها می پردازند که حجم بالایی از اکران ها را در بر میگیرد.
امسال هم دبیر سیوهفتیم دوره جشنواره فیلم فجر تعهد کرده بود که درآمد حاصل از بلیت فروشی جشنواره به طور مساوی میان صاحبان آثار و سینماداران پرداخت شود اما به گفته برخی رسانهها تا کنون خبری از این پرداخت به تهیهکنندگان نیست، در صورتی که سینماداران سهم خود را از این فروش دریافت کردهاند.
هر فیلم سینمایی در جشنواره سیوهفتم روزی دو تا سه بار در سینماهای تهران به نمایش درآمد و در جمع با احتساب یک بار نمایشاش در سینمای رسانهها، 24 بار روی پرده سینما رفت که این تعداد نمایش جدای از اکرانهای فوقالعاده است.
با این محاسبات معلوم میشود که یک تهیهکننده با اکران فیلمش در جشنواره فجر ریسک بالایی را متقبل میشود، اگر فیلم با این تعداد نمایش مورد استقبال قرار نگیرد و دچار تبلیغات منفی شود که هم پول زیادی از اکران را از دست داده و هم در اکران فیلم با بازخورد منفی مواجه میشود.
حالا بهتر میتوان درک کرد که چرا برخی از فیلمسازان، بهخصوص فیلمهای کمدی از عرضه فیلمشان به جشنواره فجر سی و هفتم خودداری کردند و ترجیح دادند موفقیت در اکران را بدست آورند تا یک سلسله نقد و نشست خبری در جشنواره فیلم فجر را؛ البته نباید منکر این موضوع هم شد که اگر فیلمی در ایام جشنواره موفق شود در زمان اکران هم می تواند به موفقیت بالایی دست پیدا کند.
منبع:تسنیم
منبع: جهان نيوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۶۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
به گزارش خبرگزاری مهر، چهارمین جلسه شورای صنفی نمایش روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در خانه سینما برگزار شد. شورا بعد از بررسی درخواستها و موارد مطرح شده، قرارداد سه فیلم را به شرح زیر ثبت کرد:
فیلم سینمایی «تاوان» به کارگردانی رامین سهراب زاده و تهیه کنندگی محسن صرافی به سرگروهی پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز
فیلم سینمایی «نیلگون» به کارگردانی حسین سهیلی زاده و تهیه کنندگی ایرج محمدی با پخش «رسانه فیلمسازان مولود» به سرگروهی سینما فرهنگ
فیلم سینمایی «قلهک» به کارگردانی و تهیه کنندگی مصطفی شایسته با پخش «هدایت فیلم» به سرگروهی پردیس سینمایی ملت
همچنین مقرر شد اکران فیلم های سینمایی «تاوان» و «نیلگون» از ۱۹ اردیبهشت در سینماهای سراسر کشور آغاز شود.
کد خبر 6091224 آروین موذن زاده