Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر بینایی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت آسیب‌های اجتماعی در استان سمنان به‌خصوص میامی به طور خاص و ویژه دیده شده است، ابراز داشت: به دستور استاندار اقداماتی در ۱۶ روستای میامی شامل بخش کالپوش و مرکزی این شهرستان با محوریت تسهیل‌گری شروع‌شده و آموزش‌هایی در حوزه توانمندسازی مردم برگزار می‌شود که متعاقب آن با کمک فعالان اجتماعی و تسهیل گران و ظرفیت شناسی و آسیب‌شناسی که از منطقه به‌دست‌آمده سند توسعه فرهنگی و اقتصادی روستاهای هدف تدوین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه استقرار تسهیل‌گران اجتماعی از اوایل ماه آینده در کالپوش اتفاق خواهد افتاد، اضافه کرد: در ۱۶ روستای میامی که به دلیل رانش آسیب‌هایی دیده و همچنین دیگر روستاهای آسیب دیده استان به دلیل سیل، تسهیل‌گران اجتماعی برای رصد مشکلات مردم از نظر روحی و روانی حضور خواهند داشت لذا امیدواریم تا آسیب‌های مردم آسیب دیده در حداقل زمان آن‌ها برطرف شود.

پیگیری ایجاد نشاط اجتماعی در کالپوش

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استاندار سمنان بابیان اینکه مراحل تسهیل‌گری سال گذشته نیز در روستای تلوبین میامی انجام گرفت، ابراز داشت: مردم منطقه اثرات این اقدامات اجتماعی را به‌وضوح می‌بینند لذا دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری برنامه‌های سال قبل در حوزه مدیریت آسیب‌ها را در سال جاری نیز باقدرت بیشتری ادامه می‌دهد.

بینایی بابیان اینکه بحث‌های کالبدی، ساخت‌وساز و اسکان توسط استانداری و به دستور مستقیم استاندار سمنان در حال پیگیری است، تصریح کرد: در حوزه اجتماعی و آسیب‌هایی روحی و روانی مردم منطقه حسین آباد کالپوش برخی اقدامات ازجمله بازی‌های بومی محلی در دست انجام است.

وی بابیان اینکه مسابقه قوی‌ترین مردان در روستای نردین میامی طی ایام عید برگزار شد، تصریح کرد: اجرای این برنامه‌ها در روستاهای دیگر نیز در دست پیگیری است تا نشاط اجتماعی و سرزندگی در مردم ایجاد شود همچنین در حسین‌آباد کالپوش نیز به‌محض تثبیت اسکان و استقرار مردم، برنامه‌هایی در حوزه اجتماعی، روان‌شناسی و روان‌شناختی نیز در دستور کار خواهد بود.

رسیدگی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استاندار سمنان بابیان اینکه جابه‌جایی دانش آموزان در بخش کالپوش به نقاط امن و پیشگیری از افت تحصیلی آن‌ها ازجمله مواردی بود که از طریق دفتر امور اجتماعی پیگیری شده است، ابراز داشت: بحث مددکاری اجتماعی از طریق اداره کل بهزیستی با استقرار تیمی در بخش کالپوش در حال پیگیری بوده و اقدامات ویژه‌ای نیز در حوزه مددکاری اجتماعی انجام گرفته است.

بینایی بابیان اینکه استاندار سمنان به رسیدگی ویژه افراد کم برخوردار و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بسیار تأکید داشتند، گفت: برای جلوگیری از آسیب‌های جدی‌تر در این حوزه مدیران کل این دو نهاد اقداماتی را در دست اجرا دارند و مباحث خود را پیگیری می‌کنند.

کد خبر 4589011

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان آسیبهای اجتماعی رانش زمین خسارات سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۶۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ قطعه زمین به کارگران فاقد مسکن تنگستان اهدا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی ظهر چهارشنبه در آئین تجلیل از کار گران به مناسبت روز کارگر ضمن تبریک این روز عنوان داشت: هفته کار و کارگر فرصتی مناسب است تا از تلاش‌های کار گران به عنوان پیشران و خط مقدم جبهه کار، تولید پیشرفت به همراه خانواده‌هایشان از تجلیل شود.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: اگر امروز در حوزه‌های متفاوت جامعه توفیقاتی به دست آمده در صنعت، علم، بین الملل و … مدیون کسانی است که صادقانه در حوزه کاری خود تلاش کردند و خصوصاً کارگران که بیشترین زحمات را متحمل می‌شوند.

فرماندار تنگستان ادامه داد: امروز توفیقات کاری در ایران اسلامی مدیون حضور کارگران در عرصه‌های مختلف کشور می‌باشد.

وی با اشاره اینکه آئین تجلیل از کارگران با حضور بیش ۵۰۰ کار گر در شهرستان برگزار شد یاد آور شد: در هفته کار و کارگر علاوه بر برگزاری مراسم تجلیل از کار گران در این مراسم از دیگر کارگران در سطح شهرستان نیز با حضور متولیان تحلیل خواهد شد.

لطفی با اشاره به اینکه هفت هزار کارگر در حوزه‌های متفاوت، دریایی، کشاورزی، صنعت و سایر در حال تلاش هستند خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت در شهرستان گرفته است ۱۰۰ قطعه زمین به کارگران فاقد مسکن اهدا خواهد شد.

فرماندار تنگستان اضافه کرد: مطابق قانون جوانی جمعیت در شهرستان به مادران سه و چهار فرزندی زمین نیز زمین اهدا خواهد می‌شود.

کد خبر 6094468

دیگر خبرها

  • دولت مشارکت مردم در تولید را تسهیل کند
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • ۱۰۰ قطعه زمین به کارگران فاقد مسکن تنگستان اهدا می‌شود
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»