Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@04:29:49 GMT

نهاوند صاحب راه آهن مي شود

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۷۱۲۹

نهاوند صاحب راه آهن مي شود

خبرگزاري آريا - همدان- ايرنا- نماينده مردم نهاوند در مجلس شوراي اسلامي گفت: عمليات اجرايي راه آهن در اين شهرستان ارديبهشت ماه امسال با اختصاص يک هزار و 700 ميليارد ريال اعتبار آغاز مي شود.

حسن بهرام نيا روز شنبه در شوراي اداري استان همدان اظهار داشت: با اجرايي شدن اين طرح قطار به نهاوند مي رود و سعي بر اين است که قبل از ماه مبارک رمضان آيين کلنگ زني آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه عمليات اجرايي 6 طرح بزرگ در ملاير آغاز شده است گفت: اين طرح ها ملي و به لحاظ اقتصادي بسيار مهم است.
بهرام نيا خاطرنشان کرد: کلنگ زني سد گرين، سه محور ارتباطي، کارخانه توليد شکر به ميزبان 70 هزار تن در سال، معدن طلا و سردخانه از مهمترين اين طرح ها است.
نماينده مردم نهاوند در مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: با رونق توليد بارقه هاي اميد در مردم ايجاد مي شود و ايجاد طرح هاي بزرگ به توسعه اشتغال کمک شاياني مي کند.
** مديريت ستاد بحران استان همدان در سيل ستودني است
نماينده مردم نهاوند در مجلس شوراي اسلامي مديريت ستاد بحران استان همدان در سيل را مورد تقدير دانست و گفت: عملکرد سيد سعيد شاهرخي در مهار سيل ستودني است.
بهرام نيا افزود: استاندار همدان چند روز قبل از وقوع سيل به شهرستان ها سفر کرد و به خوبي سيل کنترل شد.
وي اضافه کرد: گاماسياب نهاوند منشا اصلي رودخانه کرخه به شمار مي رود و با وجود اينکه نهاوند بيشترين بارش را در کشور داشت اما مشکل جدي پيش نيامد.
نماينده مردم نهاوند در مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: البته رانش در 22 نقطه را شاهد بوديم و انشعاب برخي روستاها نيز قطع شد که بايد تمهيدات لازم پيش بيني شود.
بهرام نيا از اختصاص پنج درصد بودجه ملي به عنوان تن خواه به ستاد بحران استان ها خبر داد و گفت: مجموعه استان بايد سهم شهرستان ها را مطالبه کند.
7520/2087
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۷۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت سیر مزیت بی‌نظیر استان همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد عصر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز مریانج، گفت: صنعت کشاورزی، مزارع سرسبز و کشت سیر در شهر مریانج یک مزیت نسبی برای استان است.

وی با اشاره به اینکه احداث شهرک سیر برای تقویت زنجیره ارزش که در جهان بی‌نظیر است، مورد توجه و پیگیری قرار دارد، افزود: صادرات محصولات صنایع‌دستی و کشاورزی با هماهنگی و انسجام بخش اقتصادی استان پیگیری شود.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: تکمیل زنجیره ارزش با هم‌افزایی در شهر ملایر، مریانج و تویسرکان شکل بگیرد و بازار تجاری و اقتصادی غرب کشور و صادرات تقویت شود.

وی اضافه کرد: زهد، تدین و تقوای مردم شریف مریانج حتی پیش از انقلاب‌اسلامی پرآوازه و این دیار همواره میزبان علمای شاخص بوده است‌.

قاسمی‌فرزاد گفت: در سال‌های ابتدای انقلاب‌اسلامی نیز مردم بصیر، فهیم و انقلابی مریانج در مقابل تحرکات منافقین کوردل ایستادگی و در دوران دفاع‌مقدس ۱۶۰ شهید والامقام هدیه کردند.

وی تصریح کرد: در کوران حوادث و جریان‌های مختلف انقلاب‌اسلامی مردم شریف مریانج در خدمت حضرت امام‌خمینی (ره) و حضرت امام‌خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بودند.

وی بیان کرد: شهر مریانج مسیر تردد بیش از ۸۰ درصد زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) به ویژه در ایام اربعین است. بنابراین وجود مصلی تنها مختص مریانج نیست و از این ظرفیت برای میزبانی از زائران معزز استفاده می‌شود.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: با توجه به وجود معادن سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، شهرداری مریانج بازارچه عرضه صنایع‌دستی و سنگ‌های قیمتی و زینتی ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد منطقه ویژه گردشگری با توجه به ظرفیت این منطقه از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده شود، گفت: شناسنامه مسکن استان تهیه شده و پروژه‌های نهضت ملی مسکن توسط معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در شهرها با حضور فرمانداران و شهرداران با قوت پیگیری می‌شود.

کد خبر 6095258

دیگر خبرها

  • جلوه گری بهار در طبیعت سراب گیان نهاوند + فیلم
  • شوراها عرصه ظهور حضور مردم در حکمرانی هستند
  • کشت سیر مزیت بی‌نظیر استان همدان
  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • افتتاح زمین چمن مصنوعی شهر جورقان
  • فرماندار همدان:‌ حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است
  • آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید
  • جریمه ۱.۹ میلیارد تومانی مشاورین املاک استان همدان
  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند