Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@13:05:37 GMT

اجرای طرح کرسی تلاوت ویژه خواهران در چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۷۵۲۶

اجرای طرح کرسی تلاوت ویژه خواهران در چهارمحال و بختیاری

محسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جلسات سنتی قرآن کریم و کرسی‌‎های تلاوت در کنار آموزش موسسات قرآنی در پرورش قاری بسیار موثرند، افزود: جلسات سنتی قرآن کریم، کرسی‌های تلاوت و آموزش موسسات هر کدام تاثیر خاص خود را در پرورش قاری دارند ولی آمار نشان داده است که پرورش‌یافتگان جلسات سنتی و کرسی‌های تلاوت قرآن، قاریان قوی‌تر و موثرتری در جامعه بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: موسسات از جهت کلاسیک و برنامه‌ریزی مدون، برای آموزش سنین مختلف، فعالیت خوبی دارند. چون مخاطبین هم اکثرا مخاطبین فصلی هستند و در یک مقطعی می‌خواهند آموزشی ببینند و توشه‌ای از قرآن کریم بردارند و بهره‌ای ببرند. لذا موسسات و برنامه‌های مقطعی باید باشند. اما همانطور که می‌گوییم برنامه مقطعی، تاثیرش هم مقطعی است. در حالیکه جلسات سنتی و کرسی‌‍های تلاوت، برنامه‌شان بلندمدت و ماندگارتر است. لذا جلسات سنتی و کرسی‌های تلاوت نه‌تنها باید حفظ شود و تضعیف نشود، بلکه باید حمایت همه‌جانبه شوند و حتی موسسات هم به میدان بیایند و از برنامه‌ها حمایت کنند.
تقی‌پور تصریح کرد: موسسات در حقیقت بیشتر حول محور مطالب نظری می‌چرخند. مهارت عملی را باید در جلسات سنتی و کرسی‌های تلاوت آموزش دید و کرسی‌های تلاوت در حقیقت زیر ساخت قرائت‌های ماندگار هستند.
رئیس اداره امور قرآنی استان در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری کرسی‌های تلاوت در موسسات، افزود: طرح کرسی تلاوت ویژه خواهران روزهای سه شنبه عصر در اداره امور قرآنی با مدیریت نجمه ربیعی از قاریان توانمد استان در راستای توسعه و ترویج نهضت آشنایی و انس با قرآن کریم و نهادینه ساختن فرهنگ قرآن خوانی و استماع قرائت قرآن کریم اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه طرح کرسی تلاوت وپژه خواهران از مهرماه سال گذشته شروع شده است، بیان کرد: در سال گذشته فقظ قاریانی از شهرستان شهرکرد در این کرسی تلاوت شرکت می‌کردند ولی در سال جدید قاریان شهرستان کیار نیز در این برنامه شرکت می‌کنند.
تقی‌پور با بیان اینکه پیرو تاکیدات رهبرمعظم انقلاب، گسترش حفظ قرآن و ایجاد کرسی‌های تلاوت قرآن کریم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: در حال حاضر سه کرسی تلاوت شاخص نیز در موسسه نورالثقلین بروجن، کوثر لردگان و نورالمهدی شهرکرد برگزار می‌شود که امید داریم شاهد گسترش این جلسات در سایر موسسات نیز باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا چهارمحال و بختیاری اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرسی تلاوت ویژه خواهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۷۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد

حسینعلی رضا زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر طرح «زندگی با آیه‌ها» را فرصتی برای ترویج و تبیین آموزه‌های قرآن کریم در جامعه دانست و اظهار کرد: این طرح با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم با هدف ایجاد یک حرکت ملی با هم‌افزایی تمام ظرفیت‌های مردمی و رسمی آغاز شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آستارا افزود: این طرح همزمان با سراسر کشور در شهرستان آستارا نیز پیگیری شد و به حول و قوه الهی با اهتمام همه آحاد مردم و مجموعه ها و نهادها در ۴ مرحله رقم خورد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم این طرح در ماه مبارک رمضان اقدامات خوبی انجام شد و از ظرفیت صداوسیما، فضای مجازی، شبکه مبلغان به ویژه جلسات جزء خوانی قرآن کریم برای به سمع و نظر رساندن قرآن به مردم استفاده شد بطوریکه که حدود ۵۰۰۰ نفر از جمعیت شهرستان آستارا پای درس قرآن نشستند.

حجت الاسلام رضا زاده با اشاره به اجرای مرحله سوم طرح مسطورا در شهرستان آستارا گفت: مرحله سوم با برگزاری آزمون نهایی طرح مسطورا پس از اعلام عمومی در سطح شهرستان در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: این آزمون با حضور ۵۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم شامل دانش آموزان، روحانیون، کارمندان، بازاریان، معلمان و… با هدف یادآوری آیات فوق و تجلیل از برترین شرکت کنندگان در طرح فوق برگزار شد که پس از اعلام نتایج با هدایای نفیس از آنها قدردانی خواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آستارا با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ نفر نیز در مسابقات سراسری این طرح شرکت کردند، افزود: حدود ۱۰۰۰ نفر در شهرستان حافظ این ۳۰ آیه بودند.

وی از اجرای مرحله چهارم این مرحله در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مرحله چهارم این طرح با هدف آشنایی بیشتر کنشگران قرآنی با بحث آموزه های قرآن برای زندگی است که با ایجاد نظام اندیشه‌ای و فکری و کنشگری در زمینه تعلیم کتاب براساس کتاب طرح کلی و عمل به قرآن با برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین و آفلاین برگزار می شود.

حجت‌الاسلام رضازاده گفتمان سازی قرآنی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآن کریم به باورها، اندیشه‌ها و رفتارهای عملی بین همه اقشار مردم را از نتایج اجرای طرح زندگی با آیه‌ها در شهرستان آستارا دانست و گفت: قطعاً این طرح می تواند زمینه‌ساز ایجاد جامعه قرآنی در کشور باشد.

کد خبر 6092510

دیگر خبرها

  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد