Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:26:44 GMT

پرداخت شهروندان در حوزه دندانپزشکی 15 درصد کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۷۶۳۳

پرداخت شهروندان در حوزه دندانپزشکی 15 درصد کاهش یافته است

مشهد- ایرنا- مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه سلامت دهان و دندان گفت: پرداخت خدمات دندانپزشکی از جیب مردم با اجرای 'طرح تحول نظام سلامت' در سطح کشور تاکنون افزون بر 15 درصد کاهش یافته است.

دکتر عبدالله هروی روز شنبه به مناسبت 'روز ملی دندانپزشکی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت میزان پرداخت خدمات دندانپزشکی از جیب مردم حداقل 55 درصد بود اما اکنون این رقم به 39 درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بر اساس بررسیهای انجام شده پیش از این سالانه افزون بر 100 هزار میلیارد ریال از جیب مردم صرف استفاده از خدمات دندانپزشکی در سطح کشور می شد.
مشاور وزیر بهداشت در حوزه سلامت دهان و دندان همچنین 'احیاء دفتر خدمات دندانپزشکی وزارت بهداشت، جذب و بکارگیری هزار و 435 دندانپزشک، تجهیز و نوسازی دو هزار و 400 واحد دندانپزشکی، تامین 500 یونیت دندانپزشکی، اجرای برنامه دندانپزشک خانواده، راه اندازی 80 کلینیک سیار دندانپزشکی و اجرای برنامه دهان و دندان عاری از پوسیدگی برای دانش آموزان پایه ششم' را از برنامه های اجرا شده وزارت بهداشت در این حوزه برشمرد.
وی گفت: پیش از اجرای برنامه تحول نظام سلامت تنها 231 دندانپزشک در حوزه بهداشت در سطح کشور فعالیت داشتند اما با اجرای 'برنامه ملی سلامت دهان و دندان' افزون بر هفت میلیون دانش آموز زیر پوشش قرار گرفتند و تاکنون در همین چارچوب 40 میلیون خدمت مرتبط با بهداشت دهان و دندان به دانش آموزان در سطح کشور ارائه شده است.
هروی اجرای 'برنامه دندانپزشک خانواده' را از دیگر اقدامات مهم وزارت بهداشت در این حوزه عنوان و بیان کرد: اجرای این برنامه هم اینک با هدف ارائه خدمات دندانپزشکی به مادران باردار و دانش آموزان با سن کمتر از 14 سال در سطح دو هزار مرکز فعال خدمات جامع سلامت در سطح کشور ادامه دارد.
23 فروردین ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران 'روز ملی دندانپزشکی' نامگذاری شده است.
3027/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان خدمات دندانپزشكي طرح تحول نظام سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۷۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین به مناسبت هفته سلامت در دیدار با دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه عمومی استان قزوین گفت: اگر به سواد سلامت اهمیت داده نشود و جدی گرفته نشود، عوارض متعددی را در حوزه‌های مختلف زندگی برای فرد در پی خواهد داشت.

این مقام مسوول با اذعان به اینکه افزایش ارتقای فرهنگ سلامت در جامعه باعث کاهش هزینه‌های درمان و از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند؛ گفت: ارتقای سواد سلامت افراد، باعث می‌شود که فرد، جامعه‌ای ایمن و امید به زندگی بیشتری داشته باشد.

دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل نهاد کتابخانه عمومی استان هم ضمن تبریک هفته سلامت و قدردانی از زحمات کادر سلامت، گفت: تلاش برای هم‌افزایی در ارتقای سرانه مطالعه کتاب و آشنایی بیشتر دو حوزه بهداشت و کتاب‌خوانی و استفاده از پتانسیل کتابخانه‌ها به عنوان یک مکان فرهنگی و اجتماعی برای خدمات‌دهی به افراد، بدون هیچ محدودیتی است.

گفتنی است، این نشست به منظور سلامت خانواده و فرهنگ سلامت در اداره کل کتابخانه عمومی قزوین برگزار شد و مقرر شد که با همکاری بین دو حوزه، مسابقه کتابخوانی با موضوع سلامت روان در سامانه مسابقات کتابخوانی برای عموم مردم برگزار شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900612

دیگر خبرها

  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • اعلام برنامه‌های عبور از اوج مصرف برق در تهران
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی