Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشدار کوهنانی با بیان اینکه در پی شرایط بحرانی سد کرخه دریچه‌های سد سیمره مسدود شده و ارتفاع آب حدود ۴متر افزایش پیدا کرده‌‌است، گفت: مطالبه اصلی مردم رودبار این است که حقوق قانونی آن‌ها پرداخت شود. ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

یاسر فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کوهدشت اظهار داشت: 11روستای منطقه رودبار در بالادست سد سیمره که سد تنظیمی سد کرخه است قرار دارد، باتوجه به اینکه مسئولان سد کرخه طی مکاتبه‌ای وضعیت بحرانی و خطر را اعلام کرده‌بودند دبی خروجی این سد را در روزهای آغازین سیلاب کاهش دادند و در نتیجه باعث انباشت آب در پشت سد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به مردم منطقه رودبار هشدار داده شده که منازل خود را تخلیه کنند، افزود: اراضی، خانه، دام و زندگی مردم در این منطقه قرار دارد به‌همین دلیل آن‌ها نسبت به ترک خانه‌های‌شان تاحدودی مقاومت کردند، مردم این منطقه خواستار هستند که سد سیمره حقوق قانونی آن‌ها را پرداخت کند تا پس از آن منازل خود را تخلیه کنند.

بخشدار کوهنانی عنوان کرد: انباشت آب سد سیمره در منطقه رودبار در روز آغاز سیلاب جاده‌های ارتباطی روستاها را به‌طور کامل غرقاب کرده، برای پیشگری از وقوع بحران بیش‌تر به هر خانوار یک تخته‌چادر را برای اسکان توزیع کرده‌ایم.

تعیین تکلیف اراضی رودبار کوهدشت ظرف 48 ساعت؛ آب شرب روستاهای عشایری وصل شودتردد سیل‌زدگان رودبار کوهدشت با قایق؛ آب 21روستا قطع استلرستان| روستاهای حاشیه سد سیمره در کوهدشت تخلیه می‌شود

وی بیان کرد: در پی شرایط بحرانی سد کرخه دریچه‌های سد سیمره مسدود شده و ارتفاع آب حدود 4متر افزایش پیدا کرده‌است، منازل منطقه رودبار در خطر قرار گرفته و مردم به دامنه کوه‌ها رفته‌اند.

فرهادی گفت: مطالبه اصلی مردم منطقه رودبار این است که سد سیمره حقوق قانونی ساکنین را پرداخت کند، چون خانه‌های غرقاب‌شده امکان اسکان نداشته و مزارع، باغات و دام‌های آن‌ها نیز از بین رفته‌است.

بخشدار کوهنانی خاطرنشان کرد: درصدد هستیم که یک جاده جایگزین را در منطقه رودبار برای تردد احداث کنیم، اکیپ‌های راهداری استان‌های فارس و کردستان در این منطقه مستقر شده و مشغول به فعالیت هستند، راه ارتباطی روستای چغاسبز نقدعلی وصل شده‌است.

فرهادی اظهار داشت: راه ارتباطی 9روستای منطقه رودبار محاصره در آب است و به‌صورت شبانه‌روزی در این منطقه برای بازگشایی راه‌ها در حال تلاش هستیم.

انتهای پیام/ن

R41450/P/S6,72/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ امروز یک شنبه ۹ اردیبهشت، هومن سپهوند مدیر اداره تعاون روستایی شهرستانهای شوش و کرخه گفت ؛ امسال برای رفاه حال کشاورزان پنج مرکز خرید دولتی کلزا رو تعیین کردیم تا محصول خود را به آن مراکز تحویل دهند

وی افزود؛ امسال برداشت کلزا نسبت به سال های گذشته عالی بود و بیش از ۱۸ هزار تُن برداشت کلزا از مزارع شهرستانهای شوش و کرخه داشتیم که این امر نسبت به سال های گذشته یک رکورد محسوب می شود

ایشان در ادامه گفتند؛ همانطور که قبلا گفته بودیم امسال شرکت مدلل کرمانشاه کلزای کشاورزان شهرستان های شوش و کرخه را خریداری کرد و تا به امروز ۲۰ درصد پول کشاورزان را پرداخت کرد

مدیر تعاون روستایی اظهار داشت؛ شرکت مدلل طبق قول هایی که داده قرار است طی یک ماه بعد از برداشت کلزا با تمام کشاورزان عزیز تسویه حساب کند

سپهوندگفت؛ قیمت کلزا که امسال توسط دولت تعیین شد ۳۵ هزار تومان می باشد و شرکت طبق همین قیمت پول کشاورزان را خواهد داد

وی افزود؛ از تمام کشاورزانی که با ما همکاری کردند و محصول خود را به مراکز دولتی ارائه دادند تشکر می کنیم

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900679

دیگر خبرها

  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت 1403/ قالیباف: دولت باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود
  • افزایش ۵۷۶ واحدی شاخص کل بورس
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد