Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-29@03:05:41 GMT

اخذ مالیات از انبوه‌سازان متوقف شود

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۸۵۶۶

اخذ مالیات از انبوه‌سازان متوقف شود

تین‌نیوز | 

دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور گفت: دریافت مالیات از سازندگان زمینه ساز کاهش میزان تولید مسکن می‌شود.

فرشید پورحاجت، دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه پیش بینی بازار مسکن برای سال ۹۸ بسیار سخت و دشوار است گفت: به نظر می‌رسد که امسال، سالی سخت و پر زحمت به ویژه برای تولیدکنندگان باشد، زیرا که شرایط ساخت و ساز دچار تغییر و تحولات بسیار زیادی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: متأسفانه طی ماه‌های گذشته هیچ اتفاق مثبتی برای کاهش هزینه‌های تولید، کاهش بروکراسی اداری و بهبود فضای کسب و کار انجام نشده است و همین امر باعث می‌شود که تولیدکنندگان سال بسیار سختی را پیش رو داشته باشند.

پور حاجت اظهار کرد: کارت اعتباری مصالح ساختمانی در چنین شرایط قابل اجرایی شدن نیست، زیرا که افزایش قیمت مصالح ساختمانی شرایط را برای تولیدکنندگان مسکن دشوار کرده است.

دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور توضیح داد: افزایش ۲۵ درصدی خدمات مهندسی و  دستمزد کارگران باعث شده که سال آینده بازار مسکن وارد رکود بیشتری شود.

پورحاجت اظهار کرد: در حوزه خدمات ساختمانی دستگاه‌های مختلف همکاری لازم را انجام نمی‌دهند و این امر باعث شده است که تولیدکنندگان انگیزه چندانی برای ساخت و ساز نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته دریافت مالیات از تولیدکنندگان باعث شده است که بخش مسکن فلج شود گفت: ایده‌های جدید وزیر راه و شهرسازی و عدم استقبال تولیدکنندگان در بخش خصوصی از بازار مسکن هیچکدام راهگشای ساخت و ساز مسکن نخواهد شد.

دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور با اشاره به اینکه سال آینده باید مدیران وزارت راه وشهرسازی به فکر چاره باشند، تصریح کرد: تورم سنگین در سال آینده پیش روی حوزه تولید و عرضه مسکن خواهد بود بنابراین دولت باید راهکار‌های جدیدی را برای بهبود این اوضاع ارائه کند.

پورحاجت در پایان گفت: باید تسهیلات به بخش تولید مسکن اعطا شود تا انگیزه سازندگان برای افزایش تولید بیشتر شود  چرا که نتیجه آن کاهش قیمت مسکن خواهد بود.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مالیات انبوه سازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۸۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در پاسخ به تذکر دنیامالی نماینده بندرانزلی در انتقاد به مصوبات کمیسیون در این طرح گفت: طرح مالیات بر سوداگری یکی از طرح‌های مهم مجلس یازدهم است.

وی با بیان اینکه با این طرح، چهار دارایی پایه در اقتصاد کشور از سوداگری جدا می‌شود، افزود: ما باید بخش مولد اقتصادی را تقویت کنیم تا منابع به سمت بخش مولد اقتصادی بازار طلا، ارز، خودرو و مسکن حرکت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به روند بررسی ایرادات شورای نگهبان در این طرح گفت: در طی مسیر تصویب طرح مالیات بر سوداگری سه طرح دیگر تصویب و ابلاغ شد که بر محتوا و متن طرح مالیات بر سوداگری تأثیر می‌گذارد لذا باید طرح اصلاح می‌شد.

پورابراهیمی در پایان تاکید کرد: قانون مالیات بر سوداگری به کاهش قیمت و التهابات در بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند و اینکه می‌توانیم منابع اقتصادی را به سمت بازارهای مولد به جای بازارهای سوادگرانه انتقال دهیم.

دیگر خبرها

  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • آیا هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید