Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی بالا گرفتن مناقشات تجاری بین اتحادیه اروپا و آمریکا بر سر دو شرکت هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس برخی رسانه‌ها از آمادگی بروکسل برای قراردادن تعرفه‌های گمرکی بالا بر روی برخی تولیدات آمریکایی در واکنش به تهدبدات واشنگتن خبر دادند. ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲ بین الملل اروپا آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، اتحادیه اروپا آمریکا را به قراردادن تعرفه‌های گمرکی جدید روی تولیدات آمریکایی تهدید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته چندین خبرگزاری غربی کمیسیون اروپایی روز جمعه لیستی از تولیدات آمریکایی را ارائه داد که می تواند با تعرفه‌های گمرکی جدید مواجه شود. این لیست، وارداتی به ارزش حدود 20 میلیارد یورو را شامل می شود.

البته کمیسیون اروپایی هنوز این خبر را تایید نکرده است.

 پس از اینکه سازمان تجارت جهانی اعلام کرد سوبسیدهای اتحادیه اروپا برای ایرباس، تأثیراتی منفی بر آمریکا داشته است، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد بر 11 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از اروپا، تعرفه وضع می‌کند.

اوایل این هفته، نماینده تجاری آمریکا اعلام کرده بود که واشنگتن در حال آماده‌سازی تعرفه‌هایی برای طیف گسترده‌ای از صادرات اتحادیه اروپا به آمریکا، است که این گروه، کالاهایی نظیر هواپیمای مسافربری و قطعات آن و همچنین مشروبات الکلی، پنیر و محصولات لبنی را در بر می‌گیرد.

هشدار شرکت فولکس واگن درباره عواقب تشدید مناقشات تجاری با آمریکامناقشات تجاری با اروپا محور مذاکرات صدر اعظم اتریش با ترامپ در کاخ سفیدکمیسیون اروپایی بار دیگر ترامپ را به اقدامات متقابل در مناقشات تجاری تهدید کرد

ترامپ در توئیتر خود نوشت: سازمان تجارت جهانی اعلام کرد سوبسیدهای اتحادیه اروپا برای ایرباس، تأثیرات مخربی بر ایالات متحده آمریکا داشته است و حالا این کشور بر 11 میلیارد دلار از کالاهای اتحادیه اروپا تعرفه وضع خواهد کرد. اتحادیه اروپا از تجارت با آمریکا سو استفاده کرده و این روند به زودی متوقف می‌شود.

این تهدید آمریکا به شدت مورد انتقاد مقامات اروپایی قرار گرفت. آنها می‌گویند در این رقم 11 میلیارد دلار خیلی اغراق شده است. همچنین بلوک اروپا تهدید کرده است اقداماتی تلافی‌جویانه را برای سوبسیدهای بوئینگ به کار خواهد گرفت. ایرباس با اعلام اینکه هیچ پایه و اساس قانونی برای این اقدام واشنگتن وجود ندارد، در مورد تعمیق تنش‌های تجاری دو سوی آتلانتیک هشدار داده است.

شکایت آمریکا علیه سوبسیدهای دولتی اتحادیه اروپا برای ایرباس، 15 سال پیش در سازمان تجارت جهانی مطرح شد. بیش از 1 دهه دو طرف بر سر این موضوع کشمکش قضائی داشتند و اتحادیه اروپا هم، آمریکا را به اقدامات مشابهی در مورد بوئینگ متهم کرد.

ترامپ پس از خاتمه دادن به مذاکرات با اتحادیه اروپا برای قرارداد تجاری موسوم به شراکت تجاری و سرمایه‌گذاری ترانس‌آتلانتیک یا تی‌تی‌آی‌پی، بر واردات فولاد و آلومینیوم از این قاره هم تعرفه وضع کرد. ترامپ همچنین اروپا را به قراردادن تعرفه های گمرکی بالا بر واردات خودرو از اروپا تهدید کرده است.

حالا این مناقشات تجاری بین دو سوی آتلامتیک در مسیر تنش زایی بیشتر قرار گرفته است. دونالد ترامپ، کشور خود را به عنوان قربانی توافقات تجاری غیر منصفانه از طرف اروپا دیده و به طرفداران خود در پیش گرفتن یک سیاست بر مبنای شعار اول آمریکا را وعده داده است.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار آمریکا اتحادیه اروپا اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۸۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است

 علیرضا ملاشاهی  فرماندار ویژه شهرستان زابل در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان و مربیان افتخارآفرین زابل، اظهار کرد: لوح تقدیر و کاپ‌هایی که در دستان شما است نتیجه غیرت و همت مثال زدنی مردمان دانشمند، هنرمند و عزتمند سیستان است که توانستند تمام مشکلات و موانع را پشت سر بگذارند.

وی افزود: در آینده مطمعنا شما باید چرخ توسعه سیستان را در دست بگیرید و آنچه که مرز و حد و حدودی ندارد دانش است، هر آنچه که می‌توانید در این حوزه‌ها خودتان را تقویت کنید.

معاون‌ استاندار سیستان و بلوچستان فرماندار ویژه شهرستان زابل با بیان اینکه، آن چیزی که این استان را در مسیر آبادانی، توسعه و بالندگی قرار می‌دهد همدلی و هم افزایی، یکدلی و یکرنگی است، تاکید کرد: باید دست در دست هم پله‌های افتخار و مسیرهای آینده‌سازی را در این استان طی کنیم و آستانه تحمل را جهت بالا بردن پذیرش انتقادات بالا ببریم تا از اتفاقاتی از نوع تفرقه و دوگانگی اجتناب کنیم و بصیرت داشته باشیم که در این دام‌ دشمن که باعث سرخوردگی استان می‌شود گرفتار نشویم.
وی افزود: امروز اتفاقات خوبی در سیستان به لحاظ بعد تجاری، صنعتی و ایجاد مبادلات تجاری بین چابهار، میلک، افغانستان و کشورهای همسایه رخ داده که می‌تواند این استان را به اوج شکوفایی برساند.
ملاشاهی ادامه داد: خودتان را دست کم نگیرید، سیستان‌وبلوچستان و فرزندان این منطقه دارای استعدادهای خاص و ویژه هستند، آنچه باعث افتخار شما خواهد شد تلاش و کار کردن است باید کار و تلاش کنید چرا که خداوند به سعی و تلاش شما برکت می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دانشجویان مشهدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی تجمع کردند
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • واکنش رییس دانشگاه تهران به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • گفت و شنود/ آب شد!
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه